BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém

BMW pokračuje v úpravách nabídek motorů pro své jednotlivé modely. Tentokrát došlo na X3, která dostala pod kapotu hned dvě novinky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém

6.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém

/

BMW pokračuje v úpravách nabídek motorů pro své jednotlivé modely. Tentokrát došlo na X3, která dostala pod kapotu hned dvě novinky.

Nová generace BMW X3 se představila v době, kdy se Autoforum.cz nevěnovalo všem klíčovým novinkám tak podrobně jako dnes, a tak jsme se jí loni v červnu zabývali jen stručně při příležitosti uvolnění prvních oficiálních fotografií tehdy ještě maskovaného vozu. Nyní, více než rok po uvedení se do nabídky tohoto modelu dostávají dva nové motory, a tak se alespoň jim věnujme detailněji.

Prvním z nich je slabší ze zatím představených verzí dvoulitrového turba N20, která se již ukázala mimo jiné pod kapotou modelu Z4 sDrive 20i. V tomto případě nese označení xDrive 20i - xDrive proto, že X3 je vždy dodávána s pohonem všech kol a nejslabší benzinová varianta nehodlá být výjimkou. Znaky 20i pak skrývají tentýž dvoulitrový, jedním turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikem paliva do válců, proměnným časováním sacích i výfukových ventilů Double Vanos a náhradou škrtící klapky proměnlivým zdvihem ventilů Valvetronic. I díky těmto systémům motor disponuje výkonem až 135 kW (184 koní) posazeným do 4 800 ot./min a točivým momentem nejvýše 270 Nm dlícím již v 1 250 ot./min.

Pro tento agregát bude k dispozici přenos výkonu na kola alternativně skrze šestistupňovou manuální, nebo osmistupňovou automatickou převodovku. Ani v jednom případě bohužel nemáme k dispozici data o zrychlení či maximální rychlosti vozu, neznámou zůstávají i informace o spotřebě.

Zatímco první novinkou je základní „benzin”, druhou je vrcholná „nafta”. Jedná se o známý dieselový agregát s obchodním označením xDrive35d, které v tomto případě ukrývá třílitrový šestiválec s dvojicí turbodmychadel. Jsou zapojena sériově, tj. jedno je menší a pracuje v nižších otáčkách, druhé pak větší a pracuje v otáčkách vyšších. Díky tomu a také přímému vstřikování nafty common-rail pod tlakem až 1 800 barů dosahuje motor výkonu nejvýše 230 kW (313 koní) v 4 400 ot./min, což je jistě shodou náhod úplně stejné číslo jako u nového třílitrového nafťáku Audi, jenž se nedávno představil v novém Audi A6 Avant. Maximum točivého momentu pak činí 630 Nm a je k dispozici v rozmezí 1 500 a 2 500 ot./min.

V tomto případě je neodvratným standardem přenosu výkonu osmistupňová automatická převodovka, o pohonu všech kol se jistě nemá smysl znovu zmiňovat. Ani tentokrát nevíme nic bližšího o dynamice či spotřebě, BMW ale nezapomnělo dodat, že standardní výbavou vozu bude u obou verzí systém start and stop a nezapomněla jej zvěčnit ani na jedné z přiložených fotografií...

Jako většina letních bavorských novinek se i tyto promítnou pro obchodní nabídky automobilky během letošního podzimu. Nové motory doprovodí úprava asistenta pro rozjezd do kopce Auto Hold, systému ConnectedDrive a lehké rozšíření nabídky možností zkrášlení interiéru pomocí obkladů palubní desky a výplní dveří.


BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 1 - BMW X3 2012 01BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 2 - BMW X3 2012 02BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 3 - BMW X3 2012 03BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 4 - BMW X3 2012 04BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 5 - BMW X3 2012 05BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 6 - BMW X3 2012 06BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 7 - BMW X3 2012 07BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 8 - BMW X3 2012 08BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 9 - BMW X3 2012 09BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 10 - BMW X3 2012 10BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 11 - BMW X3 2012 11BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 12 - BMW X3 2012 12BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 13 - BMW X3 2012 13BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 14 - BMW X3 2012 14BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 15 - BMW X3 2012 15BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 16 - BMW X3 2012 16BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 17 - BMW X3 2012 17BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 18 - BMW X3 2012 18BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 19 - BMW X3 2012 19BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 20 - BMW X3 2012 20BMW X3 2012 xDrive 20i a xDrive 35d: „iks-trojka” dvakrát v novém - 21 - BMW X3 2012 21
BMW X3 2012, zde v provedení xDrive 20i

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše