Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané stvořili moderní obdobu Dacie, v Evropě s ní už překonávají Hondu nebo Mitsubishi
24.10.2022 | Petr Prokopec
Tento případ nejlépe ukazuje, jak rychlý může být vzestup Číňanů i v prostředí, které jim donedávna nebylo příliš nakloněno. S auty nabízejícími rozumný poměr ceny a muziky v hávu tradiční značky to jde evidentně docela snadno.
Před 18 lety došlo na znovuzrození Dacie, představena byla tehdy vůbec první generace sedanu Logan. Ta se následně dočkala hned několika sourozenců, stejně jako nástupců. A ačkoli se rumunským autům zprvu mnozí smáli, s příchodem každé novinky začal zamrzat úsměv na rtech nejednomu konkurentovi. Rumunská automobilka totiž postupně navyšovala kvalitu, výbavu a zlepšovala i design. Kromě toho své portfolio obohatila také o zajímavější pohonné jednotky. Zatímco tedy zpočátku se Dacia o zákazníky rvala maximálně tak s autobazary, dnes získává i kupce nových aut mnohem renomovanějších značek.
Felipe Munoz, globální analytik společnosti JATO Dynamics, aktuálně naznačil, že historie se tak trochu opakuje. Starý kontinent by tedy měl počítat s další značkou, která se rychle drápe výš. Je tu nicméně několik rozdílů. Předně, značce MG se málokdo směje, i když spadá pod čínský koncern SAIC. Britská značka má pořád slušný zvuk, jakkoli se svými kořeny dnes fakticky nemá společné prakticky nic.
Primárně dále přichází se zajímavými novinkami se spalovacím pohonem, kterým se nejeden konkurent začíná vyhýbat, ač zákazníci téměř o nic jiného nestojí - v Česku má pořád 98 procent nově prodaných vozů jiný než elektrický pohon. Právě u nás tak rychle začíná bodovat SUV MG ZS, které je jen o chlup menší než Škoda Karoq. Je přitom k mání od 424 940 Kč, což jsou peníze, za které u Škody nepořídíte ani Kamiq.
Jeho přední kola přitom roztáčí pouze 95 koní, zatímco ZS jich dostalo 106. I v případě vrcholné úrovně výbavy Exclusive pak stojí jen 529 940 Kč, přičemž připlácet prakticky nemáte za co. Karoq je nicméně k mání od 638 900 Kč a i s příplatky končí hodně nad milionem korun. ZS přitom nevypadá lacině, jak můžete vidět níže. V Česku si tak auto za první měsíc a kousek prodejů koupilo už přes 150 lidí, v Evropě letos už 24 tisíc lidí.
Výhodou značky navíc je, že nabízí i relativně levné vozy s bateriovým či plug-in hybridním pohonem. U nás je nenabízí, takové zboží je tu nežádané, vlajková loď MG Marvel R je ale jinde k mání od 47 221 Eur (cca 1 156 000 Kč), tedy desítky tisíc pod Škodou Enyaq a dokonce stovky tisíc Kč pod Fordem Mustang Mach-E. Marvel R je přitom o něco větším autem, které se nenechá zahanbit ani v případě jízdní dynamiky. Vrcholné provedení se třemi elektromotory tak disponuje 288 koňmi a 665 Nm točivého momentu, s nimiž zvládá sprint na stovku za 4,9 sekundy a maximálku 200 km/h. Něčemu takovému se nemůže rovnat ani Enyaq RS, na který přitom potřebujete 1 644 900 Kč.
Ve finále tak není překvapivé, že značka má za prvních osm měsíců letošního roku v Evropě na kontě 58 300 prodaných vozů, třebaže jde hlavně o typy ZS a HS. Díky tomu překonala třeba Hondu či Mitsubishi. K onomu datu navíc nebyla přítomna na celé řadě trhů, v Česku se - jak jste jistě pochopili z výše zmíněného - teprve rozjíždí. Nicméně jen v září se svými 126 prodanými vozy pokořila mimo jiné Volvo (120 ks), Ssangyong (119 ks), Hondu (69 ks) či Subaru (51 ks). Uvidíme, jak si povede dál, v tuto chvíli ale má našlápnuto velmi dobře.
MG ZS je pohledným kompaktním SUV konkurujícím Škodě Karoq, ovšem za ceny nižší než u Kamiqu. Diví se někdo jeho prodejním úspěchům? Foto: MG Motor
Zdroje: Motor1, JATO Dynamics
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
před 2 hodinami - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
před 3 hodinami - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
před 5 hodinami - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
před 6 hodinami - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva