Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW Z4 Zagato Coupe: skutečné kupé Z4 je zpátky
26.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Tohle auto udělá radost všem, kterým v nabídce BMW chybělo poctivé kupé Z4. Vzniklo v Itálii, ale jezdí a možná bude k mání.
Bohužel pro BMW patříme mezi ty, kterým hodně učarovala někdejší Z3 a první generace Z4, méně už pak ta druhá, která se prodává dodnes. Důvod? Nutně rozpolcenější charakter, který přinesla pevná stahovací střecha. Z3 a Z4 vycházející z roadsteru s plátěnou střechou byla zkrátka auta jednoznačně orientovaná na radost z jízdy - hodně už bez střechy, ještě více pak s ní. Když použijete pevnou skládácí střechu, přidáte nejen více praktičnosti, ale také hmotnosti, vyšší těžiště a další nutné úpravy znamenající, že ryzí charakter je pryč. Však nedávno testované BMW 335i Cabrio E93 by mohlo vyprávět.
Jsme daleci tomu říci, že by druhá generace Z4 byla špatným autem, puristé v něm ale zkrátka nenacházejí oporu. BMW se za toto konstatování ani nemůže zlobit, samo to přiznává a slibuje, že třetí generace si ponechá svou praktičnost, ale přidá trochu ostřejší naladění, se kterým bude zase moci konkurovat autům jako Porsche Boxster, které mu poněkud utekly z hledáčku.
To všechno víme, co se na tom mění dneškem? Možná nic a možná víc, zapěl by Daniel Landa. BMW totiž ve spolupráci s věhlasným italským karosářem Zagato připravilo pro letošní Concorso d’Eleganza Villa d’Este skutečné kupé Z4, pouze s pevnou střechou a samozřejmě typickým zagatovským designem. A to by návrat k tradiční Z4 mohlo znamenat ještě o něco dříve, než jsme očekávali. Tak se na něj pojďme podívat.



Po vizuální stránce je přepracovaná Z4 Zagatem, jako vyšitým. Má jednu z jeho typických barev (tentokrát jde o odstín pojmenovaný Rosso Vivace), upravenou příď s jinak tvarovanými světlomety a maskou chladiče posetou písmeny Z, výrazně klenutou střechu se dvěma typickými vybouleními pro hlavy resp. helmy řidiče a spolujezdce a také vysokou, ostře useknutou záď nesoucí jméno německého designéra Wunibalda Kamma. Ani zbylé části karoserie nezůstaly původní (to nezůstala žádná, všechno je nové a hliníkové) a vůz dostal celkově o něco ostřejší rysy, které jsou k vidění hlavně v prostoru předních i zadních blatníků. Nová jsou i 19" litá kola, opět se specifickým designem.
Uvnitř už se do práce německých designérů v Itálii tolik nesahalo a Z4 dostala jen nové čalounění sedadel s červeným obšitím a emblémy Zagata v opěrkách hlavy, „karbonové” obložení palubní desky a pár dalších drobností. Jinak je to zet-čtyřka, jak ji známe.
Žádné technické specifikace zatím nebyly zveřejněny, tisková zpráva uvádí pouze to, že vůz disponuje vysoce výkonným motorem a sedmistupňovou automatickou převodovkou. Podle toho usuzujeme na techniku verze sDrive35is, nic lepšího dnes ostatně BMW nemůže pro Z4 nabídnout.
Co je jistě zajímavější, toto Z4 Zagato Coupe není žádný designový koncept, je to plné funkční automobil, který podle slov Italů může být homologován kdekoli na světě a dokonce absolvoval obvyklé testovací procedury BMW. Zagato ostatně ani nemá ve zvyku dělat podobná auta jen pro parádu, což ostatně zdůraznil i sám Andrea Zagato. Podle něj jeho firma vždy dělala jen a pouze auta připravená sebenáročnější využití. Na místě je tedy otázka: bude se něco takového vyrábět?
Máme zato, že bude, tedy pokud se u jezera Como a třeba i u nás v diskuzi dočká dostatečně vřelého přijetí. Neočekávejme ale žádnou masovku - tohle by spravilo pár desítek, možná stovek vyrobených kusů podobně jako Astonu Martin V12 Zagato, které by se dočkaly také patřičně řízné cenovky. Nám ostatním, jejichž bankovní konta mají své limity, by tedy beztak nezbylo než počkat na návrat sériové Z4 M Coupe, která sice též nebyla levná, přehnaně drahá ale také ne. Alespoň s pocitem hřejivého výskytu tohoto kupé na silnicích by se ale i nám mohlo žít lépe...
Galerie oficiálních snímků BMW Z4 Zagato Coupe
Oficiální video s BMW Z4 Zagato Coupe
Krátká verze:
Dlouhá verze:
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Jakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
18.5.2025VW to vymyslel. Svým elektromobilům přestane dávat bezduchá jména a lidé je začnou kupovat!
18.5.2025Tohle je přinejmenším nález dekády. Nikdy pořádně nevyužitá osina v zadnici Enza Ferrariho byla nalezena po 43 letech schovávání
18.5.2025I propadák může být držák, majitel s ním najel 1,6 milionu km. Tachometr je jednou z mála věcí, které kvůli tomu přestaly fungovat
18.5.2025Ferrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
18.5.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1