Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lada se vrací do WTCC, s modelem Granta Sport
5.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Původně se zdálo, že schopnosti Granty Sport prověří jen ruský značkový pohár. Vůz ale nakonec změří síly i s celosvětovou konkurencí v seriálu WTCC.
Seriál World Touring Car Championship aneb mistrovství světa cestovních vozů vám patrně bude známý. Jezdí tam třeba BMW, Chevrolety nebo Seaty, teď k nim přibudou... Lady. Zdá se to jako troufalý krok, vždyť ruské vozy nejsou zrovna vyhlášenými sporťáky, znalí ale vědí, že přítomnost vozů této značky není ve WTCC ničím novým. Lady se v něm objevovaly pravidelně, naposledy v minulé dekádě, jen v posledních dvou letech o nich nebylo na světových kolbištích ani vidu, ani slechu.
To se změní již letos, kdy značka okusí srovnání s těmi nejlepšími z konkurentů ve dvou závodech. To není mnoho, je to ale obvyklý postup při nasazování úplně nového vozu bez vazby na předchozí účasti. Lada totiž do šampionátu vyrazí s úplně novým náčiním.
Půjde o model Granta Sport ve specifikaci S2000, který bude odvozen od v létě představeného provedení určeného pro domácí Granta Cup. Jeho specifikace zatím nejsou známé, pokud si ale zjistíte limity dané třídy, bude vám vcelku jasné, jakou cestou se Lada při konstrukci svého závoďáku vydá.
Automobilka zatím neoznámila, kdo usedne za volant soutěžního vozu, je ale už známo, že její závodní tým bude k vidění v akci při kláních konaných 6. května na Hungaroringu a 3. června v Estorilu. Smyslem účasti je pochopitelně propagace značky před jejím vstupem na západní trhy, kam se s Grantou (a zřejmě i dalšími budoucími novinkami) chystá.
A jaké jsou šance vozu? V prvních dvou závodech asi nelze očekávat zázraky, z dlouhodobého hlediska ale nemá smysl Ladu podceňovat. V automobilce má slušný balík akcií Renault a jeho sportovní oddělení má za sebou velkou řadu úspěchů v závodech všeho druhu. Když dokáže konkurenceschopné závoďáky postavit pod značkou Dacia, proč by to nedokázal s Ladou?
Starší snímky Granty Sport připravené pro ruský značkový pohár
Zdroj: AvtoVaz přes Omniauto.it
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Souboj vrcholných německých stíhačů Audi, BMW a Mercedesu ovládl ten nejlehčí, nejjednodušší a nejvíc „zpátečnicky” stvořený
před 2 hodinami - 2800koňové Audi R8 ukázalo svou akceleraci. Připomíná to zrychlené scény z filmů, i na 400 km/h je dřív, než řeknete švec
včera - Automobilka nabízející dosud jen elektromobily nově nabídne i spalovací motory, v EU se tak vyhne dovozním clům
7.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Renault ukázal sexy nový kombík. Je to hybrid, ale úplně jiný, než by vás napadlo
12.10.2024 - Plány Mercedesu na konec spalovacích motorů se zhroutily. Teď do nich cpe víc peněz než dřív, věrné jim bude i BMW
12.10.2024 - Zemětřesení ve vedení Stellantisu. Tavaresovi neobnoví smlouvu, šéf pro USA, šéf pro Evropu a finanční šéfka končí ihned
12.10.2024 - K mání je Frankensteinovo monstrum na kolech, upravené SUV Mercedesu s motorem 5,5 V8 a manuálem
12.10.2024 - Nejluxusnější Lada nejen pro papaláše už se vyrábí a prodává. Vzadu má masážní sedačky, Putin na ni pěje ódy
12.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva