Citroën C-Elysée WTCC: Loeb má novou okruhovou hračku s výkonem 380 koní

Devítinásobný šampión rallye zamíří příští rok na světové okruhy. Opět při tom bude francouzská značka a přeplňovaný motor 1,6 THP.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën C-Elysée WTCC: Loeb má novou okruhovou hračku s výkonem 380 koní

25.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Citroën C-Elysée WTCC: Loeb má novou okruhovou hračku s výkonem 380 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Devítinásobný šampión rallye zamíří příští rok na světové okruhy. Opět při tom bude francouzská značka a přeplňovaný motor 1,6 THP.

Pro Sébastiena Loeba očividně neexistují žádné hranice. Svůj otisk tak nezanechal pouze ve WRC, kde jej zřejmě nikdo jen tak (a nebo také nikdy nikdo...) nepřekoná, ale též ve Formuli 1, v Le Mans, v amerických X-Games a naposledy také na Pikes Peak. To ovšem několikanásobnému mistrovi světa očividně nestačí, a proto se nově hodlá zaměřit také na okruhový motorsport. A to konkrétně na mistrovství cestovních vozů World Tourign Car Championship, kde bude v příštím roce závodit s novým Citroënem C-Elysée WTCC.

Samotný šampionát přitom, stejně jako Formule 1, prochází zásadními změnami, které se promítly i do vzhledu a výkonu vozu. Aktuálně je totiž povolena pokročilá aerodynamika, větší kola, nižší hmotnost a více síly pod kapotou. Přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec tak bude produkovat nějakých 380 koní, která na přední 18palcová kola přenese šestistupňová sekvence. Při hmotnosti pouze 1 100 kg by jistotou měla být působivá jízdní dynamika, přesné parametry ale značka neuvádí.

Více ale víme o technice, která se skrývá pod karoserií z oceli a kompozitních prvků. C-Elysée má totiž používat karbonovou spojku, hydraulický posilovač řízení, stavitelné tlumiče nebo mechanický diferenciál s omezenou svorností. Vpředu se pak objeví 380milimetrové kotouče se čtyřpístkovými třmeny, zatímco vzadu budou kotouče o rozměru 300 mm svírané třmeny dvoupístkovými.

V rámci samotné série WTCC pak zatím není k dispozici přesný kalendář, závody se ale pojedou v Latinské Americe, Maroku, Číně i Rusku. Asi proto nepřekvapí, že jedním z Loebových soupeřů bude Lada Granta WTCC. Z dalších oznámených automobilek pak víme o Hondě, ta však svůj vůz prozatím tají.


Citroën C-Elysée WTCC: Loeb má novou okruhovou hračku s výkonem 380 koní - 1 - Citroen C-Elysee WTCC 01Citroën C-Elysée WTCC: Loeb má novou okruhovou hračku s výkonem 380 koní - 2 - Citroen C-Elysee WTCC 02Citroën C-Elysée WTCC: Loeb má novou okruhovou hračku s výkonem 380 koní - 3 - Citroen C-Elysee WTCC 03
Ve srovnání se silničním modelem se závodní Citroën C-Elysée WTCC chlubí celou řadou křídel a spoilerů. Kromě toho disponuje výkonem 380 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.