Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Člověk zevnitř VW odhalil detaily k novému Golfu, s cenou má začít nezvykle nízko
4.9.2019 | Petr Prokopec
Osmá generace německé ikony dorazí v méně verzích než ta dosluhující. GTI a R však z trhu nezmizí, základ se 100 koňmi by pak měl být k mání již od 477 tisíc korun, překvapivě levně.
Volkswagen Golf osmé generace měl dle původních záměrů německé automobilky debutovat za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu. Nicméně těžkosti při vývoji nakonec v hesenské metropoli nechají zazářit jen nový elektrický hatchback ID.3. Ten samozřejmě do jisté míry bude pokrokový, značka však nejspíše doufá, že zpočátku mnoho lidí neosloví. Jakkoliv přitom tato strategie může na první pohled vypadat jako zcela nesmyslná, ve skutečnosti dává nemalou logiku. Němci totiž již předem deklarovali, že minimálně v prvních letech budou prodělávat desítky tisíc korun na každém prodaném kusu.
V případě Golfu se ovšem bude hrát naprosto jiná písnička, neboť stejně jako předchozí generace má i ta osmá přinést do firemní kasy nemalý obnos. Na to ostatně Volkswagen myslel již při vývoji, jakkoliv ani Němci samozřejmě ještě před pár lety netušili, že změna procedury měření emisí přinese výrobcům aut takové potíže. Výsledkem tak bude značné zúžení portfolia, do kterého se již nevrátí kabriolet. Na rozloučenou pak lze zamávat i provedení e-Golf, což ale není překvapivé, neboť právě za tento vůz bude zaskakovat ID.3.
Volkswagen tedy na jedné straně osekal náklady, na druhé straně však musel také nemalou měrou utrácet. Všechny benzinové verze totiž dostanou již standardně deaktivaci válců, stejně jako mild-hybridní techniku. Počítat přitom můžeme s litrovými tříválci a 1,5litrovými nebo dvoulitrovými čtyřválci, jenž budou s výkonem startovat na 100 koních. Vrchol nabídky přitom stejně jako dosud budou okupovat verze GTI a R, z nichž první počítá s 280 koňmi a druhá s 350 koňmi a pohonem všech kol.
V závislosti na vaší volbě pak dostanete standardně šestistupňový manuál či sedmistupňový automat, za který si bude možné připlatit, u vrcholného R ale bude standardem, stejně jako zmíněný pohon 4x4. Také za te si bude u jiných verzí možné připlatit, jedinou možností by pak měl být také pro variantu Alltrack. Té se přitom čistka dotknout nemá, stejně jako klasického kombíku Variant. A obejít se Golf nehodlá ani bez dieselu, ostatně dle očekávání se hlavně nová dvoulitrová jednotka má stát jedním z nejprodávanějších motorů.
Kromě vyšších nákladů na ekologičtější motory sahal VW do firemní kasy také patřičně hluboko v případě interiéru, kde víceméně skončí fyzická tlačítka. Ovládání místo toho bude mít na starosti středový displej, jenž bude k mání ve dvou velikostech (v základu prý máme čekat 9,2 palce). Ve dvou konfiguracích dorazí také digitální přístrojový štít, konektivitu pak ještě umocní možnost modernizace vozu online. Právě hlavně ta společně se zabezpečením stojí za zpožděním vývoje.
Všechny tyto informace publikoval s odvoláním na zdroj uvnitř automobilky německý magazín Focus a není mnoho důvodů jim nevěřit. Podle téhož zdroje se premiéra uskuteční v říjnu ve Wolfsburgu a ač značka původně počítala s tím, že do prodeje Golf osmé generace pustí až na počátku příštího roku, první vozy by měly být vyexpedovány ještě před Vánoci. Ceny pak mají startovat na 18 500 Eur (cca 477 tisíc Kč).
Taková suma je překvapivá, neboť novinka bude ve všech ohledech lepší než současný model, vůči kterému nabídne více stylu, prostoru uvnitř i nižší spotřebu a větší ohled k životnímu prostředí. Přesto má být citelně levnější než sedmá generace, která v Německu s tříválcem startuje na 21 415 Eur (552 490 Kč). Jsme tedy opravdu zvědavi, kde bude nový Golf začínat, neboť pokud se potvrdí domácí cena, u nás by se mohl dostat až ke 400 tisíc korun, což by bylo skutečně nezvykle málo.

Osmá generace Volkswagenu Golf na nových neoficiálních ilustracích...




...odpovídá záběrům špionážních fotografů, kteří vůz nachytali bez maskování

Stranou zájmu profesionálních špiónů nezůstala ani kabina
Zdroj: Focus
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Xavi Fores je jako tester spokojený 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
Nejčtenější články
Problémy VW se prohlubují, nejvyšší vedení kvůli finančním potížím odmítlo schválit investice do továren a nových modelů
16.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
16.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
