Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km
21.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
BMW ohlásilo plány na výrobu „zelenější“ iks-pětky, která se bude jmenovat eDrive. Hybridní pohon prý umožní akceleraci na stovku pod 7 sekund.
Už je jasné, že BMW to s avizovanou ofenzivou hybridů a vývojem dalších nositelů elektromotorů myslí naprosto vážně. Brzy se tedy objeví více či méně vzdálení sourozenci modelů i3 a i8, bez drátů a cívek to prý opravdu déle nepůjde. A jako vůbec nejaktuálnější hybridní voják nejbližší budoucnosti z Mnichova se nyní jeví SUV X5, který by přeci emise potřebovalo srazit snad ze všech bavorských modelů nejvíc (včetně X6, samozřejmě). Co naznačila nedávná studie X5 eDrive, teď už do puntíku potvrzuje testovací prototyp.
Nejnovější fotografie částečně maskovaného vozu s všeříkajícími nápisy Hybrid Test Vehicle prozrazují nejen sériovější podobu konceptu, ale také hybridní pohonné ústrojí se spalovacím motorem a elektromotorem, který je napojen na automatickou převodovku. Benzinová jednotka je podle očekávání čtyřválcová a přestože výrobce neudává žádné konkrétní technické parametry, slibuje díky spolupráci svého elektrického pomocníka spotřebu jen 3,8 litru (respektive emise CO2 s hodnotou 90 g/km). Že bude taková leda na papíře, to už není dalším tématem pro diskuze.
Nová zjištění odhalují fakt, že elektromotor bude umět pracovat jednak samostatně, při plné akceleraci však rozhodně přiloží ruku k dílu, aby přidal na dynamice. Ano, tímto způsobem pracuje například v modelech ActiveHybrid 3 a u větší pětky, jenomže u nich nemá dostatek sil, aby je roztáhl spolehlivě sám. Jen s pomocí přeplňovaného čtyřválce, u kterého sázíme na dvoulitr, by mohutná X5 s tak vysokou hmotností jednoduše nemohla zrychlit na stokilometrovou rychlost za méně než sedm sekund.
Elektromotor o pravděpodobném výkonu 95 koní má být schopen pracovat samostatně na trati dlouhé 30 kilometrů, čemuž se nedá věřit o nic více než proklamované spotřebě. Navíc řidič zřejmě nebude v hybridním režimu schopný cestovat rychleji než 120 km/h. Přestože půjde o plug-in hybrid napájený částečně z elektrické zásuvky, BMW o něm prohlašuje, že dostane pohon všech kol xDrive. Dostane ho na sto procent, jelikož nové fotografie jsou toho jasným důkazem. Z toho jsme také tipovali dřívější název xDrive40e. Věrohodné zdroje se však přiklánějí k označení X5 eDrive.
Hovořili jsme o kombinovaném výkonu 272 koní a několika režimech soustavy. Ty reprezentuje podle nových fotografií eBoost, při němž pracují obě pohonné jednotky současně pro dosažení co nejlepší akcelerace, dále je tu automatický režim Auto eDrive, maximálně elektrický Max eDrive, či režim Power, který bude zřejmě jen pro provoz na benzin se současným dobíjením akumulátorů.
Ty jsou podle schematu a technické fotky uloženy v podlaze pod zadními sedadly. Dalším režimem soustavy je Charge pro maximální dobíjený, který bude aktivován, jakmile pojedete z kopce, či když budete brzdit. ePower zase využije k akceleraci jen elektromotor. Automobilka odmítla zveřejnit podrobnější specifikaci a termín uvedení na trh, ale můžeme si vsadit, že by plug-in hybridní X5 mohla vyjíždět z továrny ještě letos.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
































V čistě elektrickém režimu prý hybridní X5 vydrží až 30 kilometrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 3 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 5 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 6 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 8 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 11.02. 16:14 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.02. 11:55 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
