Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Clarkson se přidal ke kritikům nástupce domácí ikony, argumentuje rozumně
2.12.2020 | Petr Prokopec
Další z legend Top Gearu a současných moderátorů The Grand Tour dává britské novince palec dolů. Přestože jej okouzlila v terénu, dal by před ní přednost jinému autu.
Jen málokterý nový vůz byl v posledních letech přijat s takovou nevraživostí, jako Land Rover Defender. Není to ve výsledku až tak překvapivé, neboť předchozí provedení se stalo doslova kultem a na takové se navazuje vždy těžko. Za kritikou stojí hlavně zásadní změna konstrukce a s ní i ztráta části přirozených schopností, zesložitění techniky, která rázem nedělá dojem nezničitelnosti, komplikovanější vzhled a vlastně i celkové pojetí vozu, jež rázem zamířil docela odlišným směrem. Původní Defender jako by měl uši a v mnoha rodinách se tak stával jejím členem a něco takového není jednoduché nahradit čímkoli jiným.
U Clarksonů tomu tak ovšem nebylo, sám Jezza Defenderu nikdy příliš nefandil. Když se tedy populární novinář stal po Richardu Hammondovi druhým z trojlístku moderátorů Top Gearu a The Grand Tour, který vyzkoušel nový Defender, mohl leckdo čekat pozitivnější pohled. Ale ani v případě Jeremyho Clarksona to pro nástupce britské ikony nedopadlo dobře.
Na rozdíl od svého kolegy se Jeremy posadil za volant „devadesátkové“ verze, tedy třídveřového provedení s kratším rozvorem. Ta jej dokázala alespoň částečně oslovit, jízda po nezpevněném povrchu jej nadchla. Dnes se Clarkson mimo jiné věnuje své farmě a když ji nemohl opustit po příjezdové cestě, vzal to jednoduše bahnitým terénem. V něm přitom svého času zapadl i jeho traktor s logem Lamborghini, Land Rover ale vše zvládl na jedničku. Stejně tak Defender Jeremymu dokonale posloužil ve chvíli, kdy z druhé strany farmy uslyšel střelbu a jel v obavách zkontrolovat, zda mu na ní někdo nepytlačí. Defender se v tu chvíli dokázal hbitě pohybovat i mezi stromy.
Pokud k danému výčtu přihodíte ještě brodivost až 900 milimetrů a schopnost vzkřísit elektroniku i poté, co byla hodinu pod vodou, mohl by leckdo od Clarksona čekat pozitivní verdikt. Jakákoli přívětivá slova jej ovšem přešla při pohledu na cenu. Defender totiž startuje na 42 355 GBP (cca 1,24 milionu Kč), což rozhodně není láce. V případě testovaného exempláře si nicméně Land Rover účtoval ještě více, a to přes 62 tisíc liber (1,81 mil. Kč). A to pořád zdaleka není stop.
„Nezlobte se na mně, ale pokud potřebuju auto, se kterým budu vozit balíky slámy a ovce - a mimochodem, já ho opravdu potřebuju - proč bych měl utratit více než 50 tisíc liber za Defender, když za méně, ale za mnohem méně, můžu koupit to, co ostatní farmáři, tedy pick-up?“ ptá se Jeremy podobně jako Hammond. Tím poukazuje asi na nejzásadnější problém novinky Land Roveru - tedy že míří s větším luxusem do teritoria, kde jej nikdo nečeká.
Defender se totiž může s cenou vyšplhat i na 100 tisíc liber (2,92 mil. Kč), kde již úřadu Range Roveru. A vedle toho má Land Rover v nabídce i další komfortní SUV, se kterými si „defík” v podstatě leze do zelí. V nich ale nebudete konfrontováni s tak nepříjemným hlukem, na jaký Clarkson upozornil v Defenderu. Ten podle něj také až hystericky pípá ve chvíli, kdy jej ohrožují takové věci jako stébla trávy.
Něco podobného u nástupce drsného utilitárního off-roadu opravdu nepotěší, pročež Jeremy říká, že dá přednost raději Fordu Ranger ve verzi Raptor. Ten lze koupit citelně levněji a jako auto pro účel, pro nějž byl Defender vždy určen, poslouží lépe.
Z terénních schopností nového Land Roveru Defender byl Clarkson nadšen, tím to ale haslo. Cena, omezený komfort a až hysterické projevy elektroniky při průjezdu terénem jej odradily. Foto: Land Rover
Zdroj: The Sunday Times
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 4 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 6 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 7 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 8 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz