Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
8.5.2025 | Petr Prokopec
Někteří to vítají, my zůstáváme rezervovaní. Současná Corvette po vizuální stránce mnoho typických prvků nedostala, tzv. zeď tlačítek mezi ně ale patřila. Řešení to nebylo nejpraktičtější, bylo ale své, teď má hromadu displejů jako cokoli od Fabie po BMW 7. Naštěstí to není jediná novina pro modelový rok 2026.
Chevroletu Corvette osmé generace lze stěží něco podstatného vytknout. Pravda, přesunutí motoru zpoza přední nápravy před zadní výrazně ovlivnilo design, takže se minulostí stala dlouhá kapota a proporce auta působí celkově zvláštně. Ovšem po šesti letech na trhu si na to většina fanoušků už zvykla. Oním motorem je navíc nadále vždy osmiválec, což je v dnešní době neobvykle příjemné. Ve verzi ZR1 navíc přeplňovaný 5,5litrový agregát produkuje 1 079 koní, tedy početnější stádo, než jaké mělo svého času k dispozici Bugatti Veyron. Ve srovnání s tímto vozem ovšem Corvette stojí pakatel, především jako základní provedení Stingray.
S jednou věcí ovšem klientela spokojena nebyla, na tzv. zeď tlačítek navíc pršela ze strany některých kritika. Nedělo se tak unisono, ostatně posledních pár let si zákazníci stěžují hlavně na dotykové displeje, zatímco tady se terčem kritiky stala tlačítka. Jenže v případě Corvette bylo jejich umístění vskutku kontroverzní - stala se součástí jakéhosi předělu mezi řidičem a spolujezdcem, přičemž řidič je neměl úplně komfortně po ruce. Na druhou stranu, tato „zeď” se stala jedním z typických prvků Corvette C8. A teď už jej nemá.
Chevrolet se totiž i po tak dlouhé době rozhodl kabinu razantním způsobem přepracovat. Kritizovaná zeď zmizela, místo ní je tu madlo pro pasažéra. Tlačítka pro ovládání klimatizace pak byla přesunuta pod středový displej o velikosti 12,7 palce, který má novou grafiku. Na 14,4 palce pak byl zvětšen přístrojový štít, po jehož levé straně se objevuje zcela nová 6,6palcová obrazovka. Jinými slovy, místo zdi tlačítek tu máme zeď displejů - to je otravně tuctové a z hlediska ergonomie beztak nicneřešící.
Na dodatečné obrazovce lze sledovat výstup systému Performance Traction Management, stejně jako řadu další dat týkajících se samotné jízdy, ať již na silnici či na okruhu. S tím souvisí i vylepšení systému Performance Data Recorder, který díky větším obrazovkám nabízí lepší pohled na telemetrická data. Chevrolet rovněž přesunul volič jízdních režimů, pročež mohl následně na středový tunel instalovat bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Autem pro pozéry ale Corvette rozhodně nazvat nelze, už jen kvůli novému řidičskému módu PTM Pro, který vám umožní deaktivovat veškeré elektronické berličky. Zapnuté zůstává pouze ABS a u verze E-Ray kontrolní mechanismus přední nápravy.
Automobilka se rovněž zaměřila na čalounění, nově tak lze vybírat z většího množství barev. Navíc je možné sáhnout i po asymetrické kombinaci, kdy na straně řidiče je použit černý odstín Jet Black, zatímco u spolujezdce červený Adrenaline Red. Lemování středového tunelu i trojice displejů pak může být z karbonu, zatímco držáky nápojů jsou ze skutečného hliníku. V případě kupé navíc byla přepracována i střecha, u jejíhož proskleného panelu lze měnit propustnost od plné přes poloviční až po úplné zatmavení.
Venkovní změny jsou oproti tomu minimální a soustředí se pouze na pár nových odstínů karoserie. Pod kapotou se pak nehnul ani šroubek, v případě verze ZR1 však klientela může nově v rámci příplatkového paketu ZTK počítat s vůbec největšími brzdami, jaké kdy Corvette dostala - karbon keramické kotouče jsou totiž vpředu svírány 10pístkovými a vzadu 6pístkovými třmeny. Abyste je ale dostali, je zároveň zapotřebí objednat i sadu karbonových doplňků, za obojí pak dáte okolo čtvrt milionu korun. To je pořád láce, podobná sada stojí u evropských aut klidně dvojnásobek.













Corvette osmé generace se dočkala zásadně přepracovaného interiéru, ze kterého zmizela tzv. zeď tlačítek. Místo ní lze počítat s madlem pro spolujezdce, za volantem se pak objevují tři displeje místo původních dvou. Bereme to jako jeden krok vpřed a jeden vzad. Foto: Chevrolet
Zdroj: Chevrolet
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
Nejnovější články
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
před 10 hodinami
Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
před 11 hodinami
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
včera
Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
včera
Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
