Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti ukázalo, kde bude vyrábět nový Tourbillon. Její „Ateliér” má ke klasické továrně hodně daleko
23.7.2025 | Petr Prokopec
Přece nemůžete čekat, že se pomalu kusově vyráběné auto pro hrstku největších boháčů z celého světa bude dělat v podobné fabrice jako Dacia Sandero, že? A tak se v ní také nedělá a dál dělat nebude, nové zázemí Bugatti je pozoruhodné.
Automobilka Bugatti je prakticky od svého založení spojena se zámkem Saint-Jean, který se nachází ve francouzském Dorlisheimu. Ettore Bugatti toto historické sídlo koupil v roce 1928 spolu s přilehlým parkem, nikoli však jako novou domov pro svou rodinu. Místo toho šlo o místo, kde vítal hosty, zákazníky či závodní jezdce. A protože chtěl, aby ti byli ohromeni ve všech možných ohledech, navrhl kupříkladu speciální stroj na unikátní těstoviny. Stejně jako nechal postavit kurník, který byl zásobárnou čerstvých a kvalitních vajec.
Na tomto zámku se ovšem vozy Bugatti nikdy nevyráběly, jako místo svého vzniku mají zapsán zhruba 10 kilometrů vzdálený Molsheim. Tak tomu bylo od roku 1909, aktuálně ovšem tato značka s modelem Tourbillon vstupuje do nové éry. A proto se rozhodla, že čas je i na nový Ateliér, jak je nazývána montážní hala, která ani v nejmenším nepůsobí jako tradiční továrna. I proto, že proces od výběru barev karoserie nebo čalounění až po doručení zabere zhruba devět měsíců. Pokud ovšem zákazník má specifická přání, jde klidně o dva nebo tři roky.
V hale nenajdeme ani posuvné pásy, ani roboty. Místo toho mechanici pracují na jednotlivých stanovištích, kterých v éře modelů jako Veyron a Chiron bylo celkově dvanáct. Oba vozy nicméně poháněl čistě spalovací osmilitrový motor W16. Nový Tourbillon ovšem bude disponovat hybridním pohonem, který spojuje 8,3litrový (klasicky vidlicový) šestnáctiválec s atmosférickým plněním se třemi elektromotory. To si zjevně vyžádalo nové zázemí, načež Bugatti přistoupilo ke stavbě zcela nového Ateliéru.
Tato stavba lépe zapadá do okolí díky tomu, že třetina svažující se střechy je pokryta trávníkem. Skoro se tedy zdá, jako kdyby nová hala rostla přímo ze země. Na délku má 132 metrů, na šířku pak 25 m. O dostatek světla se pak starají nejen až 5 metrů vysoká boční okna, ale také částečně prosklený strop. Ve srovnání s původním Ateliérem tak Bugatti bude mít dvojnásobnou podlahovou plochu, díky čemuž chce navýšit podíl komponentů, které si bude vyrábět samo.
Automobilka zároveň chce klientům umožnit, aby více nahlédli do světa Bugatti. K tomu bude sloužit původní Ateliér, který projde určitými úpravami. Zákazníci si zde tedy budou moci prohlédnout třeba kabiny některých historických i novodobých modelů, což je může inspirovat při jejich specifikaci. Otázkou pak je, jakou roli v budoucnosti značky bude mít v úvodu zmíněný zámek, v tomto ohledu ovšem Bugatti jisté změny naznačilo v roce 2022.
Do té doby totiž zákazníci mohli na zámku strávit maximálně den, nově však automobilka začala nabízet i možnost přenocování ve svém historickém sídle. S ohledem na slavnostní večeři či pečlivě vybrané pravé šampaňské přitom rozhodně nepůjde o levnou záležitost. Bugatti tak nejspíš našlo způsob, jak plnit firemní pokladnu i jinak než prodejem jedněch z nejrychlejších aut planety.






Bugatti bude hybridní Tourbillon vyrábět v novém Ateliéru, který vypadá, jako kdyby vyrostl ze země. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Spalovací verzi dosud jen elektrického fiaska Dodge nachytali při natáčení reklamy, zní úchvatně
včeraAudi dostává na sociálních sítích „kouř” za své novinky. Dealer chtěl ukázat nový vůz jako lepší a nestačil se divit
23.7.2025Špatný den v práci? Tomuto týpkovi spadlo na zem vzácné Porsche za 100 milionů při přepravě po drahé renovaci
22.7.2025
Nejnovější články
Fiat 500 si v bazarech pozoruhodně drží cenu. I když za své peníze dostanete přesně to, co se říká o italských autech
včeraPodle neziskové organizace se Evropa vrátí na vrchol jen lpěním na elektromobilech. Od Číny a EU dostala 33 milionů Kč
včeraMechanik objevil při prohlídce Fordu něco, co v motoru nechal dělník automobilky, který vůz vyráběl. Přežilo to tam dlouhých 11 let
včeraNový čínský supersport s motorem V8 jde otevřeně po krku Ferrari, Italům tentokrát tuhne úsměv na rtech
včeraVybíjená Nissanu pokračuje. Na odstřel jsou další dvě historické továrny, tato funguje už od roku 1966
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva