Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chrysler 300 Luxury Series: luxusně nyní i s šestiválcem
28.12.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nový Chrysler 300 se snaží ulovit náročnější americkou klientelu, seč mu síly stačí. Nově to zkusí i s kombinací luxusního provedení a motoru V6.
Již loni odhalený Chrysler 300 nové generace, který v průběhu letoška v nabídce doplnila i ostrá verze SRT8 bude zřejmě Evropanům bližší jako nová Lancia Thema. Ta totiž není ničím jiným než jinak označenou „třístovkou” a i když se i přímo Chrysler 300 v Evropě též jistě objeví (ve Velké Británii je to jistota, jinde jen možnost), více pozornosti zřejmě sklidí právě s italským jménem. To ale neznamená, že bychom se nemohli ve vánočním čase podívat i na to, jak tento vůz bojuje o zákazníky ve své domovině. Právě tam totiž nyní vyrukoval s novou verzí tzv. Luxury Series.
Důvod je přitom vcelku prostý. Za mořem se v tomto segmentu stále více daří evropským výrobcům a Chrysler by s tím rád něco provedl. Ačkoli důvodů, proč řada zákazníků preferuje zboží ze starého kontinentu, bude jistě mnohem více, jedním z nich bude i fakt, že mnozí evropští výrobci nemají ani v Americe problém nabízet velké sedany i s relativně malými motory. Za oceánem sice k obecnému povědomí platí, že k luxusnímu autu patří i pořádný motor, jenže ceny paliva stoupají, potenciál pětilitrového osmiválce v americkém provozu využije málokdo a takový třílitrový šestiválec také není pro ostudu. Konec konců, když si BMW dovolilo zrovna v USA odstranit z nabídky pětkové řady šestiválcové motory a částečně je ponechat jen v evropských katalozích, proč by Chrysler nemohl hrát na strunu luxusu s šestiválcem?
Tolik pouze pro vysvětlení na úvod, neboť právě šestiválcová motorizace pro tzv. Luxury Series je tím, o co tu dnes běží. Dosud bylo toto provedení k mání pouze s motorem 5,7 V8 HEMI s výkonem až 363, nově jej bude možné pořídit také s šestiválcem Pentastar o objemu 3,6 litru a výkonu nejvýše 292 koní. Tento motor bude standardně spjat s automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol, náhon na všechna čtyři bude k dispozici za příplatek. Klíčovou předností této verze je ale především specifické provedení jejího vnitřku, částečně pak i zevnějšku.
Většinu zvláštností interiéru dobře zachycují přiložené snímky, máme-li je shrnout slovy, pak se jedná hlavně o jeho bohaté čalounění kůží Nappa. K mání bude buď černé provedení, nebo (právě na snímcích viditelné) dvoubarevné řešení Mochachino kombinující dva odstíny hnědé barvy. Takto jsou čalouněna nejen sedadla nebo výplně dveří, ale i celá palubní deska, středová konzole, loketní opěrka nebo volant. Nepřehlédnutelné je v rámci této podívané také obložení palubní pravým dřevem v odstínu Natural Pore Mocha a matnou povrchovou úpravou.
K těmto dvěma klíčovým vizuálním přednostem se přidává i kopice nadstandardní výbavy, ze které můžeme zmínit elektricky ovládaná sedadla nastavitelná ve 12 směrech s vyhříváním pro cestující vpředu i vzadu, elektricky nastavitelný sloupek řízení a pedály, palubní systém s navigací a displejem o úhlopříčce 8,4 palce, vyhřívané a chlazené držáky na nápoje, osvětlení přístrojové desky pomocí LED s barvou podsvícení dle volby řidiče, nasvětlení prostoru podél vozu pro snazší vystupování a nastupování a další libůstky.
Zvenčí se už Luxury Series svou výjimečnosti až tak nechlubí, když se odlišuje jen 20" nebo 19" koly z lehkých slitin (první pro zadokolku, druhé pro verze s pohonem všech kol), chromovanou maskou chladiče, krytů vnějších zpětných zrcátek a klik dveří.
Jak moc na tuto nabídku uslyší Američané teprve uvidíme, ceny jsou každopádně (jak už to Americe u aut bývá...) velmi lákavé - Chrysler 300 Luxury Series 3,6 V6 pořídíte s pohonem zadních kol za 40 145 dolarů (cca 790 tisíc Kč), za čtřykolku se připlácí dalších 2 350 USD. Na druhou stranu, osmiválec je k mání jen za dalších 2 750 USD k dobru, a tak to budou muset být hlavně nižší provozní náklady, které donutí zámořskou klientelu k volbě tohoto provedení...














Chrysler 300 Luxury Series nyní v Americe pořídíte i s šestiválcovým motorem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Rusové zkouší bodovat v zatím neprobádaných vodách, představili své SUV-kupé pro nejchudší
před 2 hodinamiVelká Británie dál hrdě ukazuje cestu EU, výroba aut se tam propadla na nejnižší úroveň od roku 1949
před 4 hodinamiNěmecký král ztráty hodnoty už stěží bude levnější, luxusní raketa jedoucí 305 km/h připravila majitele o 2,6 milionu za pár let
před 5 hodinamiMercedes je nepoučitelný. Takto jeho poslední novinka „falšuje osmiválec”. A „kůže” uvnitř má ke kůži ještě dál
před 7 hodinamiDěje se to. Číňané si připsali rekordně vysoký podíl na evropském trhu s auty. Už nejde o drobné, bez nich by prodeje šly dolů
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis