Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën chce více sportovních modelů, potvrdil i novou C5
5.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Citroën loni vyhrál šampionát značek i jezdců WTCC. Na tento úspěch chce navázat i mimo okruhy, zatím však není jisté, o jaké konkrétní vozy půjde.
Pro francouzskou automobilku byla loňská sezóna v mistrovství cestovních vozů velice úspěšná. Citroën s modelem C-Elysée WTCC opanoval s drtivou převahou šampionát značek, přičemž José María López, Yvan Muller a Sébastien Loeb skončili na prvním, druhém a třetím místě mezi jezdci. Šéf automobilky Julien Montarnal se proto nechal slyšet, že oba tituly „ukazují, co umíme“ a že značka „zvažuje více silničních sportovních derivátů“.
Prozatím je ale celá záležitost pouze ve fázi oněch myšlenek, a tak není jisté, kdy a jakého modelu se dočkáme. Jednou z možností je ale samozřejmě sedan C-Elysée, který by tak představoval ideální propojení mezi standardní nabídkou a závodním světem. V ten moment by ovšem značku čekaly nemalé modifikace, neboť aktuálně vůz produkuje maximálně 115 koní, třebaže ani standardní verzi řidičská atraktivita nechybí.
S příchodem přeplňované jedna-šestky by výkon motoru mohla narůst nad 200 koní, otázkou je však v takové chvíli cena. V tomto směru ostatně stačí pohled na základní Citroën DS3, který se prodává od 421 900 Kč, zatímco za vrcholné provedení DS3 Racing, které je aktuálně jediným sportovním modelem značky, již platíte 798 900 Kč.
Spekulace ale raději ponechme stranou a počkejme si na nějaké konkrétnější tiskové prohlášení značky. Od sportovních modelů tak raději přesuneme svou pozornost na základní portfolio, které se velmi brzdy dočká obměny na nejvyšším postu. Montarnal totiž potvrdil, že se chystá nástupce modelu C5, a to navzdory klesajícímu zájmu.
„Rozhodně nepomýšlíme na to, že bychom v daném segmentu chyběli. C5 je i nadále měřítkem v rámci komfortu,“ uvedl šéf automobilky. Bohužel však již neupřesnil, zda novinka bude i nadále používat podvozek Hydractive, který je posledním zástupcem kdysi legendárního hydraulického zavěšení. Důležitý je totiž prý pouze samotný komfort, nikoliv cesta k němu vedoucí.


Citroën loni v mistrovství cestovních vozů opravdu zabodoval s modelem C-Elysée WTCC. Nyní by rád z daného úspěchu těžil u silničního portfolia
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 7 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Mercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 2 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 3 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 5 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 6 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 12:39 - Zajda
- Onboard videa 09.18. 09:17 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch