Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M760Li v Ženevě zázračně posílilo o 10 koní, teď překoná Alpinu B7
2.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Mnichov přivezl o kousek silnější a o kousek rychlejší M760Li, možná jen proto, aby byl lepší než Alpina. Fakt, že má 6,6l V12, asi nestačil.
Nedávno představené BMW M760Li nechybí na stánku značky v Ženevě, ale to není velké překvapení. Už pár týdnů víme, že na papíře jsou výkony 6,6litrové V12 v M760Li a skoro-konkurenční 4,4l V8 v Alpině B7 úplně stejné - 600 koní a 800 Nm. Jediný větší rozdíl je, že maximální točivý moment je u V12 dostupný dřív.
BMW se ovšem v Ženevě tváří, že z dvanáctiválce vydolovalo ještě deset koní, zatímco točivý moment zůstal stejný, parametry by tedy měly být 610 koní a 800 Nm. Stejná zůstala i maximálka, 250 nebo 305 km/h, ale obě tato čísla jsou dílem omezovače rychlosti, takže na ně moc neberme zřetel. Zlepšilo se ale zrychlení na stovku, a to o dvě desetiny na 3,7 sekundy.
Dvě desetiny jsou poměrně velké zlepšení, když točivý moment zůstal stejný a jen o deset koní vzrostl výkon. Dost možná tady změny proběhly jen na papíře, protože Alpina byla stejně silná a na stovce byla dřív. Teď se karty vyrovnaly a BMW vás tedy už nebude posílat ke „konkurenci”, když budete chtít plnotučnou M7 - vám nabídne svou M760Li.
Nepochybujeme, že 6,6litrový motor N74B66 je schopen i více než šesti stovek koní, objemovou rezervu na to má a s dostatečně velkým tlakem turbodmychadel by se mohl dostat vysoko nad čísla Alpiny, která má přeci jen o 2,2 litru a čtyři válce méně. U Mercedesu dolují z šestilitrových V12 klidně 1 000 Nm. Jenže těsně před autosalonem stihnete jen škrtnout perem.
BMW do Ženevy také přivezlo balíček s názvem V12 Excellence, který je k mání bez příplatku. Má přidat chromovanou linku přes celou šířku předního sání, stříbrné příčky ledvinek, logo V12 na víku zavazadelníku, dvě obdélníkové chromované koncovky výfuku a pár dalších chromovaných detailů na zádi. I tom jsme si ale pověděli už dříve...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.





















BMW 760Li je v Ženevě silnější než to dříve představené, alespoň na papíře























BMW M760Li se na oficiální fotosadě představilo nedávno












Paket Excellence dělá z M760i sleeper svého druhu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Zbude jedno místo pro Salače? včera 15:04
- Update Noah Dettwiler včera 14:44
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 včera 08:00
- Aktuálně ze Sepangu 26.10.2025
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out 26.10.2025
Nejnovější články
Kouzelný malý přívěs ve tvaru slzy nabídne jako jediný útočiště pro celou rodinu díky neobvyklému triku
před 2 hodinami
Prodeje elektromobilů v USA se s koncem dotací zhroutily o 60 procent, říká analýza. Tolik k udržitelnosti „elektrické revoluce”
před 4 hodinami
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
