Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém
6.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW pokračuje v úpravách nabídek motorů pro své jednotlivé modely. Tentokrát došlo na X3, která dostala pod kapotu hned dvě novinky.
Nová generace BMW X3 se představila v době, kdy se Autoforum.cz nevěnovalo všem klíčovým novinkám tak podrobně jako dnes, a tak jsme se jí loni v červnu zabývali jen stručně při příležitosti uvolnění prvních oficiálních fotografií tehdy ještě maskovaného vozu. Nyní, více než rok po uvedení se do nabídky tohoto modelu dostávají dva nové motory, a tak se alespoň jim věnujme detailněji.
Prvním z nich je slabší ze zatím představených verzí dvoulitrového turba N20, která se již ukázala mimo jiné pod kapotou modelu Z4 sDrive 20i. V tomto případě nese označení xDrive 20i - xDrive proto, že X3 je vždy dodávána s pohonem všech kol a nejslabší benzinová varianta nehodlá být výjimkou. Znaky 20i pak skrývají tentýž dvoulitrový, jedním turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikem paliva do válců, proměnným časováním sacích i výfukových ventilů Double Vanos a náhradou škrtící klapky proměnlivým zdvihem ventilů Valvetronic. I díky těmto systémům motor disponuje výkonem až 135 kW (184 koní) posazeným do 4 800 ot./min a točivým momentem nejvýše 270 Nm dlícím již v 1 250 ot./min.
Pro tento agregát bude k dispozici přenos výkonu na kola alternativně skrze šestistupňovou manuální, nebo osmistupňovou automatickou převodovku. Ani v jednom případě bohužel nemáme k dispozici data o zrychlení či maximální rychlosti vozu, neznámou zůstávají i informace o spotřebě.
Zatímco první novinkou je základní „benzin”, druhou je vrcholná „nafta”. Jedná se o známý dieselový agregát s obchodním označením xDrive35d, které v tomto případě ukrývá třílitrový šestiválec s dvojicí turbodmychadel. Jsou zapojena sériově, tj. jedno je menší a pracuje v nižších otáčkách, druhé pak větší a pracuje v otáčkách vyšších. Díky tomu a také přímému vstřikování nafty common-rail pod tlakem až 1 800 barů dosahuje motor výkonu nejvýše 230 kW (313 koní) v 4 400 ot./min, což je jistě shodou náhod úplně stejné číslo jako u nového třílitrového nafťáku Audi, jenž se nedávno představil v novém Audi A6 Avant. Maximum točivého momentu pak činí 630 Nm a je k dispozici v rozmezí 1 500 a 2 500 ot./min.
V tomto případě je neodvratným standardem přenosu výkonu osmistupňová automatická převodovka, o pohonu všech kol se jistě nemá smysl znovu zmiňovat. Ani tentokrát nevíme nic bližšího o dynamice či spotřebě, BMW ale nezapomnělo dodat, že standardní výbavou vozu bude u obou verzí systém start and stop a nezapomněla jej zvěčnit ani na jedné z přiložených fotografií...
Jako většina letních bavorských novinek se i tyto promítnou pro obchodní nabídky automobilky během letošního podzimu. Nové motory doprovodí úprava asistenta pro rozjezd do kopce Auto Hold, systému ConnectedDrive a lehké rozšíření nabídky možností zkrášlení interiéru pomocí obkladů palubní desky a výplní dveří.
BMW X3 2012, zde v provedení xDrive 20i
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před hodinou - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva