Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano
17.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výkon 1 200 koní je podle šéfa Bugatti dostatečný, zatímco model se čtyřmi dveřmi by jen mátl zákazníky. Veyron tak dostane pravověrného následníka.
O budoucnosti automobilky Bugatti se spekulovalo již mnohokrát, ani jeden z předchozích reportů však očividně nebyl založen na reálných podkladech. Jak totiž nyní potvrdil její šéf Wolfgang Schreiber, značka neplánuje výrobu ani modelu Super Veyron, ani produkční verze konceptu Galibier. Místo toho se po skončení výroby Grand Sportu dočkáme skutečného dvoudveřového nástupce, což má hned několik důvodů.
V případě Super Veyronu je to především fakt, že výkon 1 200 koní a nejvyšší rychlost 431 km/h považuje Schreiber za dostatečné. S čímž lze koneckonců jen souhlasit, neboť již nyní existuje na celém světě jen pár míst, kde se dá maximálka Bugatti otestovat. A při jejím zvýšení by se již mohlo pomalu jednat pouze o počítačový údaj, nikoliv o hodnotu dosažitelnou v reálném světě.
Projekt čtyřdveřového liftbacku Galibier pak letěl do koše kvůli možnému zmatení zákazníků. „S Veyronem jsme značku Bugatti postavili na absolutní vrchol mezi supersportovními značkami. Každý tak dnes ví, že Veyron je ultimativní supersport. A pro současné i potenciální zákazníky je snazší chápat, že naším dalším modelem bude něco podobného. Čtyřdveřové Bugatti tedy nebude.“
Co tedy máme očekávat? Rozhodně ne konkurenci pro Porsche 918 Spyder, McLaren P1 či Ferrari LaFerrari. Podle Schreibera se nástupce Veyronu může obávat pouze originálu. Proto prý musí předefinovat pravidla žánru, která nastavilo stávající provedení. Bugatti údajně jiź začalo s pracemi na novém modelu, který by se přitom nemusel vyhnout hybridizaci.
Přítomnost elektromotoru Schreiber sice nepotvrdil, ale zároveň také nevyvrátil. Podle něj je totiž ještě příliš brzo, než abychom znali plány pro budoucnost. Navíc, Bugatti se prý nyní chce soustředit na poslední várku 43 exemplářů, které ještě zbývá do konce roku 2015 vyrobit. Teprve po uzavření této kapitoly se otevře nová.
Jisté je tedy pouze tolik, že dříve než za dva roky nové Bugatti neuvidíme, stejně jako je zřejmé, že od našeho posledních zpráv o prodaném množství Veyronů automobilka prodala již sedm dalších exemplářů otevřeného Grand Sportu. Po stávajícím oznámení se přitom dá očekávat, že jako poněkud ospalejší pára nad hrncem zmizí i zbytek...















Buclaté Bugatti 16C Galibier by podle šéfa automobilky jen mátlo zákazníky. Nový model tak dostane pouze dvoje dveře
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
USA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 45 minutamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub