Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané kráčí ve stopách BMW, za obrovskou čelní masku ale schovali motor dráždící EU
23.3.2021 | Petr Prokopec
Číňané nevyrábí jen kompaktní SUV poháněná menšími benzinovými turby, cizí jim nejsou ani úplně jiné automobilové třídy. Jen o nich nevíme. Tento pick-up se prodává v Thajsku a v útrobách má turbodiesel
O britské automobilce MG Motor se v poslední době mluví stále častěji, přestože ještě před několika málo lety prakticky zmizela z trhu. Zachránily jí čínské peníze, s jejichž pomocí se značka nyní vrací zpět do Evropy. K tomu jí napomohou hlavně elektrifikované modely, se spalovacím ústrojím totiž firma spojuje svou budoucnost jinde. Značná část světa totiž na elektrický pohon v jakkoli dohledné době přepřáhnout nemůže, ani kdyby náhodou chtěla.
MG si tuto skutečnost evidentně uvědomuje, a přestože patří Číňanům a mělo by tedy pomalu razit jen elektrickou cestu, nadále kráčí i tou spalovací. Důkazem budiž inovovaný pick-up Extender, který se v Thajsku začal prodávat ve druhé půli roku 2019. Na trhu tedy opravdu není dlouhou dobu, ovšem to mateřskému koncernu SAIC, jenž na daném modelu spolupracuje s thajským konglomerátem Charoen Pokphand, nezabránilo v nepřehlédnutelnyćh vizuálních inovacích.
Extender původně dorazil do prodeje s šestiúhelníkovou čelní maskou, na kterou navazovaly rozměrné světlomety. Nově tu ovšem máme relativně úzké lampy propojené úzkým chromovým proužkem. Samotné maska nyní působí podobně obrovsky jako u nových BMW, neboť včelí plástve v ní nahradily příčné lamely. Kromě toho zamířila o poznání níže, nově tak vlastně zastává i funkci nárazníku, který najdeme jen po stranách.
Menší měrou se proměnila záď, jakkoliv to na první pohled nevypadá. Tvar koncových lamp zůstal naprosto stejný, nová je pouze jejich grafika. Ta nicméně navazuje na odlišně koncipované víko korby, což vizuál patřičně zdramatizovalo. Extender tak vypadá daleko moderněji, přičemž byl zároveň opticky rozšířen. Vizuální novinky tím ovšem končí, uvnitř pak lze mluvit pouze o nově nabízeném hnědém koženém čalounění.
Nezměněn zůstává motorový prostor, kde je jedinou volbou dvoulitrový turbodiesel. Tedy pohonná jednotka, která odpovídá jak charakteru vozu, tak potřebám thajských zákazníků. Ti mohou znovu počítat se 163 koňmi a 375 Nm točivého momentu, jejichž přenos může mít na povel šestistupňový manuál či automat. Kromě toho lze také vybírat mezi pohonem zadních a všech čtyř kol, stejně jako mezi třímístnou a pětimístnou kabinou.
Právě dieselové ústrojí je důvodem, proč MG s dovozem tohoto vozu do Evropy nepočítá, pohonná jednotka plní pouze aktuálně již nedostačující emisní normu Euro 6b. Na čínském trhu je nicméně MG Extender k dispozici ještě s jedním motorem, a to s benzinovým dvoulitrem naladěným na 213 koní, ovšem pod názvem SAIC Maxus T70. Tento agregát by ale Bruselu vadil ještě více, na pick-up tak vskutku můžeme zapomenout.
MG Extender se dočkal vizuální modernizace již po necelých dvou letech na trhu. Za novou maskou nicméně najdeme stále stejnou techniku, tedy dvoulitrový turbodiesel. Foto: MG Motor
Zdroj: MG Motor
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024 - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024 - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB