Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW postavilo várku speciálních M4 na počest Valentina Rossiho. Mají šílený vzhled i cenu, přichází ale s unikátním bonusem
25.2.2025 | Petr Prokopec
Většina lidí snad ani nebude vědět, jak osud svedl zrovna BMW s Rossim dohromady, ale stalo se to. A vy z toho s neposkvrněným bankovním kontem neodejdete, i když v principu dostanete pořád standardní verzi CS s jejími 550 koňmi.
Italský závodník Valentino Rossi je podobnou legendou jako třeba Sébastien Loeb či Michael Schumacher. Jen místo rallyových speciálů či monopostů Formule 1 byl po většinu své kariéry spojován s jednostopými stroji. Stejně jako francouzský pilot se nicméně v roce 2021 rozhodl, že již nebude dále sedlat motorky, nýbrž zkusí štěstí i v jiných disciplínách. Řídítka tak vyměnil za volant a vrhnul se na okruhové závody. U týmu WRT nejprve krotil Audi R8 LMS, než se od roku 2023 začal zavírat do kokpitu BMW M4 GT3. A právě to stálo na začátku spolupráce německé automobilky s italskou legendou.
Obě ikony ji rozjely před pár dny, kdy Doktor, jak zní Rossiho nejznámější přezdívka, oslavil své 46. narozeniny. Ty korespondují se startovním číslem 46, které italský závodník používal po celou svou kariéru. BMW se tak rozhodlo, na Rossim trochu vydělat a přišlo se speciální M4 Edition VR46. Mnichovské kupé bude k dispozici ve dvou verzích Sport a Style, kdy od každé nepřekvapivě vznikne 46 kusů. Celá omezená série tak bude čítat 92 aut, které třeba v USA startují na 155 000 USD (cca 3,7 milionu Kč). Evropskou cenu neznáme hovoří se ale o sumě okolo 200 000 Eur, tedy asi 5 milionů korun.
Novinka je tedy nejen o nějakých 800 tisíc Kč dražší než M4 CS, ze kterého vychází, ale dokonce stojí o statisíce víc než kdysi varianta CSL. Ta přitom prošla výrazným odlehčením, i když s 1 605 kg na kontě stále nejde o žádné peříčko. Jejích 550 koní navíc míří pouze na zadní kola, což ji jistě činí zábavnější, ale v rámci dynamiky rovněž pomalejší. Ke zdolání stovky totiž potřebuje 3,7 sekundy, zatímco Edition VR46 s ohledem na stejný výkon, ovšem doplněný systémem xDrive vede k 3,4sekundové akceleraci.
Se stejnou hodnotou je nicméně spojeno i regulérní BMW M4 CS. Co tedy stojí za nárůstem oné ceny? V prvé řadě exkluzivita, výchozí kupé totiž vznikne v 1 700 kusech. Dále tu máme specifický podvozek, neboť Edition VR46 disponuje odlišným úhlem sklonu kol a jinou charakteristikou tlumičů, pružin a stabilizátorů. Opomenout nelze ani unikátní „válečné barvy“, přičemž provedení Sport páruje modrou barvu Marina Bay s emblémy 46 v odstínu Tanzanite Blue, zatímco Style přichází v opačném gardu.
Na Rossiho pak odkazuje nejen ono číslo, ale také četné využití fluorescenční žluté, která je jeho oblíbenou barvou. Závodníkův podpis se pak objevuje rovněž na střeše, zatímco dovnitř se nastěhovaly sportovní sedadla či volant znovu s nádechy žlutého odstínu. Největším bonusem je tak nakonec převzetí vozu v Itálii, kdy během jednoho dne klientela navštíví VR46 Motor Ranch v Tavullii, kde se setká přímo s Rossim, zatímco druhý den si bude užívat s vozy BMW M na okruhu Misano.
Jak moc je něco takového lákavé, musíte posoudit sami. Za nás jen dodáme, že automobilka klidně mohla zvednout výkon motoru třeba jen o 10 koní, čímž by tuto edici udělala ještě zajímavější. Nebo případně třeba vyhodit zadní sedadla a naopak snížit hmotnost. Jenže v tomto případě zřejmě nejde o „go“, ale spíše o show. Mnichovští proto tak trochu připomínají kolotočáře, kteří se zkřivením mířidel snaží maximálně vydělat i na hloupých papírových růžích. Peníze nesmrdí, že?























BMW M4 CS Edition VR46 slaví šestačtyřicáté narozeniny Valentina Rossiho, který za značku aktuálně jezdí ve vytrvalostních okruhových závodech. Je to šíleně vypadající auto za šílenou cenu. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Elektrický Dodge Charger Daytona R/T nikdo nechce tak moc, že v prodeji končí jen pár měsíců poté, co začal být k mání
16.5.2025Někdo 38 let téměř jen v garáži schovával auto koupené za statisíce, teď ho prodal za víc než 5 milionů
16.5.2025Další výrobce elektromobilů padá ke dnu i se svými unikátními vychytávkami, došly mu peníze a je v nucené správě
16.5.2025Čínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
16.5.2025Indové prodávají toto zajímavě střižené nové SUV za 207 tisíc Kč, auta jsou tak nesmyslně drahá jen v Evropě
16.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva