Carice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá

Design ve stylu Porsche 356, až 154 koní na tunu a ideální rozložení hmotnosti 50:50, to je holandská novinka Carice Mk1. Bohužel elektrická.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Carice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá

19.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Carice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Design ve stylu Porsche 356, až 154 koní na tunu a ideální rozložení hmotnosti 50:50, to je holandská novinka Carice Mk1. Bohužel elektrická.

Elektromobily dnes nabývají různých podob. Často se snaží tvářit jako praktická rodinná auta, jejichž použitelnost však zabíjí mizerný dojezd. A samozřejmě na nich nechybí modrá či zelená loga, připomínající, že se díváte na „eko” automobil.

Holandská firma Carice na to šla z trochu jiné strany - a nutno dodat, že o dost zajímavější. Postavila malý a lehký vůz, který vzhledově připomíná Porsche 356, a to není špatné. Roadster Mk1 definují pouze dvě místa k sezení, jednoduchá palubní deska a žádná, ani skládací střecha, takže si jej nikdo nekoupí v iluzi, že mu zastoupí vůz na každý den.

Vůz na váze ukáže pouhých 350 kilogramů třeba díky plastové karoserii a bude k mání v několika variantách - nejsilnější nabídne 54 koní, prostřední pošle na kola 20 koní a verze Junior, kterou bude v Holandsku možno řídit od 16 let, bude mít výkon 5,4 koně. Na výběr bude z více baterií, rozdíly nebudou až tak v dojezdu, jako spíše ve zrychlení nebo maximálce. Všechny varianty mají na jedno nabití ujet okolo 130 km, což, pravda, není žádná sláva; k dispozici však bude i jednoválcový spalovací motor, sloužící jako generátor.

Konstrukce vozu s páteřovým rámem umožňuje uložit baterie právě do něj, což znamená ideální rozložení váhy 50:50 a těžiště tak moc dole a uprostřed, jak to jen jde. Jízdní vlastnosti tohoto stroje by tedy také nemusely být úplně k zahození, třebaže úzké pneumatiky v zatáčkách asi moc jistoty nepřidají. Zatím však není známo, která náprava je poháněna - my doufáme, že ta zadní.

„S projektem jsme začali v roce 2009 a chtěli jsme co nejlehčí auto, proto jsme si všechny díly vyrobili sami - dostupné součástky prostě byly příliš těžké. Podvozek je vyroben z tenké oceli a polymerů,” říká Richard Holleman, šéf automobilky. „Můžeme nainstalovat více baterií, ale měli bychom zachovat co nejnižší hmotnost,” komentuje neslavný dojezd.

Potud vypadá Carice Mk1 docela zajímavě, aspoň na poměry elektromobilu, zejména v nejsilnější verzi s přídavným benzínovým generátorem. Co už tak fajn není, je základní cena - 26 620 Eur (717 tisíc korun) vám pořídí třeba Mazdu MX-5, která bude na klikaté silnici určitě mnohem lepší a nezastaví vás déšť. Kdyby tohle auto nebylo na elektřinu, asi by mu to jedině prospělo...


Carice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá - 1 - carice mk1 01Carice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá - 2 - carice mk1 01aCarice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá - 3 - carice mk1 02Carice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá - 4 - carice mk1 03Carice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá - 5 - carice mk1 04Carice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá - 6 - carice mk1 05Carice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá - 7 - carice mk1 06Carice Mk1: elektrický roadster s dojezdem 130 km moc parády nenadělá - 8 - carice mk1 07
Retro design holandského elektro-roadsteru Carice Mk1 připomíná Porsche 356

Zdroj: Autoweek.nl

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše