BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém

BMW pokračuje v úpravách nabídek motorů pro své jednotlivé modely. Tentokrát došlo na X3, která dostala pod kapotu hned dvě novinky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém

6.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW pokračuje v úpravách nabídek motorů pro své jednotlivé modely. Tentokrát došlo na X3, která dostala pod kapotu hned dvě novinky.

Nová generace BMW X3 se představila v době, kdy se Autoforum.cz nevěnovalo všem klíčovým novinkám tak podrobně jako dnes, a tak jsme se jí loni v červnu zabývali jen stručně při příležitosti uvolnění prvních oficiálních fotografií tehdy ještě maskovaného vozu. Nyní, více než rok po uvedení se do nabídky tohoto modelu dostávají dva nové motory, a tak se alespoň jim věnujme detailněji.

Prvním z nich je slabší ze zatím představených verzí dvoulitrového turba N20, která se již ukázala mimo jiné pod kapotou modelu Z4 sDrive 20i. V tomto případě nese označení xDrive 20i - xDrive proto, že X3 je vždy dodávána s pohonem všech kol a nejslabší benzinová varianta nehodlá být výjimkou. Znaky 20i pak skrývají tentýž dvoulitrový, jedním turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikem paliva do válců, proměnným časováním sacích i výfukových ventilů Double Vanos a náhradou škrtící klapky proměnlivým zdvihem ventilů Valvetronic. I díky těmto systémům motor disponuje výkonem až 135 kW (184 koní) posazeným do 4 800 ot./min a točivým momentem nejvýše 270 Nm dlícím již v 1 250 ot./min.

Pro tento agregát bude k dispozici přenos výkonu na kola alternativně skrze šestistupňovou manuální, nebo osmistupňovou automatickou převodovku. Ani v jednom případě bohužel nemáme k dispozici data o zrychlení či maximální rychlosti vozu, neznámou zůstávají i informace o spotřebě.

Zatímco první novinkou je základní „benzin”, druhou je vrcholná „nafta”. Jedná se o známý dieselový agregát s obchodním označením xDrive35d, které v tomto případě ukrývá třílitrový šestiválec s dvojicí turbodmychadel. Jsou zapojena sériově, tj. jedno je menší a pracuje v nižších otáčkách, druhé pak větší a pracuje v otáčkách vyšších. Díky tomu a také přímému vstřikování nafty common-rail pod tlakem až 1 800 barů dosahuje motor výkonu nejvýše 230 kW (313 koní) v 4 400 ot./min, což je jistě shodou náhod úplně stejné číslo jako u nového třílitrového nafťáku Audi, jenž se nedávno představil v novém Audi A6 Avant. Maximum točivého momentu pak činí 630 Nm a je k dispozici v rozmezí 1 500 a 2 500 ot./min.

V tomto případě je neodvratným standardem přenosu výkonu osmistupňová automatická převodovka, o pohonu všech kol se jistě nemá smysl znovu zmiňovat. Ani tentokrát nevíme nic bližšího o dynamice či spotřebě, BMW ale nezapomnělo dodat, že standardní výbavou vozu bude u obou verzí systém start and stop a nezapomněla jej zvěčnit ani na jedné z přiložených fotografií...

Jako většina letních bavorských novinek se i tyto promítnou pro obchodní nabídky automobilky během letošního podzimu. Nové motory doprovodí úprava asistenta pro rozjezd do kopce Auto Hold, systému ConnectedDrive a lehké rozšíření nabídky možností zkrášlení interiéru pomocí obkladů palubní desky a výplní dveří.


BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 1 - BMW X3 2012 01BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 2 - BMW X3 2012 02BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 3 - BMW X3 2012 03BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 4 - BMW X3 2012 04BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 5 - BMW X3 2012 05BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 6 - BMW X3 2012 06BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 7 - BMW X3 2012 07BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 8 - BMW X3 2012 08BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 9 - BMW X3 2012 09BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 10 - BMW X3 2012 10BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 11 - BMW X3 2012 11BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 12 - BMW X3 2012 12BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 13 - BMW X3 2012 13BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 14 - BMW X3 2012 14BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 15 - BMW X3 2012 15BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 16 - BMW X3 2012 16BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 17 - BMW X3 2012 17BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 18 - BMW X3 2012 18BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 19 - BMW X3 2012 19BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 20 - BMW X3 2012 20BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 21 - BMW X3 2012 21
BMW X3 2012, zde v provedení xDrive 20i

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.