Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané už svá levná SUV vyrábí i v Evropě, vybavený „Kodiaq” nabídnou za 430 tisíc
24.4.2019 | Petr Prokopec
Haval F7 je prvním vozem čínské automobilky, jehož výroba odstartuje mimo domovinu, a to v Rusku. Soupeř Škody Kodiaq bude k mání od 440 tisíc korun.
Čínská auta začínají být i z pohledu rozmařilých Evropanů stále atraktivnější. Konečně se mohou pochlubit pohledným zevnějškem, s nímž je spárován interiér napěchovaný výbavou od podlahy až po střechu. Opovrhovat nelze ani hnacím ústrojím či v neposlední řadě dokonce bezpečností, vše je přitom k mání za daleko nižší sumy než v případě evropské konkurence. Lákadel je tedy více než dostatek, jediným problémem je absence těchto aut na starém kontinentu. I tato okolnost se ale stává minulostí.
Aktuálně bylo oznámeno, že Haval F7 bude prvním autem čínské provenience, které se začne vyrábět i mimo svou domovinu, konkrétně v Rusku. Pilotní várka již sjela z montážní linky, se spuštěním masové produkce se počítá v květnu. O měsíc později pak odstartuje prodej, ceny však ještě oznámeny nebyly. Zástupci značky však dodávají, že Haval F7 bude nejméně o 15 procent levnější než stěžejní konkurence, která startuje bez výjimky za hranici 500 tisíc Kč.
Počítat lze tedy se startem na přibližně 430 tisících korunách, za které dostanete docela velké, 4 620 milimetrů dlouhé, 1 846 mm široké a 1 690 mm vysoké SUV disponující rozvorem 2 725 mm. Haval F7 tak na silnici zabírá prakticky stejný prostor jako tuzemská Škoda Kodiaq, se kterou jí do značné míry spojuje také motorový prostor. I v případě čínského vozu je možné vybírat mezi jedna-pětkou a dvoulitrem, přičemž první produkuje 169 a druhý 197 koní.
Tím shody mezi oběma vozy nekončí, v obou případech si zákazníci mohou volit mezi pohonem předních a všech čtyř kol. Systém 4x4 užívá připojitelnou zadní nápravu skrze vícelamelovou spojku, tím ovšem selekce končí. Zatímco Kodiaq je k dispozici také s šestistupňovým manuálem, Haval nabízí pouze sedmistupňový dvouspojkový automat. Slabší motor s ní přitom dá stovku za 9,7 sekundy, silnější za 8,8 sekundy.
Na druhém konci vozu je možné počítat s kapacitou 490 až 1 254 litrů, v tomto ohledu tedy Haval nesahá Škodě ani po kotníky. Na druhou stranu, start o více než 200 tisíc níže dokáže mnohé omluvit. Zvláště když je doprovázen minimálně 17palcovými litými koly, za nimiž se ve všech rozích skrývají kotoučové brzdy. Uvnitř je pak možné počítat s vyhřívanými sedadly v obou řadách, ta přední jsou pak dokonce klimatizovaná.
Standardní výbava tím samozřejmě nekončí, na její kompletní sepsání bychom ale potřebovali mnohem větší prostor. Navíc by šlo jen o zbytečné nošení dříví do lesa, již nyní je jasné, že Haval F7 bude hitem - ačkoliv pro většinu Rusů bude vlastně i tak drahý. Ovšem tamní zastoupení značky s neúspěchem rozhodně nepočítá, i proto, že od září hodlá nabízet také stylovější verzi F7X. Také ta se bude vyrábět v ruské Tule. Ke vstupu na trhy Evropské unie tak už vážně mnoho nezbývá.












Haval F7 se od příštího měsíce začne masově vyrábět v Rusku. Na cenu to přílišný vliv mít nebude, při zemi se bude držet i nadále
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Autopůjčovnám hrozí kvůli elektromobilům krach, varují Britové, byla by to rána i pro samotné výrobce aut
4.6.2025Dodnes jediný majitel si před 37 léty koupil špičkovou „komunistickou” vývozní Škodu. Moc toho s ní nenajel, až teď ji prodává
4.6.2025Ford Focus na některých místech neobjednáte už v žádné verzi. Jeden slavný příběh se chýlí ke konci, i když zájem nepolevuje
4.6.2025Čínský majitel Volva a Mercedesu pod svou značkou takřka zkopíroval Audi A7, autu dal jméno A7
4.6.2025Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva