Cadillac ATS: odpověď GM na BMW řady 3 představena

(+ video) Cadillac zveřejnil všechny detaily o svém novém sedanu střední třídy, který má zatopit hlavně německým luxusním značkám.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Cadillac ATS: odpověď GM na BMW řady 3 představena

9.1.2012 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Cadillac ATS: odpověď GM na BMW řady 3 představena

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Cadillac zveřejnil všechny detaily o svém novém sedanu střední třídy, který má zatopit hlavně německým luxusním značkám.

Koncernu General Motors se nelíbí postavení BMW řady 3 v žebříčku nejvyhledávanějších sportovních sedanů střední třídy. Jako protiopatření představuje nový model ATS, jehož přední náprava posunutá co nejvíce dopředu v kombinaci s krátkým předním převisem snad nenechává nikoho na pochybách, že malý Cadillac konečně hrabe těmi správnými kolečky. Klasická koncepce ale není automatickou vstupenkou do klubu zábavných aut, a tak chce firma přesvědčit a nalákat zákazníky i jinými návnadami.

Cadillac na několika místech zdůrazňuje především snahu vyrobit auto s co nejnižší hmotností a podporuje to přesnou hodnotou 1 542 kg. Protože chybí spojitost s konkrétním motorem, budeme předpokládat, že tím myslí verzi s přeplňovaným dvoulitrem, nicméně srovnání s BMW 328i (F30) ukazuje, že Cadillac pořád váží o 112 kg více a větší rozhodně není - rozvor trojky je oproti 2 775 milimetrům modelu ATS o 35 mm delší. V čem novinka GM skoro nezaostává, je patrně rozložení hmotnosti mezi nápravami. Poměrem 51:49 ve prospěch té přední je téměř ideální. Tomu určitě pomáhá třeba hliníková kapota nebo hořčíkové úchyty motoru a to je bezesporu na pochvalu.

V posledním dílu našeho seriálu o Nürburgringu je zmíněno, jakým způsobem automobilky rádi nakládají s informacemi o testování na severní smyčce a Cadillac rozhodně patří mezi ty, kdo se nestydí pochlubit. Tisková zpráva zdůrazňuje, že na Nordschleife probíhaly klíčové zkoušky zaměřené na ladění podvozku. Ten sestává ze vzpěr MacPherson vpředu, pětiprvkového zavěšení vzadu, stavitelných magnetoreologických tlumičů systému Magnetic Ride Control a patří se dodat, že v zájmu vylepšení aerodynamiky také zespodu zakrytou podlahou. Řízení auta dodala firma ZF, posilovač má variabilní účinek a je elektrický.

Cadillac ATS vstoupí na trh v polovině roku a nejdříve bude v nabídce s jedním ze tří celohliníkových motorů vybavených přímým vstřikování a variabilním časováním ventilů DI VVT. Nejslabším agregátem bude vidlicový šestiválec s objemem 2,5 litru a výkonem 203 koní při 6 200 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 255 newtonmetrů při 4 500 ot. Uprostřed se objeví dvoulitrové turbo s 273 koňmi při 5 300 ot. a 353 Nm (2 400 ot.). Na vrchol se prozatím postaví atmosférická V6 o objemu 3,6 litru, výkonu 322 koní při 6 800 ot./min. a maximálním točivém momentu 362 newtonmetrů při 4 900 ot./min a do budoucna bylo i pro Spojené státy potvrzeno rozšíření nabídky motorizací o zatím blíže neupřesněný naftový motor. Převodovky budou k mání dvě, obě šestistupňové. Manuál je Tremec M3L TR3160, automat nese označení Hydra-Matic 6L45.

