Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové vyhlásili autem roku posledního mohykána od BMW, takové auto znovu nevznikne
4.1.2022 | Petr Prokopec
Na první pohled může tato volba působit kontroverzně, my jí ale velmi dobře rozumíme. Stačí si uvědomit všechny souvislosti a rychle pochopíte, že u BMW stvořili menší zázrak, vedle nějž i blednou Ferrari, Lamborghini či Porsche.
Na britský magazín Evo přišla řeč před naposledy včera, a to v souvislosti s jeho zakladatelem Harry Metcalfem. Ten totiž začátkem každého nového roku rekapituluje předchozí měsíce a zejména to, kolik jej stál provoz a údržba jeho sbírky aut. Stejně tak časopis každoročně vyhlašuje své Auto roku. Pro letošek se jím stalo BMW M5 CS, což může působit jako překvapivá volba. Zvláště když mnichovský sedan porazil Ferrari SF90 Stradale, Lamborghini Huracán STO a Porsche 911 GT3 Touring.
Tím nechceme ani v nejmenším naznačit, že by BMW M5 CS bylo špatným vozem. Fanoušci značky na něj nedají dopustit, čemuž se jen málokdo může divit. Koneckonců tady máme nejvýkonnější model, jaký kdy v Mnichově vznikl. Automobilka mu nadělila 4,4litrový přeplňovaný osmiválec, jenž produkuje 635 koní výkonu a 750 Nm točivého momentu. Stovku tak über-sedan zvládá za rovné 3 sekundy, zatímco jeho maximum činí elektronicky omezených 305 km/h.
Zrovna tím si ovšem M5 CS srdce porotců nezískalo. Místo toho byla vychvalována hlavně redukční dieta, která podtrhla, jak se jinak těžká M5 stala v kulisách modernějších vozů lehkou. Jejích 1 825 kilo jako muší hmotnost nevypadá, ovšem mnichovští vůči základnímu M5 ušetřili 70 kil, a to i s pomocí karbonové kapoty či karbon-keramických brzd. Ve srovnání s novou M3 Competition s pohonem všech kol (protože M5 jej má též) jde jen o 39 kg těžší vůz, což je skoro neuvěřitelné, uvážíme-li, že jde o auto o třídu výše s motorem V8 namísto R6.
Karbonové brzdy navíc srazily neodpruženou hmotnost, což se příznivě projevilo na jízdních vlastnostech. Těm prospívá rovněž nově naladěný podvozek, který klesl o 7 milimetrů níže k zemi a zároveň se dočkal také tužších pružin a tlumičů. Většina redaktorů se tak do BMW zamilovala a poslala jej na první místo ve svém hodnocení, zbytek mu pak udělil druhé místo. M5 CS se tak vyšplhalo na 94,4 bodů, zatímco druhý Huracán STO získal 93,8 bodu a 911 GT3 bylo ohodnoceno 92 body.
Rozdíl mezi vítěznou trojicí je tak minimální, vítězství ale M5 už nikdo nevezme. Ocenění pětimetrového modelu je přitom o to významnější, že mezi poražené patří zmíněná M3 Competition. Mnichovským se tak povedl malý zázrak, jenž byl nyní po zásluze oceněn. S ohledem na aktuální stav vývoj je navíc jasné, že takové auto vzniklo naposledy. Tlak na snižování spotřeby se totiž dotkne i příštích generací M5 a M3. Prvnímu zmíněnému modelu tak sice osmiválec má zůstat, ovšem doplňovat jej bude plug-in hybridní systém. Poměr hmotnosti em-pětky vzhledem k em-trojce tak bude opět „v pořádku”.






BMW M5 CS prošlo redukční dietou, která sice na první pohled není až tak výrazná, ve výsledku ale znamená hmotnost skoro stejnou jako u M3 Competition xDrive. Značce navíc umožnila přenastavit i podvozek, z mnichovského sedanu se tak stalo Auto roku magazínu Evo. Foto: BMW
Zdroj: Evo
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 11 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva