Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Impala 2013: desátá inkarnace americké klasiky
4.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern GM přivezl do New Yorku novinku mimořádného místního významu. Představil už desátou generaci limuzíny Chevrolet Impala.
Popularita současného „full-size” sedanu Impala je pouhým odstínem toho, jak Američané milovali tento stroj v šedesátých a sedmdesátých letech. To ovšem neznamená, že by o něj nebyl zájem. Za loňský rok to byl jeden z nejprodávanějších vozů ve Spojených státech vůbec. Jak ale povzdechnou místní, tak hlavně proto, že Impala je masivně objednávána státní správou, půjčovnami a dobře jede také jako firemní flotilový automobil.
Změní nová desátá generace tento status? Chevrolet pochopitelně věří, že ano a hodně si přitom slibuje od designu. Ten vypadá jednoduše řečeno velmi evropsky. Nenajdete tady nic extrémního, jako jsou horizontální světla, obrovské chromované masky nebo nepatřičně dlouhé převisy. Naopak celý vůz působí čistě, vyváženě a možná to je pouze můj dojem, ale některé stylistické prvky vzdáleně připomínají detaily, které využívá značka Volkswagen.
S VW se shoduje také v dalším ohledu, který nejde domácímu skalnímu jádru přes ústa a GM to jen tak nezapomene. Impala je od osmé generace představené v roce 1999 předokolka a tou i zůstává. Kola přední nápravy bude roztáčet jeden ze tří zážehových motorů. Nejlevnější provedení má pod kapotou čtyřválec o objemu 2,4 litru, výkonu 182 koní a točivém momentu 232 newtonmetrů. Střed posazený poněkud blízko výchozí jednotce představuje nový čtyřválcový agregát 2,5 litru, disponující 197 koňskými silami a 253 newtonmetry.
Na prozatím nejvyšší stupínek vyskočí Impala 3,6 V6 s výkonem 307 koní a 358 Nm, ačkoli zákazníci budou nepochybně vyhlížet něco lepšího s obvyklým přídomkem SS. Všechny motory budou standardně propojeny se šestistupňovou automatickou převodovkou. O manuálech nebo pohonu všech kol se Chevrolet v tiskové zprávě nezmiňuje.
Co je naopak rozebíráno velmi podrobně, je bezpečnostní výbava, která je opravdu bohatá, ačkoli nepřináší nic, co by majitelé luxusních aut neznali. Impala dostane adaptivní radarový tempomat pracující v celém rozsahu rychlosti, kameru „hlídající“ překážky před autem a napojenou na systém, který v případě kolizní situace automaticky aktivuje brzdy (u Chevroletu vůbec poprvé). Další kamery střeží neúmyslné vybočení z jízdního pruhu a pár snímačů kontroluje mrtvé úhly.
Stačilo by tohle všechno pro evropské zákazníky? S ohledem na velkou skupinu vyhledávající dieselové motory, patrně asi ne. Nicméně možnost, že se tento vůz dostane i k nám, teoreticky existuje. Kdo by ještě před pár měsíci řekl, že Chevrolet tady začne prodávat poněkud menší ale dosud čistě americký sedan Malibu.
Tip: Projděte si rychlý přehled všech newyorských novinek




















Nová, desátá generace Impaly připomíná svým designem evropské vozy. Že by předzvěst pokusu o export?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 2 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 3 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 5 hodinamiBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 6 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva