Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čistka ve vedení Mercedesu: Technický ředitel odpovědný za spoustu přešlapů náhle končí, kufry si balí i šéf AMG
25.9.2025 | Petr Prokopec
Jeho kontrakt měl vypršet až v květnu, navíc se počítalo s jeho prodloužením. To je ale dnes minulostí, Markus Schäfer u Mercedesu úplně končí. Minulostí je také působení současného ředitele divize AMG, který byl ovšem pouze uklizen na jinou pozici ve firmě.
Za pár dnů skončí třetí letošní kvartál, krátce poté můžeme očekávat řadu prodejních i finančních výsledků automobilových firem za toto období. U takového Mercedesu po tragickém druhém kvartálu snad už nikdo nepočítá s ničím pozitivním, třícípá dráha zjevně nasedla na horskou dráhu, která míří pouze dolů. Zatímco během prvního letošního čtvrtletí zaznamenala 4procentní meziroční propad, v tom druhém již šlo o 9procentní. Dolů ji nepřekvapivě táhnou hlavně elektromobily, které jsou v jejím podání ještě větší fiasko než u většiny jiných značek. Pokles zájmu byl ale spojen prakticky se vším, co Mercedes nabízí - zanedbávání zbytku portfolia si vybírá svou daň.
Němci už prochází velkým obratem, dozorčí rada ale konečně začíná chápat i to, že bez velkého zemětřesení mezi výkonnými manažery se situace dramaticky nezlepší. A proto odstartovala čistku, v jejímž rámci především předčasně opouští firmu šéf vývoje Markus Schäfer. Kontrakt tohoto v poslední době neobratně vystupujícího muže měl vypršet až v květnu 2026 a původně se předpokládalo, že bude obnoven o další rok. Na to ale nedojde.
Schäfer s okamžitou platností končí a počínaje 1. prosincem jej nahradí Jörg Burzer, dosavadní šéf výroby a zásobování. Pro toho se pochopitelně jedná o kariérní růst, což pro změnu nelze říci o jeho nástupci. Tím se stává Michael Schiebe, dosavadní šéf divize AMG, který proti sobě též obrátil spoustu nevole. Za sebou nemá ani dobré výsledky, ani nadšením křičící fanoušky. Mercedes sice prodeje přímo aut divize AMG nepublikuje, jsou ale součástí aut vrcholného segmentu, jejichž odbyt též citelně klesá - za první letošní pololetí má na kontě 5,1procentní pád.
Divit se tomu rozhodně nelze, snaha značky nahradit osmiválcové motory plug-in hybridními čtyřválci se u zákazníků ani zdaleka nesetkala s nadšením. I proto ostatně bylo rozhodnuto o konci této strategie, přičemž u aut jako C63 dojde v budoucnu na zástavbu šestiválce, zatímco výše postavené modely dostanou nově vyvinutý V8. Jenže se tak nestane hned, nýbrž až v roce 2027. Automobilku tedy evidentně čeká ještě nemalé strádání a Schiebe nemůže být tím, kdo bude efektivně likvidovat svůj vlastní vadný odkaz.
Kdo Schiebeho nahradí, zatím nebylo upřesněno. Šéf dozorčí rady firmy Martin Brudermüller jej pochopitelně neopomněl pochválit, při podobných změnách se veřejně nekárá. To ale mnoho neznamená, mimo to dodal: „Dozorčí rada Mercedesu soustavně hledá způsob, jak zkombinovat zkušenosti na úrovni vrcholného managementu se svěžími nápady.“ To už je výmluvnější, „svěží nápady” dotyčným opravdu došly.
Schäfer a Schiebe zkrátka v posledních letech pokazili, co se dalo, a nesou výrazný díl odpovědnosti za úpadek nabídky značky ve smyslu celkového zaměření i ztvárnění konkrétních modelů. Nyní by měl Mercedes poslat k šípku i svého šéfa Olu Källeniuse, z jehož beder odpovědnost též nikdo nesejme. A může znovu začít doufat v lepší zítřky.


Markus Schäfer (na úvodní fotografii) u třícípé hvězdy zcela končí, přičemž nahrazen bude Jörgem Burzerem (na fotce vlevo). Toho pro změnu nahradí Michael Schiebe, který se tak musí rozloučit s Affalterbachem. Nový šéf divize AMG bude teprve vybrán - chce to znovu nadšence s citem pro podobná auta, ne dogmaticky uvažujícího technokrata. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Automobilwoche, Mercedes-Benz
Bleskovky
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
včera
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Nadšenec ukázal, co se stane, když autu seberete pružiny a tlumiče. Bláznivého nápadu lituje ještě teď
13.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Další vítězství motocyklu Aprilia včera 19:30
- Nečekané vítězství pro Izana Guevaru, 14. Salač včera 18:00
- Poslední Moto3 vyhrál Adrian Fernandez včera 17:44
- Alex Marquez vyhrál Sprint ve Valencii 15.11.2025
- Vítězem GP Macau Davey Todd 15.11.2025
Nejnovější články
Jediný kdy vyráběný sportovní diesel Mercedesu vznikl v pouhých 691 kusech. Dnes je to zapomenutá rarita, tento jde koupit skoro nový
před 2 hodinami
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
před 3 hodinami
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
včera
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
včera
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
