Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
před hodinou | Petr Prokopec
Někteří to vítají, my zůstáváme rezervovaní. Současná Corvette po vizuální stránce mnoho typických prvků nedostala, tzv. zeď tlačítek mezi ně ale patřila. Řešení to nebylo nejpraktičtější, bylo ale své, teď má hromadu displejů jako cokoli od Fabie po BMW 7. Naštěstí to není jediná novina pro modelový rok 2026.
Chevroletu Corvette osmé generace lze stěží něco podstatného vytknout. Pravda, přesunutí motoru zpoza přední nápravy před zadní výrazně ovlivnilo design, takže se minulostí stala dlouhá kapota a proporce auta působí celkově zvláštně. Ovšem po šesti letech na trhu si na to většina fanoušků už zvykla. Oním motorem je navíc nadále vždy osmiválec, což je v dnešní době neobvykle příjemné. Ve verzi ZR1 navíc přeplňovaný 5,5litrový agregát produkuje 1 079 koní, tedy početnější stádo, než jaké mělo svého času k dispozici Bugatti Veyron. Ve srovnání s tímto vozem ovšem Corvette stojí pakatel, především jako základní provedení Stingray.
S jednou věcí ovšem klientela spokojena nebyla, na tzv. zeď tlačítek navíc pršela ze strany některých kritika. Nedělo se tak unisono, ostatně posledních pár let si zákazníci stěžují hlavně na dotykové displeje, zatímco tady se terčem kritiky stala tlačítka. Jenže v případě Corvette bylo jejich umístění vskutku kontroverzní - stala se součástí jakéhosi předělu mezi řidičem a spolujezdcem, přičemž řidič je neměl úplně komfortně po ruce. Na druhou stranu, tato „zeď” se stala jedním z typických prvků Corvette C8. A teď už jej nemá.
Chevrolet se totiž i po tak dlouhé době rozhodl kabinu razantním způsobem přepracovat. Kritizovaná zeď zmizela, místo ní je tu madlo pro pasažéra. Tlačítka pro ovládání klimatizace pak byla přesunuta pod středový displej o velikosti 12,7 palce, který má novou grafiku. Na 14,4 palce pak byl zvětšen přístrojový štít, po jehož levé straně se objevuje zcela nová 6,6palcová obrazovka. Jinými slovy, místo zdi tlačítek tu máme zeď displejů - to je otravně tuctové a z hlediska ergonomie beztak nicneřešící.
Na dodatečné obrazovce lze sledovat výstup systému Performance Traction Management, stejně jako řadu další dat týkajících se samotné jízdy, ať již na silnici či na okruhu. S tím souvisí i vylepšení systému Performance Data Recorder, který díky větším obrazovkám nabízí lepší pohled na telemetrická data. Chevrolet rovněž přesunul volič jízdních režimů, pročež mohl následně na středový tunel instalovat bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Autem pro pozéry ale Corvette rozhodně nazvat nelze, už jen kvůli novému řidičskému módu PTM Pro, který vám umožní deaktivovat veškeré elektronické berličky. Zapnuté zůstává pouze ABS a u verze E-Ray kontrolní mechanismus přední nápravy.
Automobilka se rovněž zaměřila na čalounění, nově tak lze vybírat z většího množství barev. Navíc je možné sáhnout i po asymetrické kombinaci, kdy na straně řidiče je použit černý odstín Jet Black, zatímco u spolujezdce červený Adrenaline Red. Lemování středového tunelu i trojice displejů pak může být z karbonu, zatímco držáky nápojů jsou ze skutečného hliníku. V případě kupé navíc byla přepracována i střecha, u jejíhož proskleného panelu lze měnit propustnost od plné přes poloviční až po úplné zatmavení.
Venkovní změny jsou oproti tomu minimální a soustředí se pouze na pár nových odstínů karoserie. Pod kapotou se pak nehnul ani šroubek, v případě verze ZR1 však klientela může nově v rámci příplatkového paketu ZTK počítat s vůbec největšími brzdami, jaké kdy Corvette dostala - karbon keramické kotouče jsou totiž vpředu svírány 10pístkovými a vzadu 6pístkovými třmeny. Abyste je ale dostali, je zároveň zapotřebí objednat i sadu karbonových doplňků, za obojí pak dáte okolo čtvrt milionu korun. To je pořád láce, podobná sada stojí u evropských aut klidně dvojnásobek.













Corvette osmé generace se dočkala zásadně přepracovaného interiéru, ze kterého zmizela tzv. zeď tlačítek. Místo ní lze počítat s madlem pro spolujezdce, za volantem se pak objevují tři displeje místo původních dvou. Bereme to jako jeden krok vpřed a jeden vzad. Foto: Chevrolet
Zdroj: Chevrolet
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Firma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
před hodinouChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
před 3 hodinamiFerrari odložilo příchod svého prvního elektrického modelu. Teď líp než kdy jindy vnímá, že ani ono automaticky neprodá cokoli, co vyrobí
před 4 hodinamiVýrobce na dálku sebral autům patřícím zákazníkům 600 koní výkonu, protože s nimi neumí zacházet. Tolik ke skvělosti moderních aut
před 6 hodinamiPrvní nové AUDI má ten nejsměšnější zavazadelník, jaký jsme kdy viděli, ukazuje nedomyšlenost auta v každém ohledu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva