Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bulhaři odhalili svůj první sporťák, s 653 koňmi udělá stovku už za 2,2 sekundy
11.10.2019 | Petr Prokopec
Bulharsko není zrovna automobilová velmoc, o to více může překvapit, že právě tam postavili funkční sporťák s extrémními dynamickými parametry.
Elektromobilita je darem i prokletím současnosti. Prokletím hlavně proto, že zákazníci elektrická auta se současnými parametry nechtějí a EU je přesto tlačí do popředí i za cenu obrovských obětí. Darem pak mimo jiné kvůli tomu, že jejich relativně jednoduchá konstrukce dovoluje vznik nových start-upů obvykle zaměřených na elektrické sporťáky.
Většina z nich se dopracuje pouze do fáze počítačových vizualizací, jež ověnčí dechberoucími technickými parametry. O to překvapivější může být postup nové bulharské značky Kinetik Automotive, která namísto virtuálních lákadel rovnou vyrukovala s funkčním prototypem.
Novinka zvaná Kinetik 07 stojí na základech britského Caterhamu, jemuž nadělila elektrický pohon. O tom jsme se zatím mnoho nedozvěděli, nová automobilka pouze uvedla, že očekávat máme výkon 653 koní a točivý moment 800 Nm. To jsou působivá čísla, malý roadster s nimi má zvládat sprint z klidu na stovku pouze za 2,5 sekundy. A co více, během příštích měsíců se Kinetik chce dostat ještě o tři desetiny dolů.
Můžeme tedy začít s potleskem? Až tak jednoduché to nejspíše nebude. Kinetik nedal k dispozici nejen data o pohonné jednotce, ale zároveň rouškou tajemství zahalil i baterie a hmotnost. Není tedy jisté, kolik roadster zvládne urazit kilometrů na jedno dobití, byť web společnosti naznačuje, že plná kapacita by měla stačit na předpokládaných 250 kilometrů. Tak tomu ovšem bude maximálně v režimu WLTP, nikoliv na okruhu, pro který měl být Kinetic 07 zrozen.
Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby realita nakonec spočívala jen v několika málo kolech následovaných desítkami minut u stojanu rychlodobíjení. Podle tvůrců by jejich vůz měl dokázat, že i Bulharsko dokáže nabídnout vrcholnou elektromobilitu, nepředpokládáme, že bychom se od Kinetiku dočkali revoluce v oblasti výkonu dobíjecích stanic.
Stejně tak je otázkou, co Kinetik přesně myslí tím, že sportovní jízdu aut se spalovacím motorem popisuje jako „dvourozměrnou“, zatímco v případě roadsteru vás čeká hned několik úrovní zábavy. Je třeba tvůrcům připomenout, že podstatnou součástí sportovní jízdy je zvuk, a ten zde chybí. Místo toho zde bude přidaná hmotnost, za kterou stojí baterie. O kolik kilo vůči Caterhamu stoupne, záleží na parametrech akumulátoru, které neznáme.
Abychom však pouze nekritizovali, můžeme zmínit, že Kinetik 07 není určen jen pro okruhové využití, neboť se jedná o legální silniční model. Většina panelů karoserie byla vyrobena 3D-tiskem a zákazníkům bude umožněna nemalá míra individualizace. Tým měl kromě toho vyvinout zhruba 92 procent veškerého softwaru, zbytek pochází od subdodavatelů.
Firma má v plánu malou sérii sedmi exemplářů. Ty mají být pouze první vlaštovkou, do budoucna se počítá s dalšími modely. Vše ale samozřejmě závisí na úspěchu prvotiny, jejíž minimalistická kabina je popisována jako „mix tradic legendárních italských a britských karosářů“. Uvidíme tedy, čeho se od Bulharů nakonec dočkáme.





 
Kinetik 07 byl odhalen naživo...
Zdroj: Top Gear Bulgaria
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 dnes
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 před 4 hodinami
 Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
 před 6 hodinami
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 7 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 9 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter