Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínský soupeř Porsche 911 už si přijel pro skalp originálu na nejnáročnější okruh světa, čas zatím tají
před 2 hodinami | Petr Prokopec
Číňané to se snahou postavit se všemu, co dnes evropské automobilky umí na jedničku, myslí smrtelně vážně. Dalším projevem budiž aktivity značky Denza. Její šéf už potvrdil, že produkční verze sporťáku Z odcestovala do pohoří Eifel za zdoláváním výzev. Cíl je jasný.
Čínská značka Denza byla založena v roce 2010 jako společný projekt automobilek BYD a Mercedes-Benz. O čtyři léta později přišla s prvním vozem, nicméně až do roku 2021 odbyt nikdy nepřekonal metu pěti tisíc prodaných aut za rok. Němce proto ovládla skepse a svůj podíl nejprve zredukovali na pouhých 10 procent, než loni vycouvali úplně. V té době jim ale už Denza v Číně začala přerůstat přes hlavu, dosáhla totiž na víc než 125 tisíc ročních prodejů, a to dokonce druhý rok po sobě.
Letos o sobě Číňané dali vědět konceptem Z, který velké prodeje dělat nebude. O to větší ale může udělat humbuk. Jde totiž o sporťák, který má konkurovat Porsche 911. O něco podobného se již hezkých pár dekád snaží i zavedení výrobci, většinou však neúspěšně. Pokud tedy Denza ve své misí zaboduje, rázem se z relativně neznámé čínské značky stane automobilkou, kterou bude sledovat celý svět. Její expanze mimo domovinu tak bude probíhat v optimističtějším duchu, neboť klientela bude čekat s otevřenou náručí.
Jak nyní informuje čínský Autohome, značka nehodlá ponechat nic náhodě. Její generální ředitel Li Hui totiž potvrdil, že produkční verze „Zetka“ zamířila na Severní smyčku Nürburgringu, tedy nejnáročnější okruh světa, kde se má popasovat s řadou výzev. Je jasné, že cílem je sprint za co nejlepšími časy na kolo, kterými Porsche 911 dlouhodobě ohromuje. Nyní je otázkou, zda Číňané zatím nedosáhli dostatečně ohromujících výsledků, a tak si výsledný čas nechávají pro sebe, nebo chystají velké odhalení na později - kolikrát jsme svědky odhalení dosažených časů klidně i víc než půl roku po jejich zajetí. Buď jako buď, Severní smyčka už před pár dny pro tento rok ukončila provoz, takže co Číňané nezajeli doteď, letos už nenapraví.
Je tak zatím otázkou, čeho může Denza v pohoří Eifel dosáhnout. Asi nepůjde o nejrychlejší čínský vůz, který kdy do Zeleného pekla zamířil - v tomto směru lze z produkčních aut odkázat na Yangwang U9 Extreme, který se dostal pod 7 minut. To je mimochodem další počin BYDu, který dosáhl zajímavého výsledku, zase tak moc se ale nepředvedl - potřeboval neskutečných 3 000 koní, aby ani zdaleka nevyrovnal čas stárnoucího Porsche 911 GT3 RS s šestinovým výkonem. To nebyl dobrý marketing.
A Denza Z asi nebude rychlejší. Finální parametry neznáme, neoficiálně se mluví o zhruba 550 koních výkonu u základní verze a o víc než 1 000 kobylách u té vrcholné. Ani jedno provedení tak nejspíš nezvládne překonat hybridní Porsche 911 GTS (čas 7 minut a 16,934 sekundy), natož pak Taycan Turbo GT (7:07,55). Oba vozy z Zuffenhausenu pak sice budou dražší, ovšem to Číňanům mnoho nepomůže - pokud chtějí ohromit, musí být i přes nižší cenu rychlejší.









Denza Z se zatím ukázala jen jako koncept, u kterého vyjma adaptivního podvozku Disus-M a „řízení po drátě“ byl potvrzen pouze bateriový pohon. Auto už ale v tuto chvíli má být hotové a za sebou má i pokusy o cosi na Severní smyčce Nürburgringu. Foto: Denza
Zdroj: Autohome China
Bleskovky
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
včera
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Policie zastavila řidiče vývojového prototypu supersportu za desítky milionů kvůli tomu, že podle ní „zapaloval silnici”
29.11.2025
Nejnovější články
Německý kancléř dopisem oznámil EU, že žádný zákaz spalovacích motorů od roku 2035 nebude. Reakce komisaře je ohromující
před 2 hodinami
Čínský soupeř Porsche 911 už si přijel pro skalp originálu na nejnáročnější okruh světa, čas zatím tají
před 4 hodinami
Revoluční české letadlo, které nepotřebuje ranvej, odhalilo další detaily, už příští rok se má vznést do oblak
před 5 hodinami
Pouhá láhev s vodou způsobila elektrickému Hyundai škodu za čtvrt milionu, automobilka s ní nechce nic mít
včera
GM chce autům vrátit dvoutaktní motory, speciální nový prvek řeší jejich klíčovou slabinu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
