Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levná čínská napodobenina VW Tiguan v Evropě docela boduje, při její ceně ani není divu
28.10.2021 | Petr Prokopec
Nedá se říci, že by šlo o vyloženou kopii, nebudeme ale Číňanům věřit ani sekundu, pokud řeknou, že se německým bestsellerem neinspirovali - jde o auto velmi podobné i velmi podobně velké. Cena je ale úplně jiná.
Automobilka Changan nepatří mezi čínské výrobce, kteří si už stihli udělat jméno ve světě, i ta ale začíná vystrkovat růžky mimo svou domovinu. A Evropa není výjimkou. Jako vstupní bránu na starý kontinent využívá nepřekvapivě Rusko, které otevřeně označuje jako základnu pro další výpady na západ. A z novinek značky posledních let se zdá, že na dobývání Evropy je připravena docela dobře. Modely jako CS85 Coupe a CS95 míří docela vysoko, my se dnes ale podíváme na skromnější typ CS35 Plus.
Zatímco první zmíněné vozy představují pro Changan vrchol nabídky, inovovaný CS35 útočí na běžnou klientelu. Oproti předchozímu CS35 byl prodloužen o 165 milimetrů a na délku tedy měří 4 335 mm. To je jen o chlup méně než v případě Volkswagenu Tiguan, který nezmiňujeme náhodou, neboť zvenčí si nelze nevšimnou značné vizuální podobnosti, zejména pak v případě čelních partií. Jenže zatímco Tiguan u nás startuje na 808 900 Kč, což je opravdu hodně, o víc 100 tisíc výš než na jaře, za čínského soka dáte v Rusku jen 1 399 000 rublů, tedy asi 438 tisíc Kč. To je skoro polovina, rozdíl v ceně je tedy enormní.
Přitom ani technicky či jinak není CS35 Plus nezajímavý. Pohání jej v základu atmosférická jedna-šestka naladěná na 128 koní, Tiguan pracuje s jedna-pětkou se 130 koňmi. Motor je možné spojit s pětistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem Aisin. Od hnacího ústrojí se můžeme přesunout k podvozku, který vpředu používá vzpěr McPherson a vzadu jednoduchou torzní příčku. Veškerý výkon přitom míří dopředu, zákazníci přitom mohou vybírat mezi 16-, 17- či dokonce až 18palcovými litými koly. Kotoučové brzdy ale dostanou ve všech rozích, což u čínských vozů nebývá obvyklé - povětšinou totiž vzadu pracují levnější bubny.
Uvnitř je možné již v základu počítat se dvěma airbagy, klimatizací či multimediálním systémem, který doprovází 10,25palcová obrazovka s rozlišením 1 920 x 720 pixelů. Pokud pak v nabídce výbavy zamíříte výše, dočkáte se třeba bezklíčového vstupu a startování, zpětné kamery nebo elektrického ovládání sedadla řidiče a střešního okna. Zajímavostí je i možnost dálkového startování přes mobilní aplikaci a hlavní novinkou, kterou přinesla letošní modernizace, je unikátní funkce, kterou neznáme ani z mnoha dražších aut.
Jde o displej před spolujezdcem, který už nějaký ten pátek vídáme třeba ve Ferrari, ani v těch ale neumí to, co v tomto Changanu. Zde je dotykový a umožňuje spolujezdci ovládat multimediální systém vozu bez toho, aniž by sahal do výhledu řidiče, který na prostřední obrazovce může sledovat třeba navigaci. V takovém případě ale zapomeňte na zmíněnou startovní cenu - špičkově vybavený CS35 Plus přijde i s automatem nejméně na 1 559 900 rublů, což je ale pořád docela sympatických 487 tisíc Kč.
Jak jsme tedy zmínili již v úvodu, Changan je na dobývání Evropy připraven a pokud by podobné ceny udržel i v západnějších cípech Evropy, nemusel by být neúspěšný. V Rusku se již dnes řadí mezi 10 nejprodávanějších čínských aut vůbec a byť na takovou pozici stačilo 3 665 prodaných aut loni a tedy jen pár set vozů měsíčně, něco to ve vší nové konkurenci zvlášť při relativně malé známosti značky znamená. Ani místnímu publiku nemusí být proti mysli čínské auto, které na západním vzoru možná vysloveně neparazituje, ale rozhodně se jím viditelně inspiruje. Stačí, aby nestálo moc.
Changan CS35 Plus se prodává v Rusku se zajímavou cenovkou i výbavou. A jako levnější alternativa VW Tiguan docela boduje. Foto: Changan
Zdroj: Changan
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva