Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën Grand C4 Picasso 2013 oficiálně: má být nejprostornější v segmentu
27.6.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video, živé foto) Sedmimístná verze nové generace C4 Picasso je na oficiálně světě, znovu s přídomkem Grand. Hlavním tahákem je prostornost.
Druhá generace Citroënu C4 Picasso se představila letos v Ženevě jako koncept Technospace. Ve stejné době byl tento vůz spatřen i v provozu, a tak bylo nasnadě, že se sériová verze bude lišit jen velmi málo, pokud vůbec. To se nakonec potvrdilo, když automobilce svého času uniklo vše o sériovém provedení.
Tehdy ale šlo jen o pětimístné provedení a bylo jen otázkou času, kdy Francouzi přijdou také s prodlouženou verzí pro sedm cestujících. Její příchod se potvrdil o nějakou dobu později, když Citröen začal jezdit s nemaskovanými prototypy po Hexagonu. Koncem května jste si u nás mohli prohlédnout fotografie pořízené při této příležitosti, další fotky velkého malíře bez kamufláže přišly o čtrnáct dní, respektive o další týden později.
Oficiálního představení Citroënu Grand C4 Picasso jsme se dočkali včera a už s ohledem na zmíněné vám s touto událostí nemůžeme říci mnoho nového přinejmenším o zevnějšku. Fotografie přímo od Citroënu ale skýtají přece jen kvalitnější pohled na už viděné a jejich kompletní galerie pod článkem je vám případně k dispozici.
Do interiéru jsme se však dosud podívat nemohli, mnoho změn v něm ale oproti pětimístnému Picassu nenajdeme. Tedy až na ona dvě místa navíc. Na sedačkách se opakuje asymetrický motiv, který má navodit pocit širokého gauče, a rovněž asymetrická palubní deska obsahuje dvě obrazovky. Jedna slouží jako displej a druhá jako ovladač většiny systémů ve voze.
Citroën u tohoto vozu vyzdvihuje mimořádně velkou prosklenou plochu kabiny - celých 5,7 m2, tedy o 0,4 m2 více, než u standardního Picassa. Z rozměrů zmiňme i délku - s 4,59 metru je o 16 cm delší, než pětimístný model. I rozvor narostl o 5,5 cm na 2,84 metru, což je nejvíce v kategorii. To činí Grand C4 Picasso nejprostornějším v oblasti druhé a třetí řady sedadel. Přístup na poslední řadu sedadel je lepší díky novým dveřím a když vám bude stačit pět sedadel, třetí řadu jednoduše vytáhnete. V takovém případě pojme zavazadelník nového Citroënu až 700 litrů nákladu v závislosti na poloze druhé řady sedadel.
Citröen Grand C4 Picasso je postaven na platformě EMP2, stejně jako pětimístná verze, a oproti předchůdci tak zhubnul v průměru o 100 kg. Co se týče pohonných jednotek, informace od Citroënu zmiňují tři naftové motory - e-HDi 90, který s chlubí hlavně nízkou spotřebou (ekvivalent v podobě emisí CO2 má hodnotu 98 g/km), e-HDI 115 a BlueHDi 150. Čísla označují výkon motorů v koňských silách. Poslední jmenovaný agregát splňuje normu Euro 6 pomocí vstřikování AdBlue před katalyzátor, což snižuje zejména emise oxidů dusíku. Síla motorů se na přední kola bude přenášet buď manuální, nebo automatickou převodovkou ETG6. O benzínových motorech není zmínka, avšak je možné předpokládat, že budou převzaty z pětimístného Picassa - dočkáme se tedy nejspíše šestnáctistovek 1,6 VTi 120 a 1,6 THP 155.
Nové sedmimístné Picasso bude vybaveno i kamerami okolo vozu, systémy jako monitorování mrtvého úhlu nebo hlídání jízdního pruhu a spoustou dalších prvků aktivní i pasivní bezpečnosti. Za zmínku stojí zejména služba Citroën eTouch, fungující na síti GSM, tedy se SIM kartou, která po nehodě zavolá pomoc spolu s přesnou lokalizací vozidla. Na pořádné hodnocení těchto systémů si musíme počkat až na testovací jízdy. Stejně tak zatím neznáme přesné ceny, i když také zde si můžeme leccos domyslet...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu

















Nový Citroën Grand C4 Picasso demonstroval ve Frankfurtu i možnosti třetí řady sedadel
Nový Citroën Grand C4 Picasso se od předchůdce výrazně odlišuje, oproti menšímu bratříčkovi ale nabízí jen o něco delší záď
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před hodinouNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 3 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 4 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
před 6 hodinamiNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva