Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chrysler 300C SRT8 2012: další z amerických titánů
23.4.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Osmiválec o výkonu 465 koní byl tentokrát zkombinovaný s novým Chryslerem 300C. A hned je na světě konkurent BMW M5.
V divizi Street and Racing Technology museli mít před letošním autosalonem v New Yorku napilno. Tipuji, že si nejdříve připravili motor a pak se rozhlédli, kam všude by se vešel. První volba padla na Jeep Grand Cherokee a po tomto poněkud bizarním počinu pak přišel na řadu Chrysler 300C.
Pohonná jednotka Crysleru 300C SRT8 je zcela shodná s tou, která pohání zmíněný Jeep. Jedná se tedy nový osmiválec HEMI s objemem 6,4 litru, jehož výkon vrcholí na 465 koní a točivý moment šplhá k 630 N.m. Celých 90 % točivého momentu je navíc k dispozici v rozmezí od 2 800 do 6 000 otáček. Poněkud překvapivé je, že i dynamické parametry jsou shodné. Z 0 na 100 km/h zrychlí 300C SRT8 pod 5 s, čtvrtmíli zvládne pod 13 sekund a zrychlení z 0 na 160 km/h s následným zabrzděním zpátky do klidu za méně než 16 sekund. Jen maximální rychlost je poněkud vyšší, v případě Chrysleru je možno fičet až 281 km/h.
Také u 300C umí motor fungovat jen na 4 válce a šetřit tím palivo. Konkrétní údaje o spotřebě zveřejněny nebyly, dozvěděli jsme se jen, že je nové 300C SRT o 25 % úspornější než s předchozím V8 6,1 l. Na rozdíl od Jeepu je u 300C motor spřažen s pětistupňovým automatem, z nějž je pak výkon posílán na zadní kola.
Standardní podvozek 300C by asi nebyl s to spolupracovat se silným osmiválcem, proto byl o 13 mm snížen a dostal systém aktivních tlumičů, který se přizpůsobuje aktuální jízdní situaci. Současně si řidič může zvolit mezi dvěma režimy, Auto a Sport. Také hydraulické řízení má specifické nastavení. O zpomalování se starají rozměrné brzdy, vepředu mají kotouče průměr 14,2 palců, vzadu pak 13,8. Brzdiče jsou čtyřpístkové a jadete na nich nápis Brembo. Nejrychlejší sedan Chrysleru stojí na 20" kolech.
Zvnějšku sportovní verzi 300C poznáte podle specifického grilu, zvýrazněných prahů, výfuku se dvěma koncovkami a spojlerem na víku kufru. Interiér je zase pln prvků nejen vypadajích, ale také opravdu vyrobených z uhlíkových vláken. Dojem dotváří zploštělý volant, sportovní sedadla s výšivkou a přístroje s osobitou grafikou.
Stejně jako v případě Jeepu Grand Cherokee SRT8, také u 300C SRT8 je velmi malá pravděpodobnost, že dorazí na naši stranu Atlantiku. Američané si ho ale budou moci objednat už ve třetím čtvrtletí tohoto roku.
































Chrysler 300C SRT8 pro rok 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025