Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínská novinka vymírající třídy aut ohromila svět, levně nabízí středovou konzoli jako nikdo jiný
11.3.2021 | Petr Prokopec
Zatímco jiné automobilky s podobnými vozy končí, Číňané hrnou do prodeje dostupnou pětimetrovou novinku s 234koňovým motorem, který disponuje prvkem, za nějž se dříve platily miliony.
Pokud jste před deseti lety zavítali na ženevský autosalon, nejspíše jste zaznamenali i většině Evropanů neznámou malajsijskou automobilku Bufori. Ta ve švýcarské metropoli představila svůj nový sedan nazvaný na počet motor show Geneva, který zvenčí zaujmul svým retrovzhledem. O jeho pohon se pak staral 6,1litrový osmiválec se 430 koňmi, který dokázal vůz rozpohybovat na stovku na necelých šest sekund. Nejvyšší rychlost pak dle tvrzení výrobce měla přesáhnout 260 km/h.
Jakkoliv přitom Bufori uvádělo, že v plánu je ještě výkonnější verze osazená přeplňovanou verzí osmiválcové jednotky, daným slovům jen málokdo věnoval pozornost. Místo toho se oči všech stáčely k interiéru, kde se nacházelo něco neuvěřitelného - malajsijská značka totiž středový tunel osadila jak čajovým servisem, tak i varnou konvicí a dokonce dřezem, do kterého jste mohli vylít jak převařenou vodu, tak i zbytky čaje. A aby toho nebylo málo, k dispozici byl rovněž humidor či lednička.
Podobnou finesu jsme od té doby neviděli, tedy až dodneška. Aktuálně se jí totiž chlubí nové čínské Roewe iMAX8 spadající mezi MPV, dnes vymírající třídu aut. Rozdíl mezi ním a Bufori přitom není pouze ve vzhledu, ale především v ceně. Za ručně montovaný sedan si totiž firma účtovala minimálně 7,2 milionu korun, zatímco minivan startuje v přepočtu jen na 591 tisících Kč. Za to přitom nabízí opravdu hodně, neboť počítat můžete s délkou 5 016 milimetrů, šířkou 1 909 mm, výškou 1 788 mm a třímetrovým rozvorem.
Stěžejní je nicméně středová konzole, která je posuvná. Posloužit tedy může cestujícím v první i druhé řadě, nedostane se pouze k těm ve třetí. Jak přitom již asi očekáváte, právě v ní je ukrytý čajový set. Roewe nicméně dodává, že pokud budete chtít, můžete počítat s kávovarem. Vše ostatní přitom zůstává neměnné, což znamená, že konzoli lze ovládat dálkově i hlasem, stejně jako je výsuvný samotný set. V její přední části se pak navíc nachází lednička.
Čínská automobilka přitom počítá s tím, že lidé se tímto MPV budou spíše vozit vzadu, než aby se hnali za volant. Důraz byl proto zaměřen na prostřední řadu, kde lze počítat s elektrickými křesly ovládanými v mnoha směrech. Jejich součástí je přitom masážní strojek, stejně jako port na připojení mobilního telefonu, který lze následně ovládat skrze dotykový displej na zadní části předních sedadel. Vpředu má přitom posádka k dispozici 12,3palcovou středovou obrazovku.
Pohon novinky dostal na starosti přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, jehož 234 koní a 360 Nm točivého momentu přenáší osmistupňová automatická převodovka Aisin. Jak nicméně čekáte, prioritou nebyla ani tak silniční dynamika, jakožto spíše co nejjemnější jízda a takřka nulové náklony karoserie. Jinak by totiž hrozilo, že onen čaj či káva neskončí ve vás, nýbrž na vás.









Roewe iMAX8, stejně jako kdysi Bufori Geneva, disponuje čajovým setem. K mání je ovšem o poznání levněji než malajsijská limuzína, na kterou svět již víceméně zapomněl. Foto: Roewe
Zdroj: Roewe
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
