Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané ukázali svůj vlastní VW ID.3. Stejně velké i podobně působící auto nabídnou o půl milionu levněji
17.11.2024 | Petr Prokopec
Je to jen další připomenutí naprosté nekonkurenceschopnosti evropských automobilek v oblasti trhu, do které se téměř všechny ženou po hlavě. Jestliže už dosud německý elektromobil prodejně jen paběrkoval, teď to bude mít ještě složitější.
Když Volkswagen vypouštěl do světa svůj vůbec první elektromobil z nové řady ID, tedy hatchback ID.3, mluvil o něm jako o třetím klíčovém mezníku pro značku, kdy prvními dvěma byly Beetle a Golf. Šlo tedy o skutečně velká slova, která ovšem 4 262 milimetrů dlouhý vůz nedokázal naplnit ani v nejmenším. Místo toho se stal jedním z historicky největších firemních propadáků, který si za celý dosavadní průběh letošního roku koupilo podle statistik Dataforce pouhých 40 tisíc lidí v celé Evropě.
Němci by se jej dnes nejspíš nejraději zbavili, to by v něm ale nesměli utopit tolik peněz. Zpátky z nich už mnoho nedostanou, ID.3 ale přesto k vodě nepouští. Místo toho jej uměle zlevňují, aby jim pomohl obstát před regulačními mechanismy EU. Jakkoli ale vůz díky tomu u nás startuje na 799 000 Kč, je pořád nesmyslně drahý vzhledem k tomu, co nabízí.
V takové Číně jej zákazníci mohou pořídit ještě levněji, a to od 129 900 yuanů (cca 430 tisíc korun). Ani taková cena z něj ale hit nedělá. Přičemž na obzoru se rýsují další mračna, neboť tamní automobilka GAC poprvé ukázala svůj nový elektromobil zvaný Aion UT. Na jeho plné odhalení má dojít ještě tento týden na autosalonu v Kantonu, VW se ale musí obávat již nyní. Je totiž skoro jisté, že novinka ještě zhorší už tak tragické prodeje modelu ID.3.
Aion UT totiž při délce 4 270 mm a rozvoru 2 750 mm disponuje prakticky stejnými rozměry. Jeho základní verze by pak měla nabídnout 136 koní produkovaných jediným elektromotorem, stejně jako dojezd přes 600 km. Ten nicméně vychází z čínského normovaného cyklu CLTC, který je značně velkorysý. Jaká pak bude realita, zjistíme až za pár dní, neboť GAC zatím neupřesnilo velikost baterií. Ta ale není až tak podstatná, klíčová je v tomto případě cena, která má startovat pod 100 tisíci yuany (cca 330 000 Kč), tedy skoro o půl milionu níž než u nás.
Novinka GAC je nejen levnější než ID.3, zároveň zamíří i pod úroveň dalšího čínského elektromobilu MG4. Pro Němce to tedy s budoucími prodeji těchto aut vypadá ještě hůř než dřív. Číňané navíc Aion UT popisují jako globální model, se kterým zamíří přinejmenším také do Thajska, Indonésie, Vietnamu, Malajsie, Mexika a na Filipíny. Zda pak do daného výčtu přibudou další země, je v tuto chvíli otázkou.
Aktuálně už jen lze dodat, že Aion UT se k ID.3 blíží rovněž vzhledově, a to zvenčí i uvnitř, kde trůní dva displeje, dvouramenný volant nebo „plovoucí“ středová konzole. Na elektromobil pak nebude vážit až tak mnoho, mluví se o 1 510 až 1 540 kilogramech. To logicky pomůže jak s dojezdem, tak s dynamikou, byť ta úplně oslnivá není - omezovač totiž zasahuje již při 150 km/h. Protože ale na něco takového Číňané nekladou velký důraz, dá se skutečně počítat se slušným zájmem.









Aion UT skutečně působí jako čínský Volkswagen ID.3, jehož dosud nepříliš oslnivé prodeje půjdou leda víc do kopru. Domácí totiž 4,2metrový hatchback nabídnou podstatně levněji. Foto: GAC
Zdroje: CarNewsChina, GAC, Dataforce
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včeraNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle