Z Mercedesu se stává čínská automobilka, její současné zaměření už tomu odpovídá

Největšími samostatnými akcionáři Mercedesu jsou dnes Číňané, a tak vlastně ani nemusí překvapit, že se značka orientuje právě na sice největší, ale klesající trh. Překvapit ovšem může, že jsou na něm stále více úspěšní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Z Mercedesu se stává čínská automobilka, její současné zaměření už tomu odpovídá

28.1.2020 | Petr Prokopec

Z Mercedesu se stává čínská automobilka, její současné zaměření už tomu odpovídá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Největšími samostatnými akcionáři Mercedesu jsou dnes Číňané, a tak vlastně ani nemusí překvapit, že se značka orientuje právě na sice největší, ale klesající trh. Překvapit ovšem může, že jsou na něm stále více úspěšní.

Není žádným tajemstvím, že čínský trh s novými vozy razantně klesá. Za posledních osmnáct měsíců pouze v jednom případě došlo na růst, za tím navíc stálo urychlené přijetí přísnějších emisních norem v některých provinciích. Dealeři se tak zbavovali skladových zásob s výraznými slevami, což nakonec přebilo i ekonomickou nejistotu. Jakmile se však ceny vrátily do normálu, pád pokračoval. A jelikož dle analytiků letos nemá být o poznání lépe, řada výrobců začala bít na poplach.

V klidu ovšem kupodivu zůstává Mercedes, který je stále více čínský. Možná proto věří tomuto trhu, i když ostatní ne, a to přesto, že dalších 5 až 10 let počítá jen s jeho poklesem. To není zrovna zanedbatelný časový úsek, optimismus by tak německá automobilka možná měla raději odložit stranou. Jakkoliv je totiž možné, že Čína se na konci dekády vrátí opět do plusových vod, značka má zvláště v Evropě velké problémy se splněním stále tvrdších emisních limitů.

Čína je pro ni ovšem paradoxní spásou už nyní. Jakkoli největší trh světa zaznamenal sešup, Mercedes na něm v roce 2019 rostl o 6,2 procenta a s více jak 595 tisíci prodanými vozy zaznamenal vůbec nejlepší výsledek ve své historii. Šéf firmy Ola Källenius tak předpokládá, že „je zde potenciál pro další růst“, s čímž v případě prestižních automobilek souhlasí i analytici jinak věštící trhu propad.

Co z toho vyplývá? Zřejmě tolik, že třícípá hvězda má v Číně na růžích ustláno. Stojí za tím i ta skutečnost, že tři čtvrtiny z loni prodaných aut byly vyrobeny v tamních továrnách. Na to zákazníci slyší, i proto, že daná skutečnost vymazala nemalé dovozní daně. Vozy značky se tak staly dostupnějšími, pročež nejsou překvapivá Källeniusova slova o dalším možném růstu. Co však již udivit může, to je strategie EU, která své průmyslové klenoty servíruje Číňanům na stříbrném podnose.


Z Mercedesu se stává čínská automobilka, její současné zaměření už tomu odpovídá - 1 - Mercedes-Benz A-Class L Sedan CN verze nova sada 01Z Mercedesu se stává čínská automobilka, její současné zaměření už tomu odpovídá - 2 - Mercedes-Benz A-Class L Sedan CN verze nova sada 02Z Mercedesu se stává čínská automobilka, její současné zaměření už tomu odpovídá - 3 - Mercedes-Benz A-Class L Sedan CN verze nova sada 03Z Mercedesu se stává čínská automobilka, její současné zaměření už tomu odpovídá - 4 - Mercedes-Benz A-Class L Sedan CN verze nova sada 04Z Mercedesu se stává čínská automobilka, její současné zaměření už tomu odpovídá - 5 - Mercedes-Benz A-Class L Sedan CN verze nova sada 05
Po lokálně vyráběných vozech Mercedesu, jako je prodloužená třída A, je v Číně stále větší hlad. Značka tak jako jedna z mála loni nezaznamenala propad registrací

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše