Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čistič aut ukázal, jaký šmejd je nová Tesla za 3,4 milionu, automobilka ji ani po 8 letech neumí vyrobit pořádně
18.7.2023 | Petr Prokopec
Pokud tak nějak automaticky předpokládáte, že auto za takové peníze, jehož výroba započala již v roce 2015, bude kvalitativně na hranici dokonalosti, pak se mýlíte. S logem Tesly musí jít i u Modelu X veškerá rozumná očekávání stranou.
Na odhalení prototypu Tesly Model X došlo již 9. února 2012. Zájemci o elektrické SUV se nicméně museli obrnit notnou dávkou trpělivosti, neboť první exempláře si mohli převzít až v září roku 2015. Předloni pak značka přišla s vrcholnou variantou Plaid, jenž stejně jako spřízněný Model S disponuje třemi motory a výkonem přes tisíc koní. Toto provedení má přitom dle agentury EPA zvládnout na jedno nabití 536 kilometrů, zatímco u slabší varianty Long Range lze počítat s dojezdem 565 km. Tím portfolio končí.
Právě Model X Plaid byl před pár týdny dodán zákazníkovi, který s ním hned poté zamířil ke Coletonovi Guerinovi, profesionálnímu čističi a majiteli společnosti Clear Detailing, který rovněž stojí za kanálem Out of Spec Detailing na Youtube. Cole luxusním vozům propadl již jako malý, postupem času pak vybudoval firmu zaměřenou na péči o lak. Lidem nabízí jak leštění, tak třeba potažení ochranným filmem či dokonce keramický kabát, který při správné péči chrání původní barvu až pět let.
Během své praxe se Cole setkal nejen s vozy klasických značek, jako je třeba Audi či Porsche, ale pochopitelně i s elektromobily Tesly. Ani na Modely 3 a Y nepěje jen chválu, výhrady má hlavně k laku. Ten je ale ještě větším problémem u vozu, který byl poprvé prezentován před jedenácti lety a je osmým rokem ve výrobě. Také Model X dojíždí hlavně na lak, jehož textura se odlupuje a je navíc velmi měkká. „Je to jako leštit máslo,“ poukazuje Cole na jeden z hlavních problémů.
Majitel coloradské firmy zmiňuje, že Model X Plaid je už drahé auto. Však dnes v Česku stojí od 3,4 milionu Kč, tedy asi dvojnásobek toho, co vrcholné verze jeho menších a novějších sourozenců. Taková částka sebou již nese očekávání mnohem vyšší kvality, dostavuje se ale pravý opak. Zmíněný tragický lak navíc není nanesen rovnoměrně, v důsledku čehož bude mít jeho majitel za pár let s řešením oprav po odlétnuvším kamínkách či škrábancích. Zmíněný ochranný film by ale jistě byl řešením.
Svou kritiku nicméně Cole začíná u výklopných dveří, které byly jedním z marketingových pilířů značky při uvádění tohoto vozu na trh. Jsou ale naneštěstí také jedním z nejvíce problematických prvků. Aby se totiž Model X vešel do každé garáže, jsou dveře rozděleny na dvě části. Ta menší se vyklápí vertikálně, zatímco ta druhá horizontálně. Mezi nimi je pak gumové těsnění, které však dle Colea může nabobtnat, což následně vytváří tlak na sklo, jenž může prasknout.
Ohňostroj marnosti pokračuje u vnitřních dveřních panelů, které jsou humpolácky připevněny. Mnohé těsnění se odlupuje, opomenout pak nelze ani špatné ukotvení v samotných pantech, kvůli kterému je jasně patrné, jak nejsou jednotlivé panely zarovnány. Ještě více pak ne zrovna inspirativní slícování odhalují kliky dveří. Ceně vozu ovšem neodpovídá ani kobereček natažený v zavazadelníku, který podle Colea z toho nejhoršího materiálu, jaký kdy viděl.
Je opravdu již donebevolající, že Tesla ani více než dekádu poté, co začala s masovou výrobou, stále nedokáže vyrobit vůz, který by prémiový byl nejen cenou, ale i kvalitou. Jak se navíc tento víkend ukázalo, v tomto ohledu zlepšení nepřináší ani nový Cybertruck. Dá se ale předpokládat, že fanoušky značky nic z toho nerozhodí, tak už to u Tesly chodí.



Model X nadále dojíždí na letité problémy značky s lakem, přihazuje k nim navíc specifické spojené s výklopnými dveřmi a řadu dalších, na tak drahé auto neuvěřitelných problémů. Foto: Tesla
Zdroj: Out of Spec Detailing@YouTube
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům. včera 20:24
- Nový standartní program víkendu MS-Superbike včera 11:31
- Startovní listina 24 startujících žen WorldWCR 2026 včera 10:00
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 19.12.2025
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 19.12.2025
Nejčtenější články
Renault ukázal nový Trafic. Dal mu ohromující design, všechno ostatní jej ale odsuzuje do role propadáku
20.11.2025
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
20.11.2025
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
20.11.2025
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
20.11.2025
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
20.11.2025
Živá témata na fóru
- Tesneni pod hlavou 12.20. 18:04 - sprusle183
- BMW Divize 12.20. 15:37 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.20. 13:27 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.20. 11:19 - Snowman000
- Volkswagen obecne 12.19. 23:44 - mattonecz
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
- PF 2022 až 2026 12.19. 15:21 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
