Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac CTS 2014: nový CTS plně odhalen, po krku půjde hlavně BMW a Mercedesu
26.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Americká novinka chce dále stavět na odlišném designu, výkonných benzinových motorech a rozmanitější výbavě a individualizaci. Bude to stačit?
O novém Cadillacu CTS jsme se již několikrát zmiňovali, až doposud jsme si ale mohli americký sedan pohlédnout leda hodně zblízka. To se s dnešní premiérou pochopitelně mění, a tak se můžeme na novinku podívat pořádně ze všech stran, zvenčí i zevnitř.
Vnější design vozu je oproti dosavadnímu provedení evoluční, ale to šlo svého času říci i na adresu jeho případě jeho předchůdce. Inovace se pohybují někde na pomezí velkého faceliftu a nové generace, čemuž odpovídá i fakt, že aktuální CTS je na trhu teprve od roku 2008. Ačkoli se jeho vzhled drží hodně specifického „kopyta”, máme pocit, že postupem času přece jen tíhne k větší líbivosti pro širší spektrum publika a nikoli pouze pro excentriky. I těm by ale měl nadále připadat dostatečně „jiný”.
Na poněkud konvenčnější pojetí sází interiér, i když úplně u dna se nedrží ani ten. Z hlediska vývoje samotného modelu by pak šlo zopakovat výše zmíněná slova - základní linie vnitřku jsou stejné jako u druhé generace CTS, tato třetí (jak si velmi pravděpodobně bude říkat) rozvíjí obdobné nápady do poněkud aktuálnější a atraktivnější podoby.
Kompletní detaily k technice značka představí zřejmě až při newyorské veřejné premiéře, a tak spolu s novou sadou fotografií můžeme v tomto ohledu spíše zopakovat již dříve řečené. Tedy že novinka modelového roku 2014 bude prvním modelem značky, který pod kapotou nabídne 3,6litrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 426 koní, jenž by měl zaručovat zrychlení z klidu na 96 km/h za pouhých 4,6 sekundy a jehož nejvyšší rychlost činí 274 km/h.
Mimo to budou k mání také další pohonné jednotky, přičemž 3,6litrový atmosférický šestiválec nabízí 326 koní, zatímco v případě dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce je možné počítat s výkonem 276 koní. Pro oba modely je k mání pohon zadních kol nebo systém 4x4 (vrcholný model je pouze zadokolkou), všechny motorizace pak již ve standardu dostanou osmistupňový automat.
Podle značky by právě tyto atributy měly přispět k vyváženějšímu konkurenčnímu boji s evropskými výrobci, přičemž jmenovitě Cadillac uvádí Mercedes-Benz třídy E a BMW řady 5. Absence dieselu tak zřejmě není problémem, i když je možné, že evropská verze sedanu CTS by mohla dostat i naftu spalující pohonnou jednotku.
Mimo hnací ústrojí ovšem Američané staví svou novinku také na větším luxusu a moderních technologiích. Uvnitř proto nové CTS nabídne rozměrný dotykový displej, jehož uspořádání si můžete navolit dle vlastních preferencí. O poznání více individuality má také nabídnout členitější nabídka výbavy, ani v tomto případě ale Cadillac detaily prozatím nezveřejnil. Více se jistě dozvíme již v řádu hodin...


















Vzhled Cadillacu CTS by měl být jedním z jeho hlavních trumfů. Na unifikovanost evropské konkurence totiž můžete rovnou zapomenout
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejčtenější články
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
14.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
