Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tavares byl skutečně žábou na prameni. Po rezignaci šéfa Stellantisu se z důchodu vrací manažer, který si nepřál konec velkých motorů
11.12.2024 | Petr Prokopec
Je to nebývalý obrat, který jen ukazuje, v jak nezdravých rukou Carlos Tavares koncern Stellantis roky držel. Měl to prý být jen on, kdo trval na konci motorů V8 bez ohledu na trvající zájem o ně. Až jeho náhlý konec firmě rozvázal ruce tak, že dokonce povolává bývalé manažery z důchodu.
Podnikatelské subjekty tu nejsou proto, aby dělaly charitu, jsou tu kvůli zisku. Můžete si o tom myslet cokoli, sami ale asi také nechodíte do práce jen kvůli pochvale od šéfa. Automobilky nejsou a nemohou být výjimkou, proto je třeba, aby středobodem jejich strategií byl vždy zákazník coby jediný skutečný zdroj příjmů. Zrovna tomuto pravidlu se ovšem především koncern Stellantis zpronevěřil, jakkoli jeho šéf Carlos Tavares po léta hlásal opak.
Letos se ale tento šestašedesátiletý manažer pořádně odkopal, když místo za ruce, které živily i jeho, začal až absurdními způsoby bojovat za stále přísnější regulace. Nevonělo to nejen nám, ale ani širšímu vedení firmy, a tak byl nedávno donucen s okamžitou platností rezignovat. Jak se ovšem nyní ukazuje, Tavares z nás všech - s prominutím - dělal roky blbce, neboť zatímco navenek říkal jedno, uvnitř firmy dělal něco úplně jiného už několik let.
Jak nyní informuje CNBC, měl to být prakticky jen on, kdo v rámci některých částí koncernu bojoval za zákazníky odmítané věci jako downsizing motorů a elektrifikace pohonů. A z pozice své síly takto prosazoval kroky, které nyní zdroj CNBC označuje za „arogantní přehmaty”.
Zkazky o utajeném vývoji nových osmiválcových motorů, na kterém měl Dodge začít pracovat hned poté, co se Tavaresova pozice začala hroutit, se tak ukazují být pravdivými. Znovu CNBC uvádí, že loni mělo dojít na pokyn Tavarese k ukončení Dodgů Charger a Challenger s ikonickými osmiválci HEMI, přičemž jejich nová generace měla původně dorazit jen jako elektromobil. To ale začalo působit třenice mezi ním a Timem Kuniskisem, který je považován za velkého zastánce osmiválců. Ten tedy nakonec v květnu rezignoval z pozic šéfa Dodge a Ramu s tím, že odchází do důchodu. Teď je ale zpátky.
Zatím to není zcela oficiální, na dotaz CNBC ale jeho návrat automobilka potvrdila s tím, že Ram „potřebuje šéfa zaměřeného na značku“. Zda bude mít na povel i Dodge, je zatím otázkou. Nicméně Kuniskisův návrat již nyní způsobil menší škatulata, neboť jeho nástupkyně Christine Feuell by vedle vedení Chrysleru měla mít nově pod palcem také americké aktivity Alfy Romeo místo současného šéfa značy Larryho Dominiqua. Pokud by Kuniskis dostal zpátky i Dodge, znamenalo by to, že Matt McAlear, který na jaře povýšil z prodejního šéfa, by musel ustoupit do pozadí.
Jelikož je nicméně Kuniskis veteránem Chrysleru, neboť u tohoto výrobce strávil 32 let na různých pozicích, je vlastně překvapivé, že nebyl povolán jako Tavaresův nástupce aspoň pro USA. V tomto ohledu ale možná představenstvo chystá změny a chce jednotlivým značkám zajistit větší autonomii. To už ovšem zbytečně spekulujeme, i potvrzený vývoj je zajímavý dost a dost.
Tim Kuniskis je zpátky ve vedení Ramu, přičemž je jen otázkou, zda v rámci ozdravování koncernu Stellantis nebude pověřen ještě dalšími úkoly. Jeho odchod do předčasného důchodu měl být jen následkem neshod s Carlosem Tavaresem, který měl být v americké části Stellantisu tím jediným, kdo ji nutil k opuštění velkých spalovacích motorů. Foto: Dodge
Zdroje: CNBC poprvé a podruhé
Bleskovky
- Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
včera - Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
20.1.2025 - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nejrychlejším dnes v Jerezu Öttl, 3. Ondřej Vostatek včera 19:23
- Vostatek testuje Ducati v Jerezu včera 11:37
- Vespa 946 Snake: edice oslavující rok Hada 20.1.2025
- Silná slova: Šéf týmu Triumph se prohře směje 19.1.2025
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 18.1.2025
Nejnovější články
- Číňané spustili na vodu novou největší loď světa na převážení aut, jedním tahem jich i do Evropy odveze až 9 200
před 7 hodinami - Nová Škoda Elroq se dá už teď koupit s obrovskými slevami přes 150 tisíc Kč, bude to „provar”, který automobilka ještě nezažila
před 8 hodinami - Pozor na automatické převodovky při koupi ojetiny, jsou poruchovější než kdy dřív. Na vině jsou „obvyklí podezřelí”
před 10 hodinami - Kdo ještě „valí v naftě, když lůza čeká u nabíječek”? V přeregulovaných zemích je to i policie, ukazují data
před 11 hodinami - Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva