Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Carlosovi málem zkazili Velikonoce, akcionáři Stellantisu ho chtěli připravit o zlatý padák v hodnotě přes 0,5 miliardy Kč
16.4.2025 | Petr Miler
Probůh, co by to bylo za spravedlnost, kdyby manažer, který přivedl firmu na hranici existenčních potíží, nedostal tučné odstupné? Naštěstí je vše v pořádku a Carlos Tavares může trávit Velikonoce v klidu s tím, že 580 milionů kapříků připluje na jeho účet co nevidět.
Humor stranou, nemyslíme si ani v nejmenším, že by Carlos Tavares, dlouholetá pravá ruka Carlose Ghosna v posledních letech šéf koncernů PSA a Stellantis, byl špatný manažer. Naopak léta předváděl podobné divy jako jeho jmenovec, jen v určitou chvíli vsadil na špatnou kartu a do poslední chvíle si odmítal připustit, že se mu to přihodilo. Tušil, že mohl chybovat, proto to dlouho hrál na obě strany, nakonec se ale zařadil mezi ty, kteří se rozhodli ignorovat přání zákazníků a horovat za cestu jiným směrem.
Dlouho nebylo jasné, kde vlastně stojí, odkopal se ale, když se pohádal se šéfem BMW, se kterým byl roky na oko na jedné lodi. Místo kroku zpět, který byl po nesmyslné sázce „all-in” na elektrická auta jedinou cestou k záchraně jím řízených společností i jeho samotného, začal vyprávět nesmyslné příběhy a tvrdit všem, že to byl on, kdo zvolil správně. Širší vedení koncernu Stellantis v čele s dědicem Fiatu Johnem Elkannem ale jeho pohled nesdílelo a Tavares začátkem prosince s okamžitou platností skončil ve funkci.
Stellantis od té doby připomíná zakleté království, ve kterém někdo prosekal planými růžemi a políbil Šípkovou Růženku. Tavares byl pomyslnou žábou na prameni, která blokovala návrat k racionálnímu fungování firmy, aby neodhalila svá dřívější selhání, zdravý rozum ale nakonec vyhrál a Stellantis se uzdravuje. Jak dlouho tento proces potrvá a jak dopadne, je otázkou. V tuto chvíli je na tom firma mizerně, když dolů jdou prodeje i zisky a některé z jejích značek bojují o přežití.
Sám Tavares je ale v suchu, za své služby dostal ohromné peníze a další miliardy si ještě má odnést. Právě to se ovšem podle agentury Bloomberg stalo trnem v oku části investorů firmy, kteří chtěli zabránit tomu, aby další peníze dostal. Skupina akcionářů vedená Allianz Global Investors tak na včerejší valné hromadě společnosti vystoupila s požadavkem, aby Tavaresovi byla zablokována další výplata peněz.
Investiční poradenská firma Proxinvest k věci uvedla, že je „nepřijatelné dát zlatý padák generálnímu řediteli, který přivedl společnost k úpadku”, což nepochybně dává smysl. Problém je ale v tom, že podmínky vyplacení těchto bonusů byly dávno schváleny, a pokud je Tavares splnil, popř. žádné speciální požadavky na jeho práci před odchodem neexistovaly, nelze vyplacení zablokovat jednoduše proto, že si to najednou jedna strana nepřeje.
Tak tomu zřejmě bylo, jak informují kolegové z Auto News. Akcionáři tedy nakonec vyplacení bonusu ve výši 23,1 milionu dolarů (asi 580 milionů, víc jak půl miliardy korun) schválili a Tavares se nemusí bát, že by měl zkažené Velikonoce. Místo vajíček mu připlují kapříci ve slušném hejnu. A pokud se nic nezmění na dříve řečeném, další víc jak čtvrtmiliardu může očekávat příští rok spolu s dalšími drobnějšími odměnami v mezičase. Také jste si za Carlose oddychli?


Carlos Tavares ve vedení Stellantisu skončil jako strůjce mnoha škod, dříve domluvené odměny za jeho služby ale platí. Ještě dobrou miliardu si tak domů odnese, aktuálních 580 milionů už má přiklepnutých definitivně. Foto: Stellantis
Zdroje: Bloomberg, Auto News, Stellantis
Bleskovky
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
včera
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
22.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení včera 13:55
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejnovější články
Nástupce u nás tak populární Kie Ceed se začal prodávat. Jinde šokuje cenami, u nás může též
včera
Porsche zkouší vykopat spalovací auta z hrobu, jeho nové řešení motorů má dál vyšponovat jejich efektivitu
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
včera
První automobilka otevřeně přiznala, že elektrické auto nabídne bez zájmu publika jen kvůli regulacím
včera
Norové našli geniální řešení jedné z největších bolístek moderních aut, měli by ho nabídnout pro všechna
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- BMW Divize 11.24. 09:35 - jerry
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Lampárna (stěžovatelna) 11.21. 13:06 - Brus
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
