Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc
8.2.2022 | Petr Prokopec
Nejde o zastaralé nebo nezajímavě vyhlížející auto pochybné značky, ale dílo společného podniku jedné z největších světových automobilek s moderním designem, technikou i spoustou výbavy. Přesto jde o až komicky levné auto, místo jedné Škody Karoq v základu byste mohli mít tři taková.
Čínská auta už nejsou tím, čím bývala kdysi. Automobilky z nejlidnatější země světa se poučily ze svých předchozích chyb, jejich auta už nezapáchají po laciném lepidle a ani se nerozpadnou ve chvíli, kdy se na ně jen křivě podíváte. Místo toho se ohání vysokou bezpečností, s níž bodují i v crash testech evropského střihu a uvnitř nabízí ve standardu techniku i výbavu, za kterou je třeba v Evropě připlácet. Přesto stále zůstávají s cenou hodně, hodně nízko.
Důkazů popsaného stavu by se našlo dost, pokud ale máme poukázat na jeden z extrémů, je to tohle auto. Jde o vůz značky Baojun, dílo společného podniku amerického koncernu General Motors a čínské automobilky SAIC Motor, která prodává model RS-3. Jeho jméno voní po Audi, místo sportovního hatchbacku či sedanu se ale jedná o extrémně levné kompaktní SUV.
Baojun RS-3 spoléhá na motory 1,5 atmosférické nebo přeplňované verzi, které produkují 105 koní resp. 147 koní. Ty na přední kola může v prvním případě přenášet buď manuální převodovka nebo automat CVT, v druhém jen CVT. Nějakou závratnou dynamiku od auta skutečně nelze čekat, s hmotností startující na 1 218 kilogramech ale nepůjde ani o žádnou ostudu provozu. Dynamické parametry bohužel Číňané tradičně neuvádí, a to ani v případě akcelerace, ani v případě maximální rychlosti.
Víme však, že s atmosférickou jedna-pětkou a manuálem činí průměrná spotřeba auta a 6,0 l/100 km, zatímco v případě CVT je o pět deci vyšší. Přeplňovaná varianta pak má jezdit v kombinaci za 6,8 litru benzinu. Asi to nejsou ty nejvíc ohromující technické parametry, na poli zajímavosti ale RS-3 mnohé dohání svou cenou a řadou fines.
Mezi ně patří i autonomní řízení úrovně SAE2, za kterým stojí společnost Bosch a jenž může být aktivováno až do rychlosti 130 km/h. Kromě toho tu pak máme pokročilou úroveň konektivity, díky které lze počítat dokonce s modernizací mnohých palubních systémů přes internet. A aby toho nebylo málo, můžeme zmínit také pokročilé hlasové ovládání či možnost transformace vašich pokynů do textových zpráv. K výše zmíněnému lze dále přihodit klimatizaci, sedadlo řidiče ovládané elektricky v šesti směrech, 10,25palcový dotykový středový displej či kůží obšitý volant. A také plejádu bezpečnostních asistentů.
I s takovouto výbavou se ovšem Baojun RS-3 prodává od pouhých 63 800 yuanů, tedy asi 213 tisíc Kč, což je na konkurenci Škody Karoq neskutečně příznivá cena - Karoq u nás dnes začíná na 638 900 Kč a nemá ani čtyři válce. Pokud zatoužíte po turbomotoru a automatu, začínáte s cenou na 87 800 CNY (asi 293 tisíc Kč) a úplně nejvyšší specifikace třeba i s digitálním přístrojovým štítem či výkonnějším audiosystémem přijde na 98 800 yuanů, asi 329 tisíc Kč.
Suma sumárum tu máme výbavou napěchované SUV, které bez problémů sveze pětici cestujících i se slušným motorem pod kapotou. Je to skoro neuvěřitelná nabídka nejlépe vysvětlující rychlý prodejní úpadek Škody v Číně - něčemu takovému se prostě nelze vyrovnat a Baojun není zdaleka jediný, kdo podobně výhodná auta nabízí. Mimo domácí trh se tento vůz zatím nechystá, nicméně bychom se nedivili, kdyby zakrátko již ťukal na brány Evropy a zamířil přinejmenším do Ruska - úspěch by měl při kombinaci jeho designu, výbavy, techniky a ceny zřejmě zaručený.




















Baojun RS-3 zaujme prakticky vším čím je, zvláště pak hodnotou za peníze. Již v základu je napěchován výbavou, přitom stojí méně jak třetinu toho, co základní Škoda Karoq s tříválcem. Foto: SAIC-GM-Wuling Automobile
Zdroje: SAIC-GM-Wuling Automobile, CAAM
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nejnovější články
Dealeři aut v Číně krachují po tisících, hlavní důvody jsou varováním i pro Evropu
před 11 hodinamiPoslední osmiválcový supersedan světa s ručním řazením končí, obrat výrobce ale dává naději na pokračování
včeraDechberoucí, dodnes sotva jetý VW Passat W8 kombi s ručním řazením může být váš, je to dokonalé memento doby
včeraJe to zrušení potírání spalovacích motorů, nikoli jejich zákazy, co nyní vytváří tisíce nových pracovních míst
včeraFerrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 10.19. 18:05 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.19. 13:12 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 10.19. 12:05 - mafel
- Rychlodotazy 10.19. 10:59 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.18. 11:47 - pavproch
- BMW Divize 10.18. 10:35 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam