Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší
22.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prodeje Géčka se za posledních pět let ztrojnásobily. Není proto divu, že jej třícípá hvězda chce v takřka identické formě uchovat aspoň do roku 2022.
O nesmrtelném Mercedesu třídy G jsme se zmiňovali vcelku nedávno, když jsme uvedli, že německý off-road přežije minimálně do roku 2022. A to navzdory stále přísnějším emisním regulacím, které jsou důvodem, proč jeho největší rival - Land Rover Defender - skončí v příštím roce v propadlišti dějin. V ten moment se Géčko stane posledním vozem svého druhu na světě, což jen navýší jeho popularity. Souběžně s tím pak třícípá hvězda může počítat také s rostoucími prodeji, ačkoliv v tomto směru již zlepšení eviduje. Za posledních pět let se totiž registrace ztrojnásobily až na 12 000 exemplářů v roce 2013.
Hranatá karoserie, která se od debutu v roce 1979 změnila jen v detailech, tedy zjevně není na obtíž, spíše naopak. V dnešním světě přísně aerodynamických vozidel vystupuje třída G z davu, pročež vlastně nepůsobí nepatřičně ani na Rodeo Drive, ani na Francouzské riviéře. Popularitě pak jen pomáhá obliba mezi celebritami, díky čemuž si vůz mohl dovolit ignorovat veškeré trendy. Bohužel to ale zřejmě nepůjde do nekonečna, zásadní pro třídu G bude rok 2016. V ten moment totiž začnou platit nové emisní předpisy.
Ačkoliv tedy šéf koncernu Daimler Dr. Dieter Zetsche slibuje, že vůz „musí vypadat tak jako nyní“, podle zdrojů se počítá s jeho rozšíření o 10 cm. Souběžně s tím by mělo přijít také snížení linie střechy, přičemž oba kroky povedou k navýšení stability. Zároveň se pak očekává větší prostor v kabině, tím hlavním důvodem je ale lepší aerodynamika, která by přispěla ke snížení emisí CO2. Zatím však prý není jisté, zda se tak stane, plány totiž stále ještě nejsou finální.
Jisté ovšem je, že měnit se nebude těžkotonážní technika pod kapotou, už jen kvůli tomu důvodu, že z ní pramení DNA všech SUV třícípé hvězdy. Počítat bychom spíše měli s dalšími extravagantními verzemi ve stylu modelu G 63 AMG 6x6. Dle statistik je totiž více než polovina všech Géček prodaných po celém světě vybavena výkonnými motory a lepší výbavou, díky čemuž jejich základní cena stoupá ke třem milionům korun a výše.
V tomto teritoriu by přitom třída G mohla narazit na chystaná SUV od značek Bentley a Maserati, ty však nejsou brány jako konkurence. A to především kvůli terénním schopnostem, které by u třícípé hvězdy měly být neomezené. Nejde přitom jen o samotnou jízdu mimo asfalt, ale také luxus, který během této kratochvíle Géčko nabízí. Navíc je montováno a svařováno ručně bez pomoci robotů, stejným způsobem pak vzniká i kožené čalounění.
Aby Mercedes-Benz dodal svým slovům na váze, Géčko opakovaně testuje na jižních svazích Alp na sjezdovce Schoeckl. Během výstupu na vrchol se totiž vůz často opírá jen o dvě kola, což mu umožňuje dle moderních trendů zastaralá konstrukce separátního rámu a kabiny. Důvodem výběru lokace je pak fakt, že vůz se vyrábí v továrně společnosti Magna Steyr ve 30 minut vzdáleném Grazu/Štýrském Hradci.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že legendární třícípou hvězdu by neměl postihnout ani plánový pokles poptávky po ortodoxních off-roadech, který by podle analytiků IHS Automotive měl srazit zájem ze stávajících pěti procent na 4,1 %. V rámci modernějších SUV se naopak čeká růst prodejů, což je důvod, proč Mercedes-Benz chystá na příští rok již šestý takový model, a sice kupé verzi třídy ML.















Mercedes-Benz třídy G je v posledních letech populárnější než kdy předtím. Není proto divu, že jej značka bez výraznějších změn ponechá ve výrobě minimálně do roku 2022
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včeraVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 06:28 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch