Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů

Osmiválec o výkonu 465 koní byl tentokrát zkombinovaný s novým Chryslerem 300C. A hned je na světě konkurent BMW M5.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů

23.4.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Osmiválec o výkonu 465 koní byl tentokrát zkombinovaný s novým Chryslerem 300C. A hned je na světě konkurent BMW M5.

V divizi Street and Racing Technology museli mít před letošním autosalonem v New Yorku napilno. Tipuji, že si nejdříve připravili motor a pak se rozhlédli, kam všude by se vešel. První volba padla na Jeep Grand Cherokee a po tomto poněkud bizarním počinu pak přišel na řadu Chrysler 300C.

Pohonná jednotka Crysleru 300C SRT8 je zcela shodná s tou, která pohání zmíněný Jeep. Jedná se tedy nový osmiválec HEMI s objemem 6,4 litru, jehož výkon vrcholí na 465 koní a točivý moment šplhá k 630 N.m. Celých 90 % točivého momentu je navíc k dispozici v rozmezí od 2 800 do 6 000 otáček. Poněkud překvapivé je, že i dynamické parametry jsou shodné. Z 0 na 100 km/h zrychlí 300C SRT8 pod 5 s, čtvrtmíli zvládne pod 13 sekund a zrychlení z 0 na 160 km/h s následným zabrzděním zpátky do klidu za méně než 16 sekund. Jen maximální rychlost je poněkud vyšší, v případě Chrysleru je možno fičet až 281 km/h.

Také u 300C umí motor fungovat jen na 4 válce a šetřit tím palivo. Konkrétní údaje o spotřebě zveřejněny nebyly, dozvěděli jsme se jen, že je nové 300C SRT o 25 % úspornější než s předchozím V8 6,1 l. Na rozdíl od Jeepu je u 300C motor spřažen s pětistupňovým automatem, z nějž je pak výkon posílán na zadní kola.

Standardní podvozek 300C by asi nebyl s to spolupracovat se silným osmiválcem, proto byl o 13 mm snížen a dostal systém aktivních tlumičů, který se přizpůsobuje aktuální jízdní situaci. Současně si řidič může zvolit mezi dvěma režimy, Auto a Sport. Také hydraulické řízení má specifické nastavení. O zpomalování se starají rozměrné brzdy, vepředu mají kotouče průměr 14,2 palců, vzadu pak 13,8. Brzdiče jsou čtyřpístkové a jadete na nich nápis Brembo. Nejrychlejší sedan Chrysleru stojí na 20" kolech.

Zvnějšku sportovní verzi 300C poznáte podle specifického grilu, zvýrazněných prahů, výfuku se dvěma koncovkami a spojlerem na víku kufru. Interiér je zase pln prvků nejen vypadajích, ale také opravdu vyrobených z uhlíkových vláken. Dojem dotváří zploštělý volant, sportovní sedadla s výšivkou a přístroje s osobitou grafikou.

Stejně jako v případě Jeepu Grand Cherokee SRT8, také u 300C SRT8 je velmi malá pravděpodobnost, že dorazí na naši stranu Atlantiku. Američané si ho ale budou moci objednat už ve třetím čtvrtletí tohoto roku.


Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 1 - Chrysler-300-SRT8-2012 01Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 2 - Chrysler-300-SRT8-2012 02Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 3 - Chrysler-300-SRT8-2012 03Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 4 - Chrysler-300-SRT8-2012 04Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 5 - Chrysler-300-SRT8-2012 05Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 6 - Chrysler-300-SRT8-2012 06Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 7 - Chrysler-300-SRT8-2012 07Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 8 - Chrysler-300-SRT8-2012 08Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 9 - Chrysler-300-SRT8-2012 09Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 10 - Chrysler-300-SRT8-2012 10Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 11 - Chrysler-300-SRT8-2012 11Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 12 - Chrysler-300-SRT8-2012 12Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 13 - Chrysler-300-SRT8-2012 13Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 14 - Chrysler-300-SRT8-2012 14Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 15 - Chrysler-300-SRT8-2012 15Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 16 - Chrysler-300-SRT8-2012 16Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 17 - Chrysler-300-SRT8-2012 17Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 18 - Chrysler-300-SRT8-2012 18Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 19 - Chrysler-300-SRT8-2012 19Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 20 - Chrysler-300-SRT8-2012 20Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 21 - Chrysler-300-SRT8-2012 21Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 22 - Chrysler-300-SRT8-2012 22Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 23 - Chrysler-300-SRT8-2012 23Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 24 - Chrysler-300-SRT8-2012 24Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 25 - Chrysler-300-SRT8-2012 25Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 26 - Chrysler-300-SRT8-2012 26Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 27 - Chrysler-300-SRT8-2012 27Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 28 - Chrysler-300-SRT8-2012 28Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 29 - Chrysler-300-SRT8-2012 29Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 30 - Chrysler-300-SRT8-2012 30Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 31 - Chrysler-300-SRT8-2012 31Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 32 - Chrysler-300-SRT8-2012 32
Chrysler 300C SRT8 pro rok 2012

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.