Slibně působící technika bude pohánět buď zadní anebo všechna čtyři kola. Cadillac zatím nezmiňuje, jestli bude možné čtyřkolku spojovat se všemi motorizacemi, nicméně zveřejnil, že zadokolka dostane mechanický samosvorný diferenciál. Odlišné bude i její řízení se rychlejším převodem (15,3:1 vs. 16,8:1) a nutností méně točit volantem od dorazu k dorazu (2,86 oproti 3,16 otáčky). Brzdy dodalo Brembo, přičemž standardní kotouče mají průměr 300 (vpředu) nebo 315 mm (vzadu) a posílená soustava bude vředu pracovat s kotouči zvětšenými na 321 mm.

Kola jsou na dnešní poměry překvapivě docela malá a díky tomu slibně vypadající z pohledu kvality jízdy. Cadillac bude na ATS montovat sedmnáctky a za příplatek pak osmnáctipalcová kola anebo devatenáctky. Karoserie navržena podle posledního stylistického směru Art & Science měří 4 643 mm a oproti trojce je tedy o necelé dva centimetry delší. Šířka činí 1 805 mm a výška 1 421 mm, což je až na pár milimetrů shodné s potenciálním německým rivalem.

Také v kabině Cadillac slibuje hodně. Pravé dřevo, skutečné kovové intarzie, opravdový karbon, ale také spoustu barevných kombinací, prvotřídní kůži nebo multimediální a informační rozhraní CUE (Cadillac User Experience) snižující počet tlačítek a ulehčující ovládání pomocí osmipalcové dotykové obrazovky. Do standardní výbavy patří audio Bose a pro řidiče i posádku je zde k mání spousta další výbavy. Třeba satelitní rádio, všemožné typy připojení, bezklíčový přístup, barevný výstup pro head-up zobrazení, adaptivní tempomat a také všechny ty elektonické vychytávky snažící se zabránit vám nechtěně vjet někomu do pruhu. V nízkých rychlostech přebere v krizové situaci elektronika i bez vašeho zásahu, takže při parkování nebo loudavém tempu v koloně bude schopné auto ochránit své nárazníky i bez vás.

Nový Cadillac ATS se do prodeje dostane během letošního léta, další podrobnosti, specifikace a také ceny se dozvíme během následujících měsíců.

Tip: Projděte si všechny novinky detroitského autosalonu.


Cadillac ATS: odpověď GM na BMW řady 3 představena - 1 - Cadillac ATS Detroit 01Cadillac ATS: odpověď GM na BMW řady 3 představena - 2 - Cadillac ATS Detroit 02Cadillac ATS: odpověď GM na BMW řady 3 představena - 3 - Cadillac ATS Detroit 03Cadillac ATS: odpověď GM na BMW řady 3 představena - 4 - Cadillac ATS Detroit 04Cadillac ATS: odpověď GM na BMW řady 3 představena - 5 - Cadillac ATS Detroit 05Cadillac ATS: odpověď GM na BMW řady 3 představena - 6 - Cadillac ATS Detroit 06Cadillac ATS: odpověď GM na BMW řady 3 představena - 7 - Cadillac ATS Detroit 06_1Cadillac ATS: odpověď GM na BMW řady 3 představena - 8 - Cadillac ATS Detroit 07Cadillac ATS: odpověď GM na BMW řady 3 představena - 9 - Cadillac ATS Detroit 08Cadillac ATS: odpověď GM na BMW řady 3 představena - 10 - Cadillac ATS Detroit 09Cadillac ATS: odpověď GM na BMW řady 3 představena - 11 - Cadillac ATS Detroit 10Cadillac ATS: odpověď GM na BMW řady 3 představena - 12 - Cadillac ATS Detroit 11Cadillac ATS: odpověď GM na BMW řady 3 představena - 13 - Cadillac ATS Detroit 12Cadillac ATS: odpověď GM na BMW řady 3 představena - 14 - Cadillac ATS Detroit 13Cadillac ATS: odpověď GM na BMW řady 3 představena - 15 - Cadillac ATS Detroit 14Cadillac ATS: odpověď GM na BMW řady 3 představena - 16 - Cadillac ATS Detroit 15
Cadillac se ani příliš netají tím, že má zacíleno na BMW řady 3

Miro Mihálik

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.