Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën chce více sportovních modelů, potvrdil i novou C5
5.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Citroën loni vyhrál šampionát značek i jezdců WTCC. Na tento úspěch chce navázat i mimo okruhy, zatím však není jisté, o jaké konkrétní vozy půjde.
Pro francouzskou automobilku byla loňská sezóna v mistrovství cestovních vozů velice úspěšná. Citroën s modelem C-Elysée WTCC opanoval s drtivou převahou šampionát značek, přičemž José María López, Yvan Muller a Sébastien Loeb skončili na prvním, druhém a třetím místě mezi jezdci. Šéf automobilky Julien Montarnal se proto nechal slyšet, že oba tituly „ukazují, co umíme“ a že značka „zvažuje více silničních sportovních derivátů“.
Prozatím je ale celá záležitost pouze ve fázi oněch myšlenek, a tak není jisté, kdy a jakého modelu se dočkáme. Jednou z možností je ale samozřejmě sedan C-Elysée, který by tak představoval ideální propojení mezi standardní nabídkou a závodním světem. V ten moment by ovšem značku čekaly nemalé modifikace, neboť aktuálně vůz produkuje maximálně 115 koní, třebaže ani standardní verzi řidičská atraktivita nechybí.
S příchodem přeplňované jedna-šestky by výkon motoru mohla narůst nad 200 koní, otázkou je však v takové chvíli cena. V tomto směru ostatně stačí pohled na základní Citroën DS3, který se prodává od 421 900 Kč, zatímco za vrcholné provedení DS3 Racing, které je aktuálně jediným sportovním modelem značky, již platíte 798 900 Kč.
Spekulace ale raději ponechme stranou a počkejme si na nějaké konkrétnější tiskové prohlášení značky. Od sportovních modelů tak raději přesuneme svou pozornost na základní portfolio, které se velmi brzdy dočká obměny na nejvyšším postu. Montarnal totiž potvrdil, že se chystá nástupce modelu C5, a to navzdory klesajícímu zájmu.
„Rozhodně nepomýšlíme na to, že bychom v daném segmentu chyběli. C5 je i nadále měřítkem v rámci komfortu,“ uvedl šéf automobilky. Bohužel však již neupřesnil, zda novinka bude i nadále používat podvozek Hydractive, který je posledním zástupcem kdysi legendárního hydraulického zavěšení. Důležitý je totiž prý pouze samotný komfort, nikoliv cesta k němu vedoucí.


Citroën loni v mistrovství cestovních vozů opravdu zabodoval s modelem C-Elysée WTCC. Nyní by rád z daného úspěchu těžil u silničního portfolia
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané prý nafukují svá prodejní čísla. Jako prodaná ve velkém evidují auta, která nikdo nekoupil, vyzráli tím i na EU
před 5 hodinamiPorsche dává lekci Ferrari. Takhle můžou Italové znovu dosáhnout toho, že majitelé nebudou na svých autech prodělávat kalhoty
před 6 hodinamiRusové zkouší bodovat v zatím neprobádaných vodách, představili své SUV-kupé pro nejchudší
před 8 hodinamiVelká Británie dál hrdě ukazuje cestu EU, výroba aut se tam propadla na nejnižší úroveň od roku 1949
před 9 hodinamiNěmecký král ztráty hodnoty už stěží bude levnější, luxusní raketa jedoucí 305 km/h připravila majitele o 2,6 milionu za pár let
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis