Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW se pouští na tenký led, bude veřejně zostuzovat své zákazníky cílenými reklamami
25.12.2020 | Petr Prokopec
Motivaci BMW chápeme, zvolené řešení se nám ale zdá přes čáru. Automobilka by měla nechat své klienty svobodně vybrat, jakou službu od ní požadují, ne na ně veřejně ukazovat, když nechtějí její prodlouženou záruku.
Zdá se, že vedení BMW se chůze po tenkém ledě velmi zalíbila. V poslední době se automobilka pouští do jednoho kontroverzního kroku za druhým, za všechny stačí připomenout design nového SUV iX a reakci automobilky na jeho kritiku. A to byla skutečně jen poslední kapka, až příliš odvážných technických, designových i obchodních kroků jsme letos byli svědky několikrát.
Nyní Mnichov přišel s dalším nápadem, který zákazníky a fanoušky dráždí. BMW je na něj hrdé, někteří majitelé aut s bílou vrtulí na modrém pozadí ale nevidí důvod. Značka se totiž rozhodla, že na ně bude veřejně ukazovat prstem v momentě, kdy nevyužijí její placené služby.
Oč přesně jde? Britské zastoupení BMW přichystalo sérii interaktivních billboardů, které budou veřejně cílit na řidiče, jejichž vůz není pokryt rozšířenou, placenou zárukou značky. Ony billboardy jsou totiž vybaveny technologií detekce registračních značek, na jejichž základě dokážou snadno zjistit, že někdo této služby nevyužívá. Pokud tomu tak nebude, pak bude vůz s registrační značkou dotyčného vyobrazen na billboardu s tím, aby své „pochybení” napravil.
Lidé, kteří si nekoupí rozšířenou záruku BMW, přitom nedělají nic až tak nepochopitelného. Třeba se jen rozhodli, že se jim více než to vyplatí nechat své vozy servisovat jinde než v dražších autorizovaných centrech. Ať už je ale motivace zákazníků jakákoli, je to na nich a před ostatními poukazovat na to, že této služby nevyužívají, nám nepřijde korektní. A nejen nám.
Mnichovská automobilka to pochopitelně zjevně vidí jinak. Steve Cann, manažer divize BMW Financial, uvádí, že tohle je přesně ten druh prémiových služeb, které majitelé čekají. BMW dále dodává, že billboardy neuchovávají žádná data o majitelích či vozech. Tomu lze věřit, pořád ale BMW veřejně pracuje s pro někoho citlivým údajem - někteří zákazníci správně namítají, že to vnímají jako veřejné zostuzování, neboť v ostatních může tato reklama vyvolávat dojem, že na zaplacení prodloužené záruky nemají peníze. Ale oni ji třeba z výše popsaných důvodů nemusí chtít.
S úlevou tak lze vlastně zmínit jen to, že akce pro tuto chvíli počítá s billboardy pouze v ulicích Londýna, Birminghamu, Manchesteru a Newcastlu. Aby přitom automobilka nenarušovala bezpečnost a plynulost silničního provozu, rozhodla se je umístit pouze na rušných křižovatkách, kde se reklamní sdělení na míru bude objevovat pouze při čekání na červenou. Předpokládáme ale, že pokud se tato marketingová akce ukáže být efektivní, BMW stejný přístup zvolí i jinde.


BMW se rozhodlo lépe prodávat své prodloužené záruky. A proto hodlá „bonzovat“ britské řidiče, kteří si ji nekoupili, prostřednictvím interaktivních billboardů pracujících s databází registračních značek automobilky. Foto: BMW
Zdroje: Motoring Research, BMW
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
