Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů

Osmiválec o výkonu 465 koní byl tentokrát zkombinovaný s novým Chryslerem 300C. A hned je na světě konkurent BMW M5.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů

23.4.2011 | Mirek Brokeš | 8 příspěvků

Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Osmiválec o výkonu 465 koní byl tentokrát zkombinovaný s novým Chryslerem 300C. A hned je na světě konkurent BMW M5.

V divizi Street and Racing Technology museli mít před letošním autosalonem v New Yorku napilno. Tipuji, že si nejdříve připravili motor a pak se rozhlédli, kam všude by se vešel. První volba padla na Jeep Grand Cherokee a po tomto poněkud bizarním počinu pak přišel na řadu Chrysler 300C.

Pohonná jednotka Crysleru 300C SRT8 je zcela shodná s tou, která pohání zmíněný Jeep. Jedná se tedy nový osmiválec HEMI s objemem 6,4 litru, jehož výkon vrcholí na 465 koní a točivý moment šplhá k 630 N.m. Celých 90 % točivého momentu je navíc k dispozici v rozmezí od 2 800 do 6 000 otáček. Poněkud překvapivé je, že i dynamické parametry jsou shodné. Z 0 na 100 km/h zrychlí 300C SRT8 pod 5 s, čtvrtmíli zvládne pod 13 sekund a zrychlení z 0 na 160 km/h s následným zabrzděním zpátky do klidu za méně než 16 sekund. Jen maximální rychlost je poněkud vyšší, v případě Chrysleru je možno fičet až 281 km/h.

Také u 300C umí motor fungovat jen na 4 válce a šetřit tím palivo. Konkrétní údaje o spotřebě zveřejněny nebyly, dozvěděli jsme se jen, že je nové 300C SRT o 25 % úspornější než s předchozím V8 6,1 l. Na rozdíl od Jeepu je u 300C motor spřažen s pětistupňovým automatem, z nějž je pak výkon posílán na zadní kola.

Standardní podvozek 300C by asi nebyl s to spolupracovat se silným osmiválcem, proto byl o 13 mm snížen a dostal systém aktivních tlumičů, který se přizpůsobuje aktuální jízdní situaci. Současně si řidič může zvolit mezi dvěma režimy, Auto a Sport. Také hydraulické řízení má specifické nastavení. O zpomalování se starají rozměrné brzdy, vepředu mají kotouče průměr 14,2 palců, vzadu pak 13,8. Brzdiče jsou čtyřpístkové a jadete na nich nápis Brembo. Nejrychlejší sedan Chrysleru stojí na 20" kolech.

Zvnějšku sportovní verzi 300C poznáte podle specifického grilu, zvýrazněných prahů, výfuku se dvěma koncovkami a spojlerem na víku kufru. Interiér je zase pln prvků nejen vypadajích, ale také opravdu vyrobených z uhlíkových vláken. Dojem dotváří zploštělý volant, sportovní sedadla s výšivkou a přístroje s osobitou grafikou.

Stejně jako v případě Jeepu Grand Cherokee SRT8, také u 300C SRT8 je velmi malá pravděpodobnost, že dorazí na naši stranu Atlantiku. Američané si ho ale budou moci objednat už ve třetím čtvrtletí tohoto roku.


Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 1 - Chrysler-300-SRT8-2012 01Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 2 - Chrysler-300-SRT8-2012 02Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 3 - Chrysler-300-SRT8-2012 03Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 4 - Chrysler-300-SRT8-2012 04Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 5 - Chrysler-300-SRT8-2012 05Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 6 - Chrysler-300-SRT8-2012 06Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 7 - Chrysler-300-SRT8-2012 07Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 8 - Chrysler-300-SRT8-2012 08Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 9 - Chrysler-300-SRT8-2012 09Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 10 - Chrysler-300-SRT8-2012 10Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 11 - Chrysler-300-SRT8-2012 11Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 12 - Chrysler-300-SRT8-2012 12Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 13 - Chrysler-300-SRT8-2012 13Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 14 - Chrysler-300-SRT8-2012 14Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 15 - Chrysler-300-SRT8-2012 15Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 16 - Chrysler-300-SRT8-2012 16Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 17 - Chrysler-300-SRT8-2012 17Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 18 - Chrysler-300-SRT8-2012 18Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 19 - Chrysler-300-SRT8-2012 19Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 20 - Chrysler-300-SRT8-2012 20Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 21 - Chrysler-300-SRT8-2012 21Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 22 - Chrysler-300-SRT8-2012 22Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 23 - Chrysler-300-SRT8-2012 23Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 24 - Chrysler-300-SRT8-2012 24Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 25 - Chrysler-300-SRT8-2012 25Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 26 - Chrysler-300-SRT8-2012 26Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 27 - Chrysler-300-SRT8-2012 27Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 28 - Chrysler-300-SRT8-2012 28Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 29 - Chrysler-300-SRT8-2012 29Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 30 - Chrysler-300-SRT8-2012 30Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 31 - Chrysler-300-SRT8-2012 31Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů - 32 - Chrysler-300-SRT8-2012 32
Chrysler 300C SRT8 pro rok 2012

Mirek Brokeš

Diskuze 8 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.