Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW říká, že strategii nezmění, spalovací motory zachová ve vizuálně i pocitově stejných autech, jako budou ta elektrická
20.10.2024 | Petr Prokopec
Konkurenti se BMW smáli, když přicházeli se svými elektrickými UFO na dedikovaných platformách, zatímco Mnichov vytáhl elektrické verze jinak klasických aut. Jenže nakonec je to bavorská automobilka, kdo díky tomu nemá s elektromobily problém, tak proč by cokoli podstatného měnila?
Na rozdíl od většiny konkurence mnichovská automobilka začala k elektromobilitě přistupovat způsobem, jenž dle soupeřů neměl mít valný úspěch. Po stránce vizuální a vlastně ani technické totiž nedošlo na zásadní odklon od standardu, v případě třídy 4, 5 či 7 tak dostáváte pomalu identickou karoserii a krom motoru prakticky stejnou zbývající techniku bez ohledu na to, co se nachází pod kapotou. Zákazníci tuto strategii přivítali s otevřenou náručí, a tak elektrická BMW zdaleka netrpí na takový nezájem, jako je tomu u Mercedesů EQ. Ty sice mají být ekvivalentem tradičních spalovacích tříd, kráčí však až příliš specifickou cestou, které klientela zřetelně nefandí.
Není tak vlastně překvapivé, že BMW tuto taktiku nehodlá poslat přes palubu. Top Gearu to potvrdil designový šéf automobilky Adrian van Hooydonk, podle kterého vzhled konceptů Neue Klasse nebude spojen jen s budoucími produkčními elektromobily, ale rovněž s vozy osazenými hybridním či spalovacím ústrojím. Čekat pak sice máme „jisté proporční rozdíly v exteriéru a pomálu také v interiéru“, nicméně celková „vizáž a pocity“ budou shodné.
„Velký tlak na elektromobilitu, dané technologie a tento designový jazyk ovlivní celé portfolio včetně spalovacích aut. Pro zákazníky nebude existovat nic jednoduššího - pokaždé dostanou moderní BMW, zvolit si musí pouze pohonnou jednotku,“ uvedl dále van Hooydonk. Z jeho slov tak vyplývá, že i když vy sáhnete třeba po spalovacím ústrojí a váš soused po tom elektrickém, zvenčí, ani uvnitř se oba vozy lišit nebudou. A podobné uspokojení byste měli nalézt také v případě jízdy.
Tohoto cíle ovšem BMW dosáhne tentokrát trochu jinak. Ačkoli v tomto ohledu panovalo donedávna kvůli vyjádřením jiných zástupců značky jisté zmatení, nakonec to bude tak, že nové elektromobily již nebudou s těmi spalovacími sdílet platformu CLAR, místo toho přejdou na vlastní architekturu. Vůbec prvním takovým počinem má být již příští rok nové BMW iX3, jenž vzejde z letošního konceptu Vision Neue Klasse X. Následovat jej pak bude elektrická řada 3, jíž předznamenala loňská studie. Sedan ovšem máme očekávat až v roce 2026. Další čtyři novinky pak dorazí do roku 2028.
Van Hooydonk slíbil, že produkční vozy se oněm studiím budou opravdu hodně podobat. „Bude to stejné jako u i3 a i8, jenž se taktéž velmi přibližovaly ke konceptům. Pokud nic jiného, pak produkční auta upřednostňuji, neboť působí kompaktněji - u vizí jsme trochu přeháněli délku i šířku - stejně jako se pyšní větším množství detailů, jsou zkrátka kultivovanější. Nicméně po stránce celkové budou mít podobně čistý vzhled,“ dodal designový šéf značky.
My už jen zmíníme, že pod designem celé šestice je podepsán Domagoj Dukec, který navrhl i veškeré další novinky, jenž dorazí do roku 2029. Pokud se vám tedy styl Neue Klasse nelíbí, nejspíše budete muset od BMW zamířit ke konkurenci. Na druhou stranu horší než to, co přišlo v posledních zhruba pěti letech, to snad už ani být nemůže, ostatně především Vision Neue Klasse X kráčí správným směrem.























Vůbec první elektrickou novinkou řady Neue Klasse bude iX3, které dorazí již příští rok. Spalovací X3 bude ale prakticky stejná, i když technicky se bude lišit víc, než bylo dosud u BMW zvykem. Foto: BMW
Zdroj: Top Gear
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
před 7 hodinamiČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
včeraUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Aukce ukázala, jak krutě málo zbývá v rukou majitelům Tesel původně za 3,2 milionu už po 3 letech, Ferrari by je vyšlo levněji
10.3.2025Od původní Neue Klasse k ošizené vizi budoucnosti: Která generace interiérů BMW je podle vás nejlepší?
10.3.2025Nový velký model levné značky VW se nakonec prodává ještě levněji, víc než Škoda Octavia nabízí za 317 tisíc Kč
10.3.2025Už první STK neprojde každá čtvrtá Tesla, hlásí z Dánska. Šok? Spíš další potvrzení dávno zřejmého
10.3.2025Kia se vysmívala Elonu Muskovi na sociálních sítích dost nevhodným způsobem, po vlně kritiky vše stáhla
11.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva