Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M550d xDrive, X5 M50d a X6 M50d: dieselová M jsou tu
26.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) BMW odhalilo první vozy z řady M Performance, dle očekávání s novým naftovým motorem - třikrát přeplňovaným třílitrem.
Že umí v Mnichově stavět celkem slušné motory a to nejen benzínové, o tom snad mnoho lidí nepochybuje. I tak ale nemá jejich novinka mezi sériovými naftovými agregáty obdoby a samotný pan Rudolf D. by asi koukal, co se dá vydolovat z třílitrové jednotky, když víte, jak na to.
Nový řadový šestiválec má výkon 381 koní při 4 000 až 4 4000 ot./min. a nejvyšší točivý moment 740 newtonmetrů od 2 000 do 3 000 ot./min. a to znamená, že informátoři skutečně vynesli správná čísla. Automobilka rovněž uvádí, že jejich celohliníkový šestiválec nazvaný „M Performance TwinPower Turbo” zvládne maximálních 5 400 otáček za minutu. Aby se konstruktéři dopracovali k těmto hodnotám, použili vstřikování common-rail pracující s tlakem až 2 200 barů, piezo-elektrické injektory a tři turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek (jak jsme ostatně rozváděli už dříve).
Šestiválec je spřažen s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF s modifikovaným softwarem schopným podle firmy řadit ještě rychleji než dosud a zatím (dost možná i navždy) výlučně s pohonem všech kol. Pro začátek se tato pohonná jednotka objeví v modelech M550d xDrive (sedan i Touring), X5 M50d a X6 M50d. A dokáže skutečné divy.
Pětková limuzína se na 100 km/h dostane za 4,7 sekundy (jen o 0,4 s později než M5) a podle oficiálních norem ji na 100 km stačí jen 6,3 litru nafty. Kombík bude ve stejném režimu požadovat o deci navíc a k dosažení stovky potřebuje o dvě desetinky více času. Ani obě SUV si nevedou špatně - X5 to má za 5,4 vteřiny a 7,5 l/100 km a X6 za 5,3 sekundy a 7,7 l. Maximální rychlost je u všech verzi digitálně přiškrcena na obligátních 250 km/h.
Jak jsme vás informovali už minule při představení praotce nové generace přiostřených modelů - BMW M535i E28, nová řada strojů M Performance nemá být postavena pouze na výkonnějších motorech. Mnichov upřesňuje, že tyto vozy do jednoho dostaly specificky naladěné zavěšení kol, což v tomto případě obnáší nové tlumiče a pružiny (vzadu je má pouze sedan, zbytek využívá vzduchové pérování s automatickou regulací výšky), upravené všechny standardní i volitelné systémy řízení podvozku včetně modifikované charakteristiky servotroniku s hydraulickým (nikoli elektrickým) posilovačem řízení a přepracované silentbloky motoru i převodovky. Podle BMW vše v zájmu lepší kontroly především bočních sil při sportovní jízdě.
Modely M Performance dostanou kromě lepší standardní výbavy také spoustu komponentů a optických doplňků, které z větší části vychází ze známých M Paketů. K modelům M550d a X5 dostanete bez příplatku devatenáctipalcová kola, X6 má sériově dvacítky. Nezbytná jsou rovněž loga M, která najdete prakticky po celém voze včetně motoru, volantu, páky voliče či prahových lišt.
A chcete vědět, kolik to všechno stojí? Ano, BMW to vypustilo sakum-prdum i s ceníkem. Za M550d xDrive dáte 88 900 euro (cca 2,26 milionu Kč), Touring pořídíte za 91 950 euro (cca 2,34 milionu Kč), BMW X5 M50d vyjde na 92 600 euro (cca 2,35 milionu Kč) a X6 M50d 94 950 euro (cca 2,41 milionu Kč). Zatím jsou to ceny pro německý trh, ale ty naše budou maximálně přepočítané podle o něco vyššího než aktuálního kurzu.
Kompletní galerie oficiálních snímků BMW M550d xDrive

























O správnosti použít u dieselu logo M se budou vést spory patrně hodně dlouho, nicméně schopnost akcelerace na stovku za 4,7 sekundy je docela působivá
Kompletní galerie oficiálních snímků BMW X5 M50d a X6 M50d
V případě modelu X6 byl představen rovněž facelift, ale o tom něco najdete v samostatném článku
Oficiální video s dieselovými modely BMW M Performance
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 5 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 11 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 3 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 5 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 6 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 8 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva