Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti odhalilo revoluční brzdy pro Chiron. Mají hned několik světových nej
22.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už standardní brzdy Bugatti Chiron musí být výjimečné, mají-li krotit potenciál 1500koňového vozu. Teď ale budou za příplatek k dispozici ještě lepší.
Aditivní výrobu neboli 3D tisk nejspíše většina z nás nemá spojenou s vrcholnou kvalitou, a to zejména kvůli pádu cen takových tiskáren. Ty nejlevnější lze totiž pořídit již od nějakých pěti tisíc korun, což rozhodně není suma, se kterou bychom měli spojenou kupříkladu neskutečnou tuhost výsledného produktu. Není ale 3D tiskárna jako 3D tiskárna - do průmyslových strojů za miliony, kterým se mimochodem říká stejně, mají takové stroje hodně daleko.
V rámci koncernu VW je lídrem v oblasti aditivní výroby Bugatti. Značka z Molsheimu v tomto ohledu funguje jako laboratoř pro vrcholné aplikace, které se možná jednou rozšíří i mezi dostupnější automobily. Důvody netřeba dlouho hledat, díky možnostem třídimenzionálního tisku je totiž relativně snadné vymodelovat produkt jakéhokoliv tvaru. I natolik komplexního, jako je brzdový třmen. Vůbec první takový na světě přitom Bugatti aktuálně představilo a označuje jej za malou revoluci.
Novinka je vyrobena z 2 213 vrstev titanového prášku. Ten je extrémně lehký, díky čemuž třmen váží pouhých 2,9 kilogramu. Tedy o dvě kila (nebo také 40 procent) méně než konvenční hliníkový. Zároveň je však také o poznání silnější, vydržet totiž dokáže tlak až 125 kilogramů na jeden milimetr plochy. Bugatti přitom jeho výroba zabere poměrně dlouhých 45 hodin, do kterých spadá i 11hodinové leštění na speciální fréze.
Automobilka dodává, že na vývoji spolupracovala se společností Laser Zentrum Nord z německého Hamburku. O výrobu se stará tiskárna vybavená 400wattovým laserem, během procesu pak na materiál působí teplota až 700 stupňů Celsia. Samotný třmen je 41 cm dlouhý, 21 cm široký a 14 cm vysoký. Jde tak o nejdelší brzdový třmen na světě a zároveň o největší funkční titanový prvek vyrobený metodou 3D tisku.
Dle dostupných informací by nový odlehčený třmen měl zamířit do výroby ve druhé polovině letošního roku. Půjde přitom o první komponent ze série modifikací, jimiž bude moci nejmovitější klientela vyšperkovat své Chirony v rámci omezené, ale o to dražší nabídky příplatkových prvků. Povětšinou přitom půjde o novinky ze světa aditivní výroby, očekávat tedy můžeme další hrátky s odlehčováním a třídimenzionálním tiskem.
Bugatti naznačuje, že právě rozšířením nabídky - nikoliv jen komponentů, ale i sestupem do nižších pater trhu - dojde ke zrychlení a zlevnění celého procesu. Cenu nového třmenu pak sice dodat nemůžeme, nicméně s ohledem na skutečnost, že je určen právě pro Chiron, půjde snadno o stovky tisíc korun, možná i více. Mezi ostatními příplatky ale ani s takovou cenou nebude vyčnívat...

Nový titanový brzdový třmen Bugatti je prvním, který vznikl metodou 3D tisku. Vůči konvenčnímu hliníkovému je nejen lehčí, ale taktéž pevnější
K dispozici bude pro model Chiron v rámci už tak pozoruhodné nabídky příplatkových prvků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 6 hodinamiNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 3 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 4 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 6 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
před 7 hodinamiMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva