Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané znovu okopírovali ikonu Volkswagenu, Němci se poprvé nezmohli ani na žalobu
31.1.2022 | Petr Prokopec
Ani nestoudné a pochopitelně nelicencované „obšlehnutí” auta, které definovalo značku Volkswagen, nestačilo k tomu, aby se Němci proti takovému jednání důrazně ohradili. Co tedy mohlo následovat?
Loni v dubnu se na autosalonu v Šanghaji čínská značka Ora pochlubila modelem Punk Cat. Jak jsme přitom zmínili již v době debutu, punkového ani kočičího nebylo na této novince nic. Přesto však zaujala pozornost prakticky celého světa, neboť šlo o nestydatou kopii původního Volkswagenu Beetle. Číňané navíc ve vší drzosti neobšlehli pouze exteriér, ale rovněž interiér. Reakce VW byla nicméně naprosto směšná, neboť německá automobilka pouze uvedla, že její právníci „vše prověří“.
Již v létě ale bylo jasné, že na žádnou ráznou odpověď nedojde. Automobilka Great Wall Motors, pod kterou značka Ora spadá, si totiž design nechala patentovat, a to jak ve své domovině, tak i v Evropské unii. Němcům tak zůstaly pouze oči pro pláč, ačkoliv jinou reakci jsme vlastně ani nečekali. V automobilce Great Wall Motors, která je pojmenovaná podle Velké čínské zdi, je totiž zaháčkována tamní vláda, která by právní kroky VW mohla nést nelibě.
VW si tak mohl vybrat, zda bude riskovat svou už tak oslabenou pozici na pro něj stěžejním trhu, nebo zda bude dělat, že jeho právníci žádné na žádný problém nenarazili. A jak asi tušíte, automobilka si vybrala druhou možnost. Tím ovšem jen projevila svou slabost, jíž se Ora rozhodla využít na maximum. Čínská značka totiž přišla s novou verzí Ballet Cat, která je ještě okatější kopií originálního Brouka. Od „punkové kočky“ se pak vlastně liší jen čelními a zadními světly ve tvaru podkovy.
Novinka je přitom popisována jako varianta určená ženám. Do prodeje má zamířit 30. března, a to jako pětidveřový hatchback, který je 4 401 milimetrů dlouhý, 1 880 mm široký, 1 663 mm vysoký a užívající rozvor 2 750 mm. Hmotnost pak narostla na nemalých 1 780 kilogramů, což je dáno elektrickým pohonem. To tvoří vpředu umístěný motor o výkonu 171 koní a točivém momentu 250 Nm, jenž roztáčí pouze přední nápravu, a baterie o kapacitě 47,8 kWh (LFP) či 59,1 kWh (Li-ion).
Ora zatím blíže nespecifikuje, zda se zmíněná hmotnost týká základní verze s lithium-železito-fosfátovými akumulátory či výše postavené s lithium-iontovými. Stejně tak není jasné, pro kterou platí dojezd 500 kilometrů a nejvyšší rychlost 155 km/h. Během následujících týdnů bychom se měli dozvědět víc. Že se ani tentokrát VW na Číňany neoboří, víme ale skoro s jistotou už nyní.




Ora Ballet Cat je další diskutabilní kopií původního Volkswagenu Brouk. Tentokrát ji však již ani nelze označit jako nelegální, neboť Číňané si vzhled nechali patentovat. Přitom uvedli, že se na „xeroxování“ podílelo hned 11 designérů. Foto: Ora
Zdroj: Ora
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash včera 15:23
- Filip Salač si vyjel 6. řadu pro nedělní Misano včera 14:00
- PP v Moto3 pro Perroneho včera 13:27
- Pole Position získal Marco Bezzecchi včera 11:32
- Marc Marquez před trojicí Italů 12.9.2025
Nejnovější články
Šéfdesignér Mercedesu znovu perlí, vysmívá se interiérům Audi a BMW pro jejich „prťavé” displeje, prý jsou jako z roku 1995
před hodinouDalší automobilka zařízla hotový elektrický model těsně před jeho uvedením na trh, někteří konečně přichází k rozumu
před 2 hodinamiZatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
včeraFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včeraŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva