Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Legends: speciální Grand Sport Vitesse připomene závodní piloty Bugatti
24.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První ze série šesti limitovaných edic skládá hold Jean-Pierre Wimillovi. Nic jiného než „exkluzivní“ modro-modrý exteriér ale nečekejte.
Již párkrát na stránkách Autoforum.cz zaznělo, že Bugatti má vcelku problém s prodejem nejrychlejšího automobilu na světě v jeho otevřené verzi. Grand Sport zkrátka netáhne tolik jako standardní Veyron, a to ani za předpokladu, že jakožto edice Vitesse nabízí 1 200 koní namísto základní tisícovky. Proto Bugatti každou chvíli představí nějakou limitovanou sérii, jejíž šance zaujmout jsou nesporně vyšší.
Nově ovšem v Molsheimu nepřipravují edici jednu, ale hned celou řadu nazvanou Bugatti Legends. První z nich se představí již v srpnu na akci Pebble Beach Concours d’Elegance, přičemž oslavovat má Jean-Pierre Wimilla. Tedy nejdéle sloužícího závodního jezdce značky, který byl dvakrát u vítězství v Le Mans. Napodruhé se tak přitom stalo v roce 1939, kdy jeho spolujezdcem byl Pierre Veyron.
Po mechanické stránce ovšem od limitky neočekávejte jediný rozdíl oproti standardu. Osmilitrový motor W16 se čtveřicí turbodmychadel i nadále produkuje 1 200 koní, které stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 2,6 sekundy a nejvyšší certifikované rychlosti 408,84 km/h. Jediným rozdílem je tak nový lak, který kombinuje tmavomodrý karbon se světlemodrou barvou, a interiér ve stejném duchu.
Tato vizáž se přitom klaní prvnímu Wimillovu vítězství v Le Mans, které se odehrálo v roce 1937. Tehdy totiž jezdec společně s Robertem Benoistem pilotoval Bugatti 57C Tank ve stejných válečných barvách, jaké nosí i limitovaná edice. Ta přitom vznikne jen ve třech kusech, cenu ale značka zřejmě ohlásí až během slavnostní premiéry.
V následujících dvanácti měsících bychom se pak měli dočkat ještě dalších pěti exkluzivních sérií, které budou stejně jako tento model odkazovat na závodní jezdce minulosti. Samozřejmě na ty, kteří jsou s Bugatti spojeni. Jsme přitom zvědavi, zda zmíněný Veyron bude mezi nimi.







Nová limitovaná edice Bugatti se klaní závodnímu jezdci Jean-Pierre Wimillovi. Toho naleznete na posledním snímku zcela vpravo. Muž po jeho levici je pak Jean Bugatti, syn zakladatele slavné značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 7 hodinami
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejnovější články
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 7 hodinami
Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde
před 9 hodinami
Nizozemci až po letech vnucování elektrických autobusů pochopili jejich reálné dopady na okolí
před 10 hodinami
Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel
dnes
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
