Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW potvrdilo, že úniky nových M3 a M4 jsou skutečné, premiéra je ale hodně daleko
29.10.2019 | Petr Prokopec
Automobilky obvykle nepotvrzují, ani nevyvrací autenticitu uniklých či špionážních materiálů, šéf BMW M to ale v tomto případě bůhvíproč udělal. Firma ovšem v uvolnění fotek prý prsty nemá.
V minulém týdnu vykoukla na světlo světa první fotografie chystaného BMW M3. Fanoušci tak začali propukat v jásot, který krátce poté ochladil snímek čelních partií zachycujících možná znovu M3, ale spíše řadu 4 nebo model M4. Ledvinky nadměrné velikosti nadšeně přijaty nebyly, ještě ale šlo doufat, že snímek není skutečný. A nebo mít aspoň z toho, že nové ostré verze už jsou ve výrobě. Jenže ani jedna z těchto možností není pravdivá.
Sám šéf divize BMW M Markus Flasch totiž sice potvrdil, že úniky jsou skutečné, současně ale dodal, že zahájení výroby je ještě daleko. „Snímky M3 neunikly z našeho popudu. Tím chci říci, že auto je hotové, jde ale o předprodukční vůz, který unikl,“ uvedl Flasch na jihoafrickém festivalu BMW M, jenž se konal na známém okruhu Kyalami. Zároveň dodal, že jak sedan M3, tak i kupé M4 půjdou do výroby na konci příštího roku. Oficiálně odhaleny pak budou na počátku roku 2021, což znamená, že jejich příchod do showroomů proběhne nejdříve za nějakých 14 či 15 měsíců, ne-li později.
Flasch přitom nezmínil, co stojí za tak velkou propastí mezi prototypem a sériovou verzí. Nicméně z jeho dalších slov vyplývá, že v Mnichově nejspíše ještě definitivně nevytyčili směr, jakým se budou v příštích letech ubírat. „Zatím to ještě není oficiální, ale můžu vám říci, že s největší pravděpodobností budeme mít pohon zadních i všech čtyř kol, a také manuál i automat pro oba modely.“ Tím by nabídka BMW M3 byla vůbec nejširší v historii.
Právě tato nejasnost ale může být důvodem, proč BMW bude s uvedením novinek na trh ještě chvíli váhat, neboť do udržení manuálu v nabídce se mu podle nás nechce. Nejde tu ani tak o zájem či nezájem, poptávka je i u manuálních převodovek v případě M3 a M4 dostatečná, zejména v Evropě je ale stále komplikovanější ospravedlnit jejich nabídku - nezapadají do snah o snižování papírové spotřeby resp. emisí CO2 a kupuje je tu méně lidí než třeba v USA.
BMW tak bude zřejmě do poslední chvíle zkoumat, zda manuál v nabídce pro Evropu udržet a my stále nevěříme tomu, že to udělá - ani jedna šestiválcová trojka se dnes s ručním řazením neprodává, takže proč se do ručního řazení hrnout v případě M3. Pokud to ale automobilka přece jen učiní, dle zkazek by neměla dostat standardní provedení s pohonem 4x4, ale jakási verze Pure, v jejímž případě by přeplňovaný třílitrový šestiválec dával méně výkonu a posílal jej jen na zadní osu.
Zda tomu tak bude či nikoliv, je nyní ve hvězdách - a jak Flasch naznačil, jasno zatím nemají ani v Mnichově. Čekání na nové BMW M3 tedy ještě bude opravdu dlouhé. A co nás čeká a nemine, to si nejspíše automobilka bude v průběhu příštího roku ověřovat u ohlasu fanoušků. Pokud tedy ještě toužíte po manuální zadokolce, měli byste být slyšet co nejvíce. Jisté je totiž snad jen to, že tuto možnost máte naposledy. Ta další generace již půjde ještě ekologičtější cestou.

Nové BMW M3 již bylo zezadu nafoceno bez maskování...
...stejně jako se ukázaly i kontroverzní čelní partie. Ty ale v tomto případě patří spíše řadě 4 nebo M4, zda je skutečně dostane i M3, není zatím jasné
Zdroj: Motoring
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro za Viňalese včera 12:18
- Schrötterův odchod z WRP Ducati včera 11:27
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie včera 10:00
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro včera 08:00
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci 12.10.2025
Nejnovější články
Škoda zachraňuje celou VW Group před pádem do červených čísel, kdo by si to byl před 35 roky pomyslel
před 3 hodinamiToto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
včeraZelené hlavičky dostaly nový nápad: Uměle zpomalit fungování čerpacích stanic, aby jejich favorité konečně vyhráli
včeraFerrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
včeraRománek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva