Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Z Mercedesu se stává čínská automobilka, její současné zaměření už tomu odpovídá
28.1.2020 | Petr Prokopec
Největšími samostatnými akcionáři Mercedesu jsou dnes Číňané, a tak vlastně ani nemusí překvapit, že se značka orientuje právě na sice největší, ale klesající trh. Překvapit ovšem může, že jsou na něm stále více úspěšní.
Není žádným tajemstvím, že čínský trh s novými vozy razantně klesá. Za posledních osmnáct měsíců pouze v jednom případě došlo na růst, za tím navíc stálo urychlené přijetí přísnějších emisních norem v některých provinciích. Dealeři se tak zbavovali skladových zásob s výraznými slevami, což nakonec přebilo i ekonomickou nejistotu. Jakmile se však ceny vrátily do normálu, pád pokračoval. A jelikož dle analytiků letos nemá být o poznání lépe, řada výrobců začala bít na poplach.
V klidu ovšem kupodivu zůstává Mercedes, který je stále více čínský. Možná proto věří tomuto trhu, i když ostatní ne, a to přesto, že dalších 5 až 10 let počítá jen s jeho poklesem. To není zrovna zanedbatelný časový úsek, optimismus by tak německá automobilka možná měla raději odložit stranou. Jakkoliv je totiž možné, že Čína se na konci dekády vrátí opět do plusových vod, značka má zvláště v Evropě velké problémy se splněním stále tvrdších emisních limitů.
Čína je pro ni ovšem paradoxní spásou už nyní. Jakkoli největší trh světa zaznamenal sešup, Mercedes na něm v roce 2019 rostl o 6,2 procenta a s více jak 595 tisíci prodanými vozy zaznamenal vůbec nejlepší výsledek ve své historii. Šéf firmy Ola Källenius tak předpokládá, že „je zde potenciál pro další růst“, s čímž v případě prestižních automobilek souhlasí i analytici jinak věštící trhu propad.
Co z toho vyplývá? Zřejmě tolik, že třícípá hvězda má v Číně na růžích ustláno. Stojí za tím i ta skutečnost, že tři čtvrtiny z loni prodaných aut byly vyrobeny v tamních továrnách. Na to zákazníci slyší, i proto, že daná skutečnost vymazala nemalé dovozní daně. Vozy značky se tak staly dostupnějšími, pročež nejsou překvapivá Källeniusova slova o dalším možném růstu. Co však již udivit může, to je strategie EU, která své průmyslové klenoty servíruje Číňanům na stříbrném podnose.





Po lokálně vyráběných vozech Mercedesu, jako je prodloužená třída A, je v Číně stále větší hlad. Značka tak jako jedna z mála loni nezaznamenala propad registrací
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 10 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 2 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 4 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 5 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 7 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva