Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS3 2015: facelift přivezl krom světel i nadělení pro Euro NCAP
22.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizace DS3 je rozsáhlejší, než jsme čekali, i když ne objemná. Největší změnou je příchod motorů BlueHDI o výkonu 100 a 120 koní.
Když jsme v ranních hodinách představovali modernizaci Citroënu DS3, naznačovali jsme, že po stránce exteriérové zřejmě nebude tak rozsáhlá, jak by se asi po pěti letech působení na trhu (za tu dobu bylo prodáno téměř 300 000 kusů) čekalo. Tuto spekulaci nyní automobilka potvrdila oficiální tiskovou zprávou, která se kromě pozměněných světel zmiňuje především o pozměněné mechanice. Úprav se totiž dočkaly některé pohonné jednotky, zcela nový je pak systém automatického brzdění.
Začít asi můžeme samotnými světly, která k sobě pojí diody a xenony. Ty by přitom kromě dramatičtějšího vzhledu měly přinést rovněž úsporu na spotřebě energie, LEDky pak zároveň slibují životnost až 20 000 hodin. Ve srovnání s klasickými halogeny tak vydrží 20krát déle. Kromě přídě se přitom objevují také na zádi, tím však venkovní změny víceméně končí. Zmínit totiž můžeme již jen novou barvu Pearl White, se kterou přicházejí 17palcová litá kola s diamantovým řezem.
Uvnitř je pak možné sáhnout po novém koženém čalounění Crescendo Nappa, mimo to DS3 nabízí nové laserem opracované dekory palubní desky, jež mohou odkazovat na ikony Paříže (Eiffelovka a Vítězný oblouk). Tím jsme ovšem změny v interiéru vyčerpali, přesunout se můžeme k automatickým brzdám Active City Brake. Ty fungují na bázi laseru, přičemž plně zastavit dovedou vůz z rychlosti do 30 km/h. Jejich přítomnost si přitom můžeme vysvětlit hlavně změněnými pravidly Euro NCAP.
Zásahy pod kapotou by pak pro změnu mohli jít na vrub Evropské unie. Od září totiž začne platit nová emisní norma, která se kromě CO2 zaměřuje rovněž na redukci NOx. Citroën DS3 tak dostal nový filtr SCR (Selective Catalytic Reduction), který druhé zmíněné emise snižuje u motorů BlueHDI 100 a BlueHDI 120 o podstatných 90 procent. Mimo to šla dolů i spotřeba, v případě prvního motoru tak máme počítat s třílitrovým průměrem, druhý pak chce jezdit za 3,6 l/100 km.
Kromě ponížení žíznivosti bychom přitom od obou motorů měli dostat rovněž zlepšení jízdní dynamiky, v tomto směru však již tisková zpráva mlčí. Dá se ale předpokládat, že nárůst výkonu o 10, respektive 5 koní srazil z akcelerace na stovku jen pár desetinek. V rámci benzinových jednotek však změnu budete hledat marně, všechny motory zůstávají nezměněny. To se ostatně týká i provedení DS3 Racing, v jehož případě nadále dostanete 207 koní.
Tím můžeme představení modernizovaného Citroënu DS3 uzavřít, přestože nám ke kompletaci chybí ještě ceny. Ty jsou momentálně neznámé, s ohledem na minimum změn však lze očekávat výraznější podražení snad jen u dieselových modelů. Benzinové jednotky by se ovšem držet stávající cenové hladiny.














































Nová světla jsou víceméně jedinou zásadní změnou na exteriéru Citroënu DS3. Kromě nich totiž facelift přiváží jen bílý lak a specifická 17palcová kola. Více se ovšem úřadovalo pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Studie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před hodinouTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 2 hodinamiStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 4 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 5 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 08:54 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch