Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak
29.9.2020 | Petr Miler
Je hořce vtipné, že co BMW vydává za vstřícný krok směrem k fanouškům ručního řazení, je pro ně ve skutečnosti definitivním ortelem.
O nových generacích BMW M3 a M4 se od jejich odhalení mluví jako málokdy dříve. Může za to hlavně jejich kontroverzní vzhled, který dal čelním ledvinkám podobu bobřích zubů a i designové pojetí některých dalších partií zejména u kupé dokáže vzbudit rozpaky. Není to ale to jediné, o čem se vedou vášnivé debaty.
Tím dalším je členitost nabídky, která zdánlivě vychází vstříc všem. Auto zatím dorazilo jako sedan a kupé, přijde ale i kabriolet, čtyřdvéřové kupé a dokonce i kombík. Navíc dorazí pohon zadních i všech kol, k dispozici bude manuál i automat. To zní jako skvělá zpráva, však každý si může vybrat, po čem zatouží. Z pohledu nadšenců má ale menší háček, tedy vlastně pořádný hák.
Manuál totiž nebude k dispozici pro vrcholnou verzi s pohonem všech kol a vyšším výkonem - budete si s ním tedy moci koupit slabší zadokolku a to je všechno. I to pár zájemců jistě osloví, nadšenci ale budou v pasti - ti chtějí manuál, ale současně chtějí vrchol techniky, maximum rychlosti, nechtějí si vesele řadit a u toho koukat, jak jim ujíždí nějaké „nemehlo” jen díky tomu, že má lepší auto, kterému se to jejich nedokáže vyrovnat, i kdyby si připlatili dva miliony. A tak velmi pochybujeme, že po této verzi sáhne větší množství lidí - krátkým průzkumem mezi současnými majiteli M3 F80 a M4 F82 s manuály jsme zjistili, že zájem o slabší verzi s manuálem nemá nikdo. Ostatně, tito lidé mají obvykle vrcholné verze Competition ve vysokých výbavách.
Bohužel se tak přesně potvrzují naše očekávání z předchozích let. BMW tímto postupem manuály nespasí, ale balancující na hraně propasti je skopne do strže. Být k dispozici pro vrcholné provedení, skoro jistě si udrží současný podíl na celkových prodejích a bude to důvod, aby žily dál (například Porsche prodává od doby jeho návratu do nabídky přes 40 % 911 GT3 s manuálem). Pokud se ale z manuální převodovky stane „sociální volba”, nebude ji chtít téměř nikdo. BMW pak v příští generaci manuál vynechá a řekne: Však jsme jej minule nabídli a nikdo ho nekupoval... Jenže vy jste jej nabídli ve verzi, po které většina zákazníků ručního řazení nestojí, dodali bychom my.
Možná to ale právě tak někdo od BMW chce. Držet v nabídce manuální verze je luxus, který si zřejmě už nechce dovolit a potřebuje argument dovnitř firmy, aby nad ním mohl udělat kříž. Pokud chcete na toto téma vědět víc, rozebírali jsme jej už kdysi v rámci komentáře rozhovoru s Chrisem Harrisem z Top Gearu, který je sám nadšencem pro ruční řazení, ale chce s ním mít to nejlepší auto, ne druhou ligu. Ostatně Porsche tím správným směrem kráčí i u dostupnějších modelů - s manuálem je nyní dostupná Carrera S, základní Carrera nikoli. BMW na to jde přesně opačně.















Nová BMW M3 a M4 se do řečí dostaly hlavně kvůli svému kontroverznímu vzlhledu, není to ale to jediné, čím probouzí vášně. Foto: BMW






Nabídnutím manuálu jen pro slabší verzi bez 4x4 BMW ruční řazení ve svých výkonných autech definitivně odpraví. Možná to ale právě tak chce, nakonec třeba předchozí M6 bylo možné koupit s manuálem, ale ne v Evropě, i když se vyrábělo v Mnichově a manažeři značky (toto je auto jednoho z nich) si verze s ručním řazením brali jako služební vozy. Jak absurdní... Foto: Autoforum.cz
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
včera
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Van den Goorbergh zůstává v týmu RW Racing včera 22:39
- Na čele v Sepangu je Acosta včera 11:00
- Salač v úvodu v Sepangu 11. včera 10:50
- Road is Calling: Atény v sedle Harley-Davidson včera 08:25
- Marc Marquez už letos závodit nebude 23.10.2025
Nejnovější články
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
před 3 hodinami
Porsche už se propadlo do mohutné ztráty. A i další čísla jsou těm červeným tak blízko, že zkázu nejspíš odvrátily jen účetní triky
před 4 hodinami
Tento obyčejně vypadající, 32 let starý hatchback s víc jak 140 tisíci km se prodává za 600 tisíc Kč. Není to vtip ani překlep
včera
Tesla šetří, na čem může. V tichosti autům sebrala i poslední zbytek klíčů a lidé nejsou šťastní
včera
Kupci elektrického Porsche Macan začínají už po roce pociťovat největší bolest vlastnictví těchto aut
včera
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.25. 09:25 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 10.24. 09:17 - řidičBOB
- pavprochovo brečítko 10.23. 18:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.23. 10:42 - řidičBOB
- Přituhuje 10.23. 07:24 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.22. 13:46 - řidičBOB
- Onboard videa 10.21. 21:10 - řidičBOB
- Škoda octavia 3 2013 1.2tsi 77kw 10.21. 19:44 - Hodir
