BMW posílá do výroby další kontroverzní typ ledvinek, poprvé ukázalo sériovou iX3

Jako by nestačily ledvinky obrovské a vysoké, přichází BMW s jejich další kontroverzní podobou - nazvěme je ledvinkami piškotovými, které se nápadné podobají tomu, co dnes používá Kia.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW posílá do výroby další kontroverzní typ ledvinek, poprvé ukázalo sériovou iX3

6.3.2020 | Mirek Mazal

BMW posílá do výroby další kontroverzní typ ledvinek, poprvé ukázalo sériovou iX3

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jako by nestačily ledvinky obrovské a vysoké, přichází BMW s jejich další kontroverzní podobou - nazvěme je ledvinkami piškotovými, které se nápadné podobají tomu, co dnes používá Kia.

Ženevský autosalon ukázal možnou budoucnost podobných show - stal se prostorem pro automobilky a profesionály z oboru, ale žádné návštěvníky. Z jednoho místa se tak mohly do světa dostat informace o řadě automobilových novinek, což bylo na autosalonech beztak vždy to hlavní - možnost oslovit pár set tisíc návštěvníků přímo na místě ztrácela ve světě s miliardami potenciálních zákazníků význam.

Se svou trochou do mlýna ve Švýcarsku přispělo i BMW. Jeho primárně internetová prezentace se zaměřila hlavně na nové logo a koncept i4, mezi hlavními body ovšem bylo možné zahlédnout i sériovou podobu elektrického SUV iX3. A jakkoli by jiných okolností nešlo o zase tak zajímavou novinku, v tomto případě se stala neignorovatelnou.

Kompaktní mnichovské SUV na elektřinu poprvé zaznačilo svou podobu na předloňském autosalonu v Pekingu, kde zaujalo hlavně další variací předních ledvinek. V tomto případě se velikost ještě držela zkrátka, Němci přišli s jinými fíglem - obě části ledvinek spojily v jeden cukrářský piškot. A jakkoli se zdálo, že tohle do série nemůže doputovat, opak je pravdou.

Nové iX3 na první fotce sice nejasně, ale přesto ukazuje, že piškotové ledvinky se dostaly i na produkční provedení. Dvě velké díry spojené můstkem uprostřed evokují krom piškotu třeba i motýla Emanuela a také řešení používané designéry automobilky Kia, která svou příď označuje jako „tygří čumák“. Paradox je, že Kia byla v minulosti často označována jako ta, která v upravené podobě používá některé designové prvky BMW, nyní jako by se karta obracela.

BMW navíc osadilo novou podobu ledvinek stříbrným lemováním s modrým podsvícením, aby byla zdůrazněna čistota elektromobilu. Bokem převzatého prvku jsou vidět klasické přední lampy s půlkruhovým páskem denního svícení. Pod reflektory byly umístěny nové tenké prostupy řezané vertikálně po krajích nevídaně tvarovaného nárazníku. Spodní část oplastování je černá a zdobí ji chromový proužek blízko silnice.

Elektrické SUV poznáme detailně nejpozději do konce tohoto roku, vzhledem k šíření koronaviru nelze přesně určit přesnější datum. Po zveřejnění veškerých specifikací bude zahájena výroba vozu v čínském městě Šen-jang provincie Liao-ning, odkud bude vyvážena do celého světa a pokusí se konkurovat Tesle Model Y. Původem mnichovské dílo chce zaujmout baterií s kapacitou 74 kWh a motorem o výkonu 210 kW (286 koní) a 400 Nm pohánějícím zadní kola. Dojezd byl stanoven na 440 kilometrů dle WLTP.


BMW posílá do výroby další kontroverzní typ ledvinek, poprvé ukázalo sériovou iX3 - 1 - BMW iX3 tygri cumak 01BMW posílá do výroby další kontroverzní typ ledvinek, poprvé ukázalo sériovou iX3 - 2 - BMW iX3 tygri cumak 03BMW posílá do výroby další kontroverzní typ ledvinek, poprvé ukázalo sériovou iX3 - 3 - BMW iX3 tygri cumak 04BMW posílá do výroby další kontroverzní typ ledvinek, poprvé ukázalo sériovou iX3 - 4 - BMW iX3 seriova verze ledvinky 01
Sériové BMW iX3 se krátce ukázalo na ženevské prezentaci automobilky, zjevně si ponechá další kontroverzní variantu typických předních ledvinek

BMW posílá do výroby další kontroverzní typ ledvinek, poprvé ukázalo sériovou iX3 - 5 - BMW iX3 tygri cumak 06BMW posílá do výroby další kontroverzní typ ledvinek, poprvé ukázalo sériovou iX3 - 6 - BMW iX3 tygri cumak 05
Přední část SUV bude zjevně velmi podobná té, kterou jsme viděli na konceptu. A také přídím používaným značkou Kia

Zdroj: Inside EVs

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše