Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínské SUV, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda, je venku. Podívejte se, jak jsou si obě auta podobná
před 8 hodinami | Petr Prokopec
Podobné nabídky budou posílat evropský automobilový průmysl do kolen, neboť na ně jednoduše nemá žádnou odpověď. Tohle auto lacině ani nevypadá, už vůbec lacině nepojede, přesto relativně laciné bude. Snad ani není možné, aby to nebyl obrovský prodejní hit.
Dlouho očekávané se stalo skutečností, čínský výrobce mobilních telefonů Xiaomi oficiálně odhalili svůj druhý sériový model. Jde o SUV YU7, na jehož příchod nás měsíce připravovalo. Auto bude zpočátku k mání ve třech barvách, zelené Emerald Green, oranžové Lava Orange a šedo-stříbrné Titanium Silver. Pokud přitom klientela zvolí poslední zmíněný odstín, v podstatě se dočká Ferrari Purosangue pro chudé, neboť obě auta působí mimořádně podobně, jak můžete sami vidět níže. A pokud se v něčem liší, jsou to designové elementy inspirované spíš McLareny, což také neurazí. Po stránce cenové se nicméně musí připravit na částky, které bychom spojili spíše se Škodou či dalšími mainstreamovými značkami.
Protože o podobenství čínského a italského vozu se mluví už delší dobu, vrhneme se na zveřejněná data. Začneme u rozměrů, které jsou docela úctyhodné, neboť YU7 měří 4 999 milimetrů na délku, 1 996 mm na šířku a 1 600 mm na výšku. Kromě toho počítá s rozvorem 3 000 mm, načež je sice o 58 mm kratší než Tesla Model X, prostorem mezi nápravami však amerického konkurenta překonává. Skutečné Purosangue má rozvor odlišný jen o 18 mm, i to podtrhuje blízkost obou vozů.
YU7 v základu počítá pouze s jedním motorem u zadní nápravy, který produkuje 320 koní výkonu a 528 Nm točivého momentu. Stovku tak máte na tachometru za 5,9 sekundy, zatímco omezovač utne váš rozlet při 240 km/h. S bateriemi o kapacitě 96,3 kWh pak má SUV zvládnout na jedno nabití až 835 kilometrů, daný výpočet však vychází z cyklu CLTC, který je o zhruba třetinu velkorysejší než evropská metodika WLTP. Ani ta navíc nereflektuje skutečný svět, v případě novinky Xiaomi tak lze očekávat reálný dojezd někde okolo 400 km poklidné jízdy, ostatně 96,3 kW odpovídá asi 24 litrům nafty v nádrži dieselu.
Verze YU7 Pro a Max již disponují dvěma motory, které v prvním případě produkují 496 koní a 690 Nm. Sprint se tak zkracuje na 4,3 sekundy, nejvyšší rychlost však zůstává nezměněna. V rámci udávaného dojezdu pak automobilka hovoří o 760 km. Vrcholný Max pak má zvládnout dojet ještě o 10 km dále, neboť jeho baterie mají kapacitu 101,7 kWh. Ústrojí pak produkuje 690 koní a 866 Nm, díky čemuž trvá jen 3,2 sekundy, než dosáhnete stovky. V rozletu pak můžete pokračovat až do dosažení mety 253 km/h. Pro srovnání: Purosangue akceleruje na stovku za 3,3 sekundy...
Přesunout se můžeme do kabiny, která je značně minimalistická a počítá s 16,1palcovým displejem multimédií a head-up displejem HyperVision Panoramic Display, který je při délce 43,3 palce roztažen přes celou spodní část čelního okna. Majitelé si jej přitom budou moci plně přizpůsobit, zobrazit totiž může informace o rychlosti či navigační pokyny. A stejně tak se může postarat i o zábavu spolujezdce, zatímco zadní pasažéři mají k dispozici dvojici vlastních obrazovek.
Xiaomi se maximálně zaměřilo na komfort, přední sedadla tak kupříkladu mají 10bodovou masážní funkci, zatímco ta zadní lze sklopit v úhlu 100 až 135 stupňů. Za nimi se nachází zavazadelník o objemu 678 litrů, jehož kapacitu lze úplným sklopením druhé řady zvětšit na 1 758 litrů. Pokud by to pak navíc nestačilo, je možné počítat ještě s předním zavazadelníkem, který pobere 141 litrů. Nechybí nicméně ani odkládací schránky rozsázené napříč kabinou.
Čínská novinka se dále dočkala vzduchového podvozku, díky kterému lze světlou výšku zvednout až na 222 mm. YU7 se tedy nemusí bát ani terénu, zatímco na silnici bude mimo jiné profitovat ze čtyřpístkových brzd Brembo. Zmínit je třeba i působivý aerodynamický koeficient Cd 0,245, za kterým stojí 10 průchodných pasáží a 19 optimalizovaných výdechů. Zdařilý výčet výbavy pak uzavírá autonomní řízení, které spoléhá na LiDAR či 12 ultrazvukových senzorů.
V případě ceny se dosud spekulovalo o startu někde okolo 200 tisíc yuanů neboli 614 tisíc korun, dle zakladatele značky Lei Juna však YU7 tak nízko nezamíří. Základ by tak měl vyjít na sumu okolo 750 tisíc Kč, vrchol pak asi na 1,1 milionu korun v přepočtu. Konkrétní sumy bychom se měli dozvědět v červenci, pokud ale budou skutečně takové, bude to nabídka, na kterou evropský automobilový průmysl nebude mít absolutně žádnou odpověď. Za tyhle peníze škodovka prodává Karoq nebo Elroq, směšná ořezávátka vedle toho, čím je YU7.


Podobnost nového Xiaomi s SUV Ferrari je jistě neúmyslná nebo náhodná. Foto: Xiaomi/Ferrari, koláž Autoforum.cz
Xiaomi YU7 opravdu silně připomíná Ferrari Purosangue, oproti italskému dvanáctiválcovému SUV bude ovšem výrazně levnější, ve vrcholných verzích ale může být klidně i rychlejší. Foto: Xiaomi
Zdroj: Xiaomi
Bleskovky
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Číňané odhalili svou představu superluxusního auta. Chlubí se díly z pravého zlata i extrémně jemnými koberečky
23.4.2025Nejnovější Mercedes nevypadá jako z pouti jen uvnitř, jeho příď i záď zvedají obočí ještě víc
23.4.2025Alespoň jedna automobilka říká prosté: Spalovací motory budeme nabízet tak dlouho, dokud to bude možné
23.4.2025Tři slíbené nové Volkswageny působí jako špatný vtip, nenabízí vůbec nic, co by jiní už dávno neprodávali
23.4.2025Nová generace nejprodávanějšího kombíku světa dostává na internetu těžkou nakládačku za svůj vzhled, opravdu je to tak zlé?
23.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva