Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Impala 2013: desátá inkarnace americké klasiky
4.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern GM přivezl do New Yorku novinku mimořádného místního významu. Představil už desátou generaci limuzíny Chevrolet Impala.
Popularita současného „full-size” sedanu Impala je pouhým odstínem toho, jak Američané milovali tento stroj v šedesátých a sedmdesátých letech. To ovšem neznamená, že by o něj nebyl zájem. Za loňský rok to byl jeden z nejprodávanějších vozů ve Spojených státech vůbec. Jak ale povzdechnou místní, tak hlavně proto, že Impala je masivně objednávána státní správou, půjčovnami a dobře jede také jako firemní flotilový automobil.
Změní nová desátá generace tento status? Chevrolet pochopitelně věří, že ano a hodně si přitom slibuje od designu. Ten vypadá jednoduše řečeno velmi evropsky. Nenajdete tady nic extrémního, jako jsou horizontální světla, obrovské chromované masky nebo nepatřičně dlouhé převisy. Naopak celý vůz působí čistě, vyváženě a možná to je pouze můj dojem, ale některé stylistické prvky vzdáleně připomínají detaily, které využívá značka Volkswagen.
S VW se shoduje také v dalším ohledu, který nejde domácímu skalnímu jádru přes ústa a GM to jen tak nezapomene. Impala je od osmé generace představené v roce 1999 předokolka a tou i zůstává. Kola přední nápravy bude roztáčet jeden ze tří zážehových motorů. Nejlevnější provedení má pod kapotou čtyřválec o objemu 2,4 litru, výkonu 182 koní a točivém momentu 232 newtonmetrů. Střed posazený poněkud blízko výchozí jednotce představuje nový čtyřválcový agregát 2,5 litru, disponující 197 koňskými silami a 253 newtonmetry.
Na prozatím nejvyšší stupínek vyskočí Impala 3,6 V6 s výkonem 307 koní a 358 Nm, ačkoli zákazníci budou nepochybně vyhlížet něco lepšího s obvyklým přídomkem SS. Všechny motory budou standardně propojeny se šestistupňovou automatickou převodovkou. O manuálech nebo pohonu všech kol se Chevrolet v tiskové zprávě nezmiňuje.
Co je naopak rozebíráno velmi podrobně, je bezpečnostní výbava, která je opravdu bohatá, ačkoli nepřináší nic, co by majitelé luxusních aut neznali. Impala dostane adaptivní radarový tempomat pracující v celém rozsahu rychlosti, kameru „hlídající“ překážky před autem a napojenou na systém, který v případě kolizní situace automaticky aktivuje brzdy (u Chevroletu vůbec poprvé). Další kamery střeží neúmyslné vybočení z jízdního pruhu a pár snímačů kontroluje mrtvé úhly.
Stačilo by tohle všechno pro evropské zákazníky? S ohledem na velkou skupinu vyhledávající dieselové motory, patrně asi ne. Nicméně možnost, že se tento vůz dostane i k nám, teoreticky existuje. Kdo by ještě před pár měsíci řekl, že Chevrolet tady začne prodávat poněkud menší ale dosud čistě americký sedan Malibu.
Tip: Projděte si rychlý přehled všech newyorských novinek




















Nová, desátá generace Impaly připomíná svým designem evropské vozy. Že by předzvěst pokusu o export?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 6 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Až komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před hodinouProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 3 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 4 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 6 hodinamiNádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva