Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Buick LaCrosse 2014: další americká Insignia prošla faceliftem
25.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sedan LaCrosse se již zítra představí s novým designem i výbavou. O výkonech benzinových motorů nám však Buick poví až při premiéře v New Yorku.
Ačkoliv se to možná na první pohled nezdá, značka Buick je nejstarším aktivním výrobcem automobilů v celé Americe. Funkční je totiž i 110 let po svém založení. Její stánek na nadcházejícím autosalonu v New Yorku však takovému historickému renomé odpovídá jen stěží - po pohlcení koncernem GM v roce 1908 a hlavně kvůli ekonomickým nesnázím, které přišly přesně sto let poté, se totiž nabídka značky smrskla jen na pět modelů, což je na celé Spojené státy opravdu málo. Na druhou stranu, tato selekce bude zakrátko patřit mezi nejmodernější, neboť každý zástupce Buicku již prodělal rozsáhlou modernizaci a ta poslední se týká sedanu LaCrosse.
Navzdory názvu, který odkazuje pomalu ke kořenům Buicku, se jedná o vcelku mladý model - první generace se objevila až v roce 2005. Stejně jako ta současná přitom vycházela z techniky GM, díky čemuž nebyl problém nalézt pod originálně stylizovanou karoserií ty samé komponenty, jaké užíval Chevrolet Impala nebo Pontiac Grand Prix. Či Opel Insignia a Saab 9-5, což je stejně jako u Chevroletu Malibu případ generace druhé. Ta se však hodlá s novým faceliftem, jehož zítřejší debut v „Big Apple“ očekáváme, od dárcovského vozu patřičně vzdálit.
Po stránce venkovní ovšem tak velký rozdíl oproti stávajícímu modelu nemáme očekávat, ale protože jsme LaCrosse dosud ignorovali, zaslouží si i tak podrobnější zmínku. Nová je tedy větší čelní maska již tradičně napodobující vodopád, zatímco výdechy horkého vzduchu od motorů nyní najdeme na bocích kapoty, nikoliv uprostřed před čelním sklem. Změnami prošla také čelní a zadní diodová světla, na karoserii přibylo více chromových doplňků a jiný design nabídnou i litá kola, jejichž výběr končí příplatkovým 20palcovým provedením.
Více novinek nabídne Buick LaCrosse uvnitř. Či správně bychom měli říci méně, neboť tou nejzásadnější změnou je redukce původních 17 ovládacích tlačítek na pouhých sedm. Důvodem je samozřejmě osmipalcový dotekový displej, který je branou k novému multimediálnímu systému IntelliLink. Kromě samotného dotekového ovládání totiž nabízí i to hlasové, s nímž můžete přepínat mezi radiostanicemi či využívat navigace.
Integrací této novinky však modernizace interiéru amerického sedanu rozhodně nekončí. Nové jsou také dveřní panely, středová konzole či dokonce sedadla. V rámci výbavy pak potenciální majitelé budou moci sáhnout po paketu Ultra Luxury Interior Package, který zahrnuje matně lakované dřevěné obklady, semi-anilinovou kůži na sedadlech a syntetický semišový materiál (často zvaný alcantara) na dveřích a stropu.
Chybět nebudou ani bezpečnostní systémy zahrnující technologii monitorující jízdu ve zvoleném pruhu a varující před jeho nechtěným opuštěním. K dispozici bude také systém varujícími před kolizí s vpředu jedoucími či vzadu se pohybujícími vozidly nebo dokonce alarm Safety Seat Alert, který by po vzoru Cadillacu XTS mohl na vozidla ve slepém úhlu upozorňovat vibracemi v sedadle.
Po stránce motorické by pak faceliftovaný Buick LaCrosse měl i nadále profitovat z benzinového 2,4litrového čtyřválce a 3,6litrového šestiválce. Údaje o výkonu, spotřebě a jízdní dynamice si ovšem značka nechává až na zítřejší premiéru, momentálně tak můžeme posloužit jen faktem, že modely V6 vybavené paketem Touring dostanou přední vzpěry HiPerStrut z Opelu Astra OPC. V případě zbývajících detailů nám ale nezbývá nic jiného, než ještě pár hodin vyčkat.







Faceliftovaný Buick LaCrosse po stránce venkovní tolik změn nenabízí. Uvnitř však bude o poznání luxusnější i pohodlnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 10 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1