Čínský sok Škody Octavia Combi míří do EU, k mání bude hned v několika zemích

Ambice Číňanů jsou dobře známá věc a dříve nebo později se dotknou i aut, která známe nejlépe. Škoda Octavia nebude výjimkou, teď ji míří do Evropy konkurovat místní verze faceliftovaného Roewe i5.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Čínský sok Škody Octavia Combi míří do EU, k mání bude hned v několika zemích

17.3.2021 | Petr Prokopec

Čínský sok Škody Octavia Combi míří do EU, k mání bude hned v několika zemích

/

Foto: MG Motor

Ambice Číňanů jsou dobře známá věc a dříve nebo později se dotknou i aut, která známe nejlépe. Škoda Octavia nebude výjimkou, teď ji míří do Evropy konkurovat místní verze faceliftovaného Roewe i5.

O čem jsme včera mohli pouze spekulovat, byť s velmi vysokou pravděpodobností, to je nyní realitou. Čínská automobilka SAIC se totiž skrze tradiční britskou značku MG rozhodla zaútočit nejen na britský trh, ale i na kontinentální Evropu. S pouze velmi drobným zpožděním tak byla představena faceliftovaná verze kombíku MG 5 Electric, jenž vychází ze sedanu Roewe Ei5. Kromě toho Číňané přišli ještě se zcela novým SUV Marvel R, které taktéž počítá s elektrickým pohonem.

My si nejprve posvítíme na kombi, které by se na vybraných evropských trzích, mezi něž díky velkorysé dotační politice bude stoprocentně patřit Německo, Norsko a Nizozemsko, mělo objevit v říjnu. Ceny tedy známé ještě nejsou, zbytek však již rouškou tajemna zahalen není. Zamířit tedy můžeme k rozměrům, které kupodivu nejsou zcela identické s již zmiňovaným sedanem, a to ani v případě rozvoru. Dáno je to tím, že MG 5 Electric vychází z platformy Buicku Excelle GX.

Elektrickému kombíku tedy mezi nápravami naměříme pouze 2 665 milimetrů, zatímco sedan počítá s 2 680 mm. Zkrácena pak pochopitelně byla i délka, a to ze 4 601 na 4 544 mm, zatímco výška pro změnu narostla na 1 513 mm. Obě varianty pak nepropojuje ani šířka, jenž v případě kombíku činí 1 811. Stále nicméně vůz můžeme považovat za konkurenci Škody Octavia Combi, neboť ta má v případě rozvoru jen o čtyři milimetry více. Je ale nicméně také o nějakých 14 centimetrů delší.

Objemem zavazadelníku tedy MG tahá za kratší konec provazu, pobrat ovšem dokáže velmi dobrých 578 litrů při vzpřímených a 1 456 litrů při sklopených zadních sedadlech. Nabídnout však může onen elektrický pohon, jenž počítá s jednotkou usazenou vpředu a roztáčející přední kola za pomoci 184 koní a 280 Nm točivého momentu. Motor přitom bude spárován s lithium-iontovými bateriemi, jejichž kapacita jistě vzrostla nad dosavadních 52,2 kWh, neboť dojezd se zvýšil z 344 na více než 400 km.

MG uvádí, že baterie bude možné dobít na 80procentní kapacitu za 30 minut, stejně jako budou moci zákazníci sáhnout po Wallboxu s výkonem až 11 kW, pak bude jistě dobíjení podstatně delší, o domácí zásuvce ani nemluvě. Kromě toho se mohou rozhodnout, že namísto kombíku zvolí zcela nové SUV Marvel R, které je 4 674 mm dlouhé, 1 919 mm široké, 1 618 mm vysoké a počítá s rozvorem 2 800 mm. To čínskou novinku staví dokonce i před Škodu Enyaq, byť ta pro změnu dominuje v rámci objemu zavazadelníku (585 l).

Marvel R v tomto ohledu počítá pouze s 357 litry, respektive s 1 396 litry po sklopení sedadel. Tak je tomu ovšem pouze u vrcholné verze, která dostala do vínku hned trojici elektromotorů. Pokud však zákazníci sáhnou po zadokolce, přijdou sice o jednotku nad přední nápravou, místo ní však mají další 150litrový kufr. A aby toho nebylo málo, dokáže Marvel R odtáhnout i 750 kilogramů těžký přívěs (kapacita MG 5 Electric činí 500 kg), stejně jako jej lze osadit nosičem kol.

Co se dynamiky týče, vrcholné třímotorové provedení nabízí 288 koní a 665 Nm, s nimiž prý zvládne padesátku za 1,8 sekundy, stovku za 4,9 sekundy a maximálku 200 km/h. Jak je na tom varianta se dvěma agregáty, nebylo upřesněno, dojezd obou verzí by však měl přesáhnout 400 km. Stejně tak se neliší ani doba potřebná k naplnění 80procentní kapacity baterií, jenž tedy činí oněch 30 minut.

V rychlosti pak ještě nahlédneme do interiéru, který počítá s 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem a 19,4palcovou obrazovkou multimédií. Kožené čalounění je přitom standardem, stejně jako metalické dekory nebo řada aktivních bezpečnostních technologií včetně semi-autonomního systému MG Pilot. Dá se tedy předpokládat, že Marvel 5 bude výrazně dražší než MG 5 Electric, přičemž fakticky do prodeje taktéž dorazí na podzim.


Čínský sok Škody Octavia Combi míří do EU, k mání bude hned v několika zemích - 1 - MG 5 Electric a Marvel R 2021 prvni sada 01Čínský sok Škody Octavia Combi míří do EU, k mání bude hned v několika zemích - 2 - MG 5 Electric a Marvel R 2021 prvni sada 02Čínský sok Škody Octavia Combi míří do EU, k mání bude hned v několika zemích - 3 - MG 5 Electric a Marvel R 2021 prvni sada 03
Faceliftované Roewe Ei5 se ukázalo i v evropské verzi nazvané MG 5 Electric. K mání přitom již nebude jen v Británii, ale i na starém kontinentu, a to od podzimu. Foto: MG Motor

Čínský sok Škody Octavia Combi míří do EU, k mání bude hned v několika zemích - 4 - MG 5 Electric a Marvel R 2021 prvni sada 04Čínský sok Škody Octavia Combi míří do EU, k mání bude hned v několika zemích - 5 - MG 5 Electric a Marvel R 2021 prvni sada 05Čínský sok Škody Octavia Combi míří do EU, k mání bude hned v několika zemích - 6 - MG 5 Electric a Marvel R 2021 prvni sada 06Čínský sok Škody Octavia Combi míří do EU, k mání bude hned v několika zemích - 7 - MG 5 Electric a Marvel R 2021 prvni sada 07Čínský sok Škody Octavia Combi míří do EU, k mání bude hned v několika zemích - 8 - MG 5 Electric a Marvel R 2021 prvni sada 08Čínský sok Škody Octavia Combi míří do EU, k mání bude hned v několika zemích - 9 - MG 5 Electric a Marvel R 2021 prvni sada 09
Ve stejnou dobu dorazí také elektrické SUV Marvel R, které ve vrcholné verzi počítá hned se třemi jednotkami. Foto: MG Motor

Zdroj: MG Motor

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše