Číňané chystají svou novou Škodu Fabia. Zničí ji vším, čím se chlubí, bude to ještě větší a přitom levnější auto

Nová Fabia se hodlá oddělat tak trochu sama, neboť koncern VW tlačící na elektromobilitu ji nabídne jen jako méně použitelné auto se skoro dvojnásobnou cenou. Číňané ovládající MG vsadí na tradičnější techniku a dostanou se s cenou o statisíce levněji, i když přijdou s ještě větším vozem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané chystají svou novou Škodu Fabia. Zničí ji vším, čím se chlubí, bude to ještě větší a přitom levnější auto

9.9.2023 | Petr Prokopec

Číňané chystají svou novou Škodu Fabia. Zničí ji vším, čím se chlubí, bude to ještě větší a přitom levnější auto

/

Foto: MG Motor

Nová Fabia se hodlá oddělat tak trochu sama, neboť koncern VW tlačící na elektromobilitu ji nabídne jen jako méně použitelné auto se skoro dvojnásobnou cenou. Číňané ovládající MG vsadí na tradičnější techniku a dostanou se s cenou o statisíce levněji, i když přijdou s ještě větším vozem.

Podle statistik je Karlovarský kraj tím nejchudším v České republice, tamní obyvatelé pobírají v průměru o 11 tisíc korun méně než lidé v Praze. S trochou nadsázky tak lze říci, že pro některé lidi bude drahý i rohlík za 2,90 Kč. Otevřeli byste si tedy v těchto místech pekárnu a cukrárnu, ve které byste croissant nabízeli za 50 korun a větrník za stovku? Asi ne, i kdyby se vám zkraje povedlo zlákat místní boháče. Ani ti nakonec nejsou každý den zvědavi na totéž.

Nyní si na místo Česka dosaďte Evropu, místo Karlovarského kraje prakticky libovolnou východní zemi a místo zmiňované pekárny koncern Volkswagen. Nebo kteroukoli jinou automobilku slepě toužící po ryzí elektromobilitě. Ta je sice tlačena politiky, ovšem pro zákazníky představuje spíše onen stokorunový větrník, navíc zkažený - může leda dobře vypadat, pochutnat si na něm stejně moc nejde. Pokud tedy Němci skutečně hodlají své záměry dotáhnout do reality, pak se musí stoprocentně připravit na pád prodejů. Na starý kontinent totiž stále více začínají pronikat čínské značky, které zjevně soudnost neztratily a chápou, že více lidí pořád zaujmou rohlíkem.

Tradiční britská značka MG, která je ovládána čínským gigantem SAIC, tak již nějaký ten pátek usilovně pracuje na třetí generaci modelu MG3. Zhruba 4,1metrový hatchback, tedy ještě větší obdoba Škody Fabia, má dorazit již příští rok. V elektrické verzi jej ale očekávat nemáme, místo toho se stěžejním ústrojím stane kombinace čtyřválcové jedna-pětky, elektromotoru a lithium-iontové baterie o kapacitě 2,1 kWh. Systém pak bude nabízet 109 spalovacích a 95 elektrických koní, tedy poměrně vysoký výkon.

Na cenu je pochopitelně ještě příliš brzy, nicméně právě velikost akumulátoru bude jedním z důvodů, proč se britsko-čínský hatchback bude i nadále držet při zemi. Na stávajících 13 820 librách (cca 391 tisíc Kč), což je mimochodem jen o pár stokorun vyšší suma, než za jakou je v zemi k mání Dacia Sandero, sice startovat nebude, přes metu 17 000 GBP (482 tisíc korun) se ovšem taktéž nemá přehoupnout. A to je nejen pro koncern VW špatná zpráva, řadě lidí totiž Němci nebudou mít co nabídnout, zatímco Číňané ano.

Abychom nemluvili jen obecně, můžeme rovnou zmínit koncept ID.2all, který vyústí v produkční elektromobily od VW, Škody a Cupry. Nejlevnější provedení má startovat okolo 600 tisíc korun, tedy podstatně výš než MG3. S tím přitom nebudou spojené žádné obavy z dojezdu. Automobilka navíc nehodlá poslat na trh žádný holobyt, již ve standardu tak bude mimo jiné možné počítat s dvojicí 12,3palcových displejů, z nichž jeden poslouží multimédiím.

Přesně takto vypadá čínská hrozba, kterou koncernový šéf Oliver Blume bagatelizuje. To je pohled, který mu nakonec může zlomit vaz. Stačí si jen uvědomit, že lidé již nyní považují třeba takovou základní Fabii za 369 900 Kč za příliš drahé zboží. Její elektrický nástupce však bude startovat pomalu na dvojnásobku, tedy dokonce ještě výše, než kde dnes končí vrcholná výbava Monte Carlo. Opravdu se tedy bude prodávat jako rohlíky na krámě?

Číňané navíc naznačují, že v závislosti na podmínkách jednotlivých trhů přijdou i s jinými pohonnými jednotkami, tentokrát již čistě benzinovými či maximálně mild-hybridními. Ve finále tak vlastně budou ony rohlíky nabízet dokonce ještě za sníženou cenu. VW se ale přesto hodlá držet svého plánu, přičemž do betonové zdi nejspíše hodlá narážet čelem tak dlouho, dokud mu lebka nepraskne. A není sám, vedení nejen MG si tak může mnout ruce nad tím, do čeho se Evropa sama uvrtala.


Číňané chystají svou novou Škodu Fabia. Zničí ji vším, čím se chlubí, bude to ještě větší a přitom levnější auto - 1 - MG3 2018 facelift ilustracni foto 01Číňané chystají svou novou Škodu Fabia. Zničí ji vším, čím se chlubí, bude to ještě větší a přitom levnější auto - 2 - MG3 2018 facelift ilustracni foto 02Číňané chystají svou novou Škodu Fabia. Zničí ji vším, čím se chlubí, bude to ještě větší a přitom levnější auto - 3 - MG3 2018 facelift ilustracni foto 03
Stávající MG3 aktuálně v Británii startuje na 391 tisících Kč, tedy jen o šest set korun výše než Dacia Sandero, i když je to větší auto než Škoda Fabia. Jeho nová generace pak ani s hybridním ústrojím nemá stát víc než 482 tisíc Kč. Oproti tomu chce VW nasadit daleko hůře využitelný elektromobil za víc jak 600 tisíc korun. To už skutečně zavání suicidálními sklony. Foto: MG Motor

Zdroj: Carscoops

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše