Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW postavilo várku speciálních M4 na počest Valentina Rossiho. Mají šílený vzhled i cenu, přichází ale s unikátním bonusem
25.2.2025 | Petr Prokopec
Většina lidí snad ani nebude vědět, jak osud svedl zrovna BMW s Rossim dohromady, ale stalo se to. A vy z toho s neposkvrněným bankovním kontem neodejdete, i když v principu dostanete pořád standardní verzi CS s jejími 550 koňmi.
Italský závodník Valentino Rossi je podobnou legendou jako třeba Sébastien Loeb či Michael Schumacher. Jen místo rallyových speciálů či monopostů Formule 1 byl po většinu své kariéry spojován s jednostopými stroji. Stejně jako francouzský pilot se nicméně v roce 2021 rozhodl, že již nebude dále sedlat motorky, nýbrž zkusí štěstí i v jiných disciplínách. Řídítka tak vyměnil za volant a vrhnul se na okruhové závody. U týmu WRT nejprve krotil Audi R8 LMS, než se od roku 2023 začal zavírat do kokpitu BMW M4 GT3. A právě to stálo na začátku spolupráce německé automobilky s italskou legendou.
Obě ikony ji rozjely před pár dny, kdy Doktor, jak zní Rossiho nejznámější přezdívka, oslavil své 46. narozeniny. Ty korespondují se startovním číslem 46, které italský závodník používal po celou svou kariéru. BMW se tak rozhodlo, na Rossim trochu vydělat a přišlo se speciální M4 Edition VR46. Mnichovské kupé bude k dispozici ve dvou verzích Sport a Style, kdy od každé nepřekvapivě vznikne 46 kusů. Celá omezená série tak bude čítat 92 aut, které třeba v USA startují na 155 000 USD (cca 3,7 milionu Kč). Evropskou cenu neznáme hovoří se ale o sumě okolo 200 000 Eur, tedy asi 5 milionů korun.
Novinka je tedy nejen o nějakých 800 tisíc Kč dražší než M4 CS, ze kterého vychází, ale dokonce stojí o statisíce víc než kdysi varianta CSL. Ta přitom prošla výrazným odlehčením, i když s 1 605 kg na kontě stále nejde o žádné peříčko. Jejích 550 koní navíc míří pouze na zadní kola, což ji jistě činí zábavnější, ale v rámci dynamiky rovněž pomalejší. Ke zdolání stovky totiž potřebuje 3,7 sekundy, zatímco Edition VR46 s ohledem na stejný výkon, ovšem doplněný systémem xDrive vede k 3,4sekundové akceleraci.
Se stejnou hodnotou je nicméně spojeno i regulérní BMW M4 CS. Co tedy stojí za nárůstem oné ceny? V prvé řadě exkluzivita, výchozí kupé totiž vznikne v 1 700 kusech. Dále tu máme specifický podvozek, neboť Edition VR46 disponuje odlišným úhlem sklonu kol a jinou charakteristikou tlumičů, pružin a stabilizátorů. Opomenout nelze ani unikátní „válečné barvy“, přičemž provedení Sport páruje modrou barvu Marina Bay s emblémy 46 v odstínu Tanzanite Blue, zatímco Style přichází v opačném gardu.
Na Rossiho pak odkazuje nejen ono číslo, ale také četné využití fluorescenční žluté, která je jeho oblíbenou barvou. Závodníkův podpis se pak objevuje rovněž na střeše, zatímco dovnitř se nastěhovaly sportovní sedadla či volant znovu s nádechy žlutého odstínu. Největším bonusem je tak nakonec převzetí vozu v Itálii, kdy během jednoho dne klientela navštíví VR46 Motor Ranch v Tavullii, kde se setká přímo s Rossim, zatímco druhý den si bude užívat s vozy BMW M na okruhu Misano.
Jak moc je něco takového lákavé, musíte posoudit sami. Za nás jen dodáme, že automobilka klidně mohla zvednout výkon motoru třeba jen o 10 koní, čímž by tuto edici udělala ještě zajímavější. Nebo případně třeba vyhodit zadní sedadla a naopak snížit hmotnost. Jenže v tomto případě zřejmě nejde o „go“, ale spíše o show. Mnichovští proto tak trochu připomínají kolotočáře, kteří se zkřivením mířidel snaží maximálně vydělat i na hloupých papírových růžích. Peníze nesmrdí, že?























BMW M4 CS Edition VR46 slaví šestačtyřicáté narozeniny Valentina Rossiho, který za značku aktuálně jezdí ve vytrvalostních okruhových závodech. Je to šíleně vypadající auto za šílenou cenu. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 6 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 11 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 3 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 4 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 6 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 7 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